  • 11. Data: 2017-12-07 14:11:46
    Temat: Re: Radiator
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Otwieram sobie UPS i co widze - tranzystory przykrecone do kawalka
    > aluminium, taki prostopadloscian jakies 2x2x8cm.

    U mnie też :)

    http://www.chmurka.net/r/ups/img/20171019_211012.jpg

    > Takie dobre tranzystory i sie nie grzeja, czy pojemnosc akumulatora
    > nie starczy na podgrzanie bloku ? :-)

    Myślę że starczy. Mosfety mają mały spadek. W przetwornicy do wzmacniacza
    samochodowego (300W) w ogóle nie stosowałem radiatorów - ani na diodach
    ani na tranzystorach (IRFZ44N). Są ledwo ciepłe :)

    > Nawiasem mowiac - na plytce 4 tranzystory mocy, jedna kosc DIP32 ... i
    > niewiele wiecej.

    Widać w kości wszystko :)

    > No i 5 przekaznikow.

    To jakiś lepszy ten UPS. Mój ma jeden przekaźnik. I kość SO16, mały MCU
    który ma 1kB flasha i 128 bajtów RAMu.

    http://www.chmurka.net/r/ups/img/20171019_211026.jpg

    http://www.st.com/content/ccc/resource/technical/doc
    ument/datasheet/cf/08/a2/9a/c3/3b/48/9a/CD00004965.p
    df/files/CD00004965.pdf/jcr:content/translations/en.
    CD00004965.pdf

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 12. Data: 2017-12-07 14:45:01
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 07.12.2017 o 13:01, Piotr Wyderski pisze:

    > Swoją drogą, widzieliście parametry termiczne nowych tranzystorów
    > z węglika krzemu? Niektóre wyciągają 200C (a gdzieś widziałem i 250C),
    > co prowokuje pytanie, czym to lutować, bo zwykły SnPb ma niższą
    > temperaturę topnienia niż przylutowana nim część ma w Absolute
    > Maximum Ratings...

    Orotin, eutektyk AuSn, 280C :-)
    Tak na serio to może być problem, wszystkie znane mi stopy o pasujących
    temperaturach topnienia zawierają ołów i mają fatalne własności mechaniczne.

    P.P.

  • 13. Data: 2017-12-07 15:03:39
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

> [...]
    > co prowokuje pytanie, czym to lutować, bo zwykły SnPb ma niższą
    > temperaturę topnienia niż przylutowana nim część ma w Absolute

    Ale spokojnie. Te, co mają te 200 stopni to generalnie w TO-247 siedzą,
    czyli kawałek od struktury do lutu. Te trochę da się wychłodzić.
    Wszystkie SMD jakie u Mousera widziałem mają max 175 stopni. Ba, nawet
    te na śrubki nie mają 200 stopni.

    > W ogóle fantastyczne są to elementy: kilkudziesięcioamperowy JFET
    > na 1,2kV z 80 miliomami rezystancji kanału itp. wynalazki.

    No, i patrząc na parametry to nawet cena nie jest jakaś powalająca.

    Pozdrawiam

    DD

  • 14. Data: 2017-12-07 15:23:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Orotin, eutektyk AuSn, 280C :-)

    Hm, eutektyk nie powinien miec ponizej 232 C ?

    >Tak na serio to może być problem, wszystkie znane mi stopy o
    >pasujących temperaturach topnienia zawierają ołów i mają fatalne
    >własności mechaniczne.

    ZnAl pewnie daloby sie jakis dopasowac, ale jak pisalem - zgrzewanie,
    jest juz stosowane np elektryce samochodowej.

    J.

  • 15. Data: 2017-12-07 18:04:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >U mnie też :)
    >http://www.chmurka.net/r/ups/img/20171019_211012.jp

    Eee, u Ciebie to prawie jak normalny radiator wyglada, a u mnie
    https://www.dropbox.com/s/69uwor7dch1una5/20171207_1
    72947.jpg

> [...]
    >diodach
    >ani na tranzystorach (IRFZ44N). Są ledwo ciepłe :)

    ale to jest teoretycznie 850VA 480W - to nawet nie wiem jak liczyc -
    40A czy 80 moze plynac ? :-)

    Tranzystory (q)M3016P - pdf podaje 4mohm, ale przy 40A to jednak 6W
    ... w mostku to 12W

    Bez radiatora bym nie ryzykowal.

    >To jakiś lepszy ten UPS.

    ano - "lepszy", ale 5 to i mnie zastanawia co one tam robia ... ha, z
    trafa 3 przewody wychodza - moze jakis AVR/"stabilizacja" ?

    J.

  • 16. Data: 2017-12-07 18:35:23
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > co prowokuje pytanie, czym to lutować, bo zwykły SnPb ma niższą
    > temperaturę topnienia niż przylutowana nim część ma w Absolute

    Zgrzać.

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2017-12-07 21:27:04
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 07.12.2017 o 15:23, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Hm, eutektyk nie powinien miec ponizej 232 C ?

    Nie.
    Wystarczyło wpisać: gold tin phase diagram.

    http://www.mmc.co.jp/adv/ele/en/products/assembly/au
    sn-special03.html

    Tak nawiasem mówiąc, ten stop ma same zalety jako lutowie. I tylko jedną
    wadę...

    P.P.

  • 18. Data: 2017-12-12 16:58:19
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    pg

    > Eee, u Ciebie to prawie jak normalny radiator wyglada, a u mnie
    > https://www.dropbox.com/s/69uwor7dch1una5/20171207_1
    72947.jpg

    W sumie Twój nawet masywniejszy :)

    > ale to jest teoretycznie 850VA 480W - to nawet nie wiem jak liczyc -
    > 40A czy 80 moze plynac ? :-)

    Zakładam że amper to 80 :) Pewnie rozkłada się na tranzystory.

    > Tranzystory (q)M3016P - pdf podaje 4mohm, ale przy 40A to jednak 6W
    > ... w mostku to 12W
    >
    > Bez radiatora bym nie ryzykowal.

    No, 12W to już coś. 6W w sumie też bez radiatora może być trudno
    odprowadzić.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 19. Data: 2017-12-14 10:13:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    jpg

    72947.jpg

    >W sumie Twój nawet masywniejszy :)

    Ale radiator ma chlodzic, a nie wazyc :-)
    No dobra, moze oni maja inna kalkulacje, UPS w sumie dobrze dziala.

    >>> Tranzystory (q)M3016P - pdf podaje 4mohm, ale przy 40A to jednak
    >No, 12W to już coś. 6W w sumie też bez radiatora może być trudno
    >odprowadzić.

    Moze teraz tranzystory lepsze, mnie zycie nauczylo, zeby zawsze
    dokrecic choc kawalek blachy do TO220.
    Jakos dluzej wtedy wytrzymuja, nawet w czasie niskopradowych
    eksperymentow :-)

    J.