  • 1. Data: 2017-06-11 19:55:32
    Temat: Radio z nawigacją z chin do starego auta
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Android 5.1 7" 2 Din HD Touch Screen Car Stereo Radio Player GPS Navigation
    http://r.ebay.com/fswqkQ

    Próbował ktoś tego lub podobnego urządzenia chinskiego?

    Interesujące to byłoby gdyby się dało podłączyć przez USB jakiś
    modem GSM i puścić na tym Google Maps w trybie online,
    z informacjami o aktualnych korkach.

    Myślałem o tym aby wsadzić to do 2004 Passata zamiast fabrycznego
    Monsoon z zewnętrznym wzmacniaczem ale jak to z Chinczykami bywa:
    nie ma informacji na wiele tematów: jaka jasności ekranu? Czy wspiera
    zewnętrzny wzmacniacz? Nawet rozpiski kabli/wtyczek nie ma aby przed
    zakupem rozpracować sobie podłączenie do VW i np. obsługę
    ściszania/zgłaśniania z guzików w kierownicy, itp...

  • 2. Data: 2017-06-11 20:32:36
    Temat: Re: Radio z nawigacją z chin do starego auta
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-11 o 19:55, Pszemol pisze:
> [...]
    > zakupem rozpracować sobie podłączenie do VW i np. obsługę
    > ściszania/zgłaśniania z guzików w kierownicy, itp...

    Jak chcesz coś, co działa, i jest w zasadzie lepsze od fabrycznego, to
    zobacz np. zenec.com

    http://www.zenec.com/products/ego-navi/vw/z-e2026/?l
    ang=en

    Tylko musisz już sam zobaczyć, czy do Twojego starszego coś podejdzie.

    Odnośnie chińskich odtwarzaczy: wiem, że na zarówno na systemach
    opartych na WinCE/Win Mobile, jak i androidach spokojnie śmiga Automapa
    - IMO najlepsza, jeśli chodzi o dokładność polskich map i adresy
    punktowe (nie aproksymowane).
    Natomiast jakość dźwięku jest ... a w zasadzie nie jest :( ;)

    Nie pomogę w temacie googlowych map.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2017-06-11 21:14:54
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > zakupem rozpracować sobie podłączenie do VW i np. obsługę
    > ściszania/zgłaśniania z guzików w kierownicy, itp...

    Jak się zdecydujesz daj znać jak to działa.
    Miałem takie same dylematy jak Ty i kupiłem Pioneera AVH-X2700BT.
    Mam go ponad rok i ogólnie: dźwięk jest bardzo dobry na fabrycznych
    głośnikach, zdalne sterowanie Pioneer ma za pomocą drabinki rezystorowej
    więc prosto zgrałem z fabryczną w Avensis T25 (rozebrałem guziczki i
    zamieniłem parę rezystorków). Prostsza opcja to zakup konwertera za
    jakieś 150zł.
    BT działa, rozmawia się bez problemów za to książka telefoniczna
    tragicznie wolna i wczytuje po trzy takie same numery telefonów, jeśli
    mam w telefonie do nazwiska podpięty telefon+WhatsApp+google, bez
    rozróżnienia co jest co. Nie obsługuje dwóch na raz telefonów.
    Każde włączenie radia powoduje ponowne czytanie listy kontaktów z
    telefonu, radio ich nie pamięta. Masz więc kilka minut bez możliwości
    wybrania z radia kontaktu. Czekasz albo wyciągasz telefon z kieszeni.
    Odtwarzanie audio USB - bez problemów, ale jak jest wgrany do mp3 obraz
    (np. okładka płyty) to wyświetli go jeśli nie większy niż jakieś 300x300
    pixeli (i to nie zawsze).
    Video odtwarzanie z USB... tragiczne, można powiedzieć prawie nie
    istnieje jakakolwiek kompatybilność, trzeba nieźle poeksperymentować i
    zakodować do bardzo niskiej rozdzielczości aby dało się odtworzyć.
    Przekonwertowałem parę teledysków na testy i dałem sobie spokój. Pioneer
    pokazał że potrafi wylistować mkv/avi z USB ale odtworzyć już nie potrafi.
    Nawigacja - założyłem że i tak z telefonu będę używał, bo radio dość
    nisko, ale jak masz gejfona to radio ma obsłużyć mirrorlinka i wtedy
    uruchamiając nawigację na gejfonie będziesz miał to na ekranie.
    Próbowałem podłączyć gejfona 5S ale radio zawiesiło się na ładowaniu
    listy kontaktów. Sumarycznie dałem sobie spokój dalej z próbą sparowania
    obu sprzętów, zwłaszcza, że gejfon nie nadaje się do telefonowania i po
    2 tygodniach jebłem nim głęboko w szafę gdzie leży już z pół roku?
    Bardzo często, praktycznie można rzec co piąte uruchomienie auta
    powoduje taki reset tego Pioneera, że potrzebuje 2 minut aby się
    włączył. Pewnie android się resetuje do zera (akumulator jest nowy i
    sprawny jakby co).
    Kupiłem u chińczyków kamerę cofania i na dniach będę podłączał, ciekawe
    co wyjdzie.

    Podsumowując - dałem 1300zł za straszne dziadostwo Pioneera w stosunku
    do tego co obiecane w folderach reklamujących jego funkcjonalność, bo
    bałem się chinola. Nie wiem czy za 1/3 ceny nie uzyskał bym tego samego
    lub nawet lepiej (chinole mają nawigację).
    Tylko właśnie, nie wiesz jakie toto ma wejścia/wyjścia pod wzmacniacz,
    ale i nie wiesz jakie irytujące "features" dostaniesz gratis.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2017-06-11 21:48:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Jun 2017 12:55:32 -0500, Pszemol napisał(a):
> [...]
    > Interesujące to byłoby gdyby się dało podłączyć przez USB jakiś
    > modem GSM i puścić na tym Google Maps w trybie online,

    Wifi nie widze ... ale widze ikonke. Moze jednak jest i da sie
    tethering z telefonu.
    Widze tez podobna ikonke z literkami BT.

    Android powinien sie tez podlaczyc do internetu w telefonie przez BT.
    Ale czy to bedzie dzialac w czasie rozmowy ?

    Bo czy obsluzy modem USB, to nie bylbym pewny.
    A gniazdo sie przyda do ladowania telefonu :-)

    Jest Play Store, to jakies podlaczenie do internetu musza miec :-)

    > Myślałem o tym aby wsadzić to do 2004 Passata zamiast fabrycznego

    Pewnie wtyczki niekompatybilne.

    > Monsoon z zewnętrznym wzmacniaczem ale jak to z Chinczykami bywa:
    > nie ma informacji na wiele tematów: jaka jasności ekranu? Czy wspiera
    > zewnętrzny wzmacniacz? Nawet rozpiski kabli/wtyczek nie ma aby przed

    No to nie kupuj :-)

    J.

  • 5. Data: 2017-06-11 22:49:24
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2017-06-11 19:55, Pszemol wrote:
> [...]
    > zakupem rozpracować sobie podłączenie do VW i np. obsługę
    > ściszania/zgłaśniania z guzików w kierownicy, itp...

    ja używam - w sumie już drugiego: do niedawna z Windows CE a od
    niecałych 2mcy z Androidem.

    Działa wszystko zgodnie z oczekiwaniem.
    (CCrosser vel Outlander).

  • 6. Data: 2017-06-11 22:51:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam.pl> wrote in message news:ohka5u$vo0$1@dont-email.me...

    > ja używam - w sumie już drugiego: do niedawna z Windows CE a od niecałych
    > 2mcy z Androidem.
    >
    > Działa wszystko zgodnie z oczekiwaniem.

    No ale to co od 2 miesięcy używasz to jest dokładnie to urządzenie
    z linka jaki podpiąłem czy masz coś podobnego ale nie to samo?

  • 7. Data: 2017-06-11 23:03:06
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2017-06-11 21:48, J.F. wrote:

    > Wifi nie widze ... ale widze ikonke. Moze jednak jest i da sie
    > tethering z telefonu.
    > Widze tez podobna ikonke z literkami BT.

    możesz podłączyć modem przez USB bądź tethering z telefonu.
    Jedno i drugie działa (no dobra, pod WinCE miałem problem z driverami,
    ale pod androidem śmiga aż miło)

    > Android powinien sie tez podlaczyc do internetu w telefonie przez BT.
    > Ale czy to bedzie dzialac w czasie rozmowy ?

    po BT łączy się z telefonem, systeme OBD - działa bez zarzutu.
    Spokojnie widać wszystkie kontakty jak i całą kartę z telefonu (jako
    dodatkowy dysk)

    > Bo czy obsluzy modem USB, to nie bylbym pewny.
    obsłuży.

    > A gniazdo sie przyda do ladowania telefonu :-)

    Od tyłu radia będzie parę (u mnie 3 sztuki) wtyczek USB
    To nie działa jako ładowarka tylko jako Mirror Link (powielasz co na
    telefonie na radiu - jako dodatkowa opcja)

    > Jest Play Store, to jakies podlaczenie do internetu musza miec :-)

    jest PlayStore i nie ma problemu instalować tych samych programów co w
    telefonie.
    Jednocześnie masz np. nawigację i w tle działający yanosik (+inne
    programy - np. monitoring ODB). Radio/odtwarzacz to oczywiste.

    Klawisze z kierownicy działają - radio ma opcję uczenia się i
    przypisywania tym klawiszom różnych funkcji

    > Pewnie wtyczki niekompatybilne.

    To kupi przejściówkę.

    Kupuje się zazwyczaj (przynajmniej u mnie - już drugie takie radio) ze
    sterownikiem do danej marki (sterownik zawiera kostkę, z przejćiówkami i
    układem dogadującym się z komputerem auta).

    U mnie bez problemu dogadało się z kamerą cofania - włączasz wsteczny i
    obraz się automatycznie przełącza (nawet bezpośrednio po włączeniu, gdy
    system jeszcze startuje).

    System na androidzie startuje ok 10 razy szybciej niż na Windows CE.

    spytaj sprzedającego czy będzie działać z danym stystemem.
    U mnie np. są osbne sterowniki w zależności, czy masz w aucie system
    audio Forsgate czy nie (dodatkowe podłączenie wzmacniacza).

    IMHO warto i do normalnego radia już bym nie wrócił.
    (ale... pierwsza stacja - ta z Windows CE - zaczęła po 4ch latach
    wariować. Wkurzony kupiłem nową na androidzie. Import z Chin
    bezpośrednio za niecałe 1400 (razem z dostawą i cłem). Na polskich
    aukcjach za tą samą stację krzyczą 1000pln więcej (poprzednio tak
    kupowałem - serwis jest izuloryczny, więc polecam od razu sprowadzać
    samodzielnie z Chin).

  • 8. Data: 2017-06-11 23:09:02
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2017-06-11 22:51, Pszemol wrote:
    > "AL" <a...@s...tam.pl> wrote in message

    > No ale to co od 2 miesięcy używasz to jest dokładnie to urządzenie
    > z linka jaki podpiąłem czy masz coś podobnego ale nie to samo?

    wszystkie są niemal te same. Z androidem jak rozkminiałem temat -
    zazwyczaj różnią się szczegółami.
    Kupiłem z Andoridem 5.1 i 1GB RAM (planowałem 6 i 2GB RAM). Po
    wszelakich testach śmiem twierdzić, że 1GB RAM na aplikacje w telefonei
    jak najbardziej wystarczy i radio nie zamule mimo wielu aplikacjom
    odpalonym na raz.

    Nawigacje jakie testowałem: IGO (to było natywnie już wgrane z mapami
    całego świata z 2016r.) W PL działa na tym nawet komunikaty TCM (jak
    radio online - i działa to super),
    Google maps i Osmand Pro.
    Za dwa tygodnie udajemy sie do Grecji - więc Bałkany przetestowałem już
    na tych mapach wzdłuż i wszesz i myślę, że da radę (zresztą Osmanda
    poprzednio testowałem na Krymie i Ukraninie - najlepsza nawigacja w
    dzikie strony, gdzie inne nawigacje mają jedynie główne drogi)

    Wracając do Twojego pytania: kupuj radio dedykowane po Twój samochód
    (spytaj sprzedającego).

  • 9. Data: 2017-06-11 23:15:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Jun 2017 23:03:06 +0200, AL napisał(a):

    > po BT łączy się z telefonem, systeme OBD - działa bez zarzutu.
    > Spokojnie widać wszystkie kontakty jak i całą kartę z telefonu (jako
    > dodatkowy dysk)

    Chodzi mi o to, czy jak w telefonie udostepnie internet po BT,
    podlacze to radio do internetu po BT, podlacze jako zestam
    glosnomowiacy po BT, i ktos zadzwoni ... bedzie internet w radiu ?

    > Od tyłu radia będzie parę (u mnie 3 sztuki) wtyczek USB
    > To nie działa jako ładowarka tylko jako Mirror Link (powielasz co na
    > telefonie na radiu - jako dodatkowa opcja)

    Ale ladowarka do telefonu bardzo potrzebna, a tu takie fajne gniazdko
    :-)

> [...]
    > Klawisze z kierownicy działają - radio ma opcję uczenia się i
    > przypisywania tym klawiszom różnych funkcji

    Ale to juz polaczenie z samochodem ... po BT, po USB, czy zlaczem
    OBD2?

    IMO, to samochod ma OBD2, ale inne opcje niekoniecznie.

    J.

  • 10. Data: 2017-06-12 00:19:36
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2017-06-11 23:15, J.F. wrote:

    > Chodzi mi o to, czy jak w telefonie udostepnie internet po BT,
    > podlacze to radio do internetu po BT, podlacze jako zestam
    > glosnomowiacy po BT, i ktos zadzwoni ... bedzie internet w radiu ?

    nie wiem, bo nigdy tak nie łączyłem

    Dużo prościej intuicyjniej i szybciej połączyć po WiFi.

    Ale, po BT mam podłączony moduł w z gniazda OBD i po BT łączy się telefon.
    Sygnał z gniazda OBD nie zanika, gdy rozmawiam przez system
    głośnomówiący radia (oba po BT).

    > Ale ladowarka do telefonu bardzo potrzebna, a tu takie fajne gniazdko
    > :-)
    z zapalniczki nie prościej i bardziej intuicyjnie - dodatkowo parametry
    ładowania dobierzesz odpowiednie do swojego telefonu.
    Jaki prąd w gniazdku tego radia - niewiadomo, wiec możesz nie naładować
    współczesnego smartfona.

    > Ale to juz polaczenie z samochodem ... po BT, po USB, czy zlaczem
    > OBD2?

    moduł jest wpięty w gniazdo diagnostyczne OBD2 - z nim po BT łączy się
    cały czas radio. Program, któego używam (do tej pory w telefonie, a od
    jakiegoś czasu głównie w radio) to Torgue Pro.
    (do monitorowania online różnych parametrów. Tylko raz zdarzyło mi się
    kasować błędy za pomocą tego interfejsu)

    > IMO, to samochod ma OBD2, ale inne opcje niekoniecznie.

    te informacje jakie jesteś w stanie wyssać z gniazda diagnostycznego
    auta - te dane możesz mieć na ekranie - pulpicie auta.
    (od podst. informacji typu temperatura płynu, obroty, ładowanie aku,
    poprzez dane dotyczące położenia pedału gazu, obciążenia silnika,
    stopnia mieszanki paliwo-powietrze, stopnia wyprzedzenia zapłonu,
    działaniu turbo po np. monitorowania napięcia na sondach lambda).
    Oczywiście wszystkie te parametry nie są potrzebne podczas jazdy :)