  • 1. Data: 2016-08-12 00:30:10
    Temat: Rajd Rzeszowski - RSMP
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W zeszły weekend braliśmy udział z Agnieszką w Rajdzie Rzeszowskim.

    W tym roku była to połączona runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw
    Polski i Rajdowych Mistrzostw Europy.
    Dzięki temu mogliśmy zobaczyć jak to wszystko wygląda ligę wyżej.

    Do przejechania było ponad 200km odcinków specjalnych, zlokalizowanych na
    Podkarpaciu.
    Pierwszy raz byliśmy w Rzeszowie, pierwszy raz w trakcje rajdowego weekendu
    przejechaliśmy tak długą trasę i pierwszy raz zajeliśmy tak dobrą pozycję w
    klasyfikacji generalnej rajdu.

    Udało się nam zająć 26 miejsce w klasyfikacji generalnej na 68 startujących
    załóg, 16 miejsce w klasyfikacji 2WD i 2 miejsce w klasie 4N.
    Pozostajemy nadal liderami rocznej klasyfikacji klasy 4N mistrzostw Polski.

    Relacja Maxxsport z naszego startu:
    https://www.youtube.com/watch?v=wr_OrsoicT8

    Onboardy:
    https://www.youtube.com/watch?v=JPdCj9xGvDI
    https://www.youtube.com/watch?v=wLMxNjnY0rc
    https://www.youtube.com/watch?v=XfwUI7EMJTk

  • 2. Data: 2016-08-12 13:17:33
    Temat: Re: Rajd Rzeszowski - RSMP
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-08-12 o 00:30, Tomasz Pyra pisze:

    > Relacja Maxxsport z naszego startu:
    > https://www.youtube.com/watch?v=wr_OrsoicT8

    Ale klocki, to masz do wymiany.;)

  • 3. Data: 2016-08-12 18:58:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 12 Aug 2016 13:17:33 +0200, nadir napisał(a):

    > Ale klocki, to masz do wymiany.;)

    Sportowe klocki tak działają :)

  • 4. Data: 2016-08-12 20:29:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-08-12 o 18:58, Tomasz Pyra pisze:

    > Sportowe klocki tak działają :)

    Jak już jesteśmy przy klockach, to na ile rajdów starcza Ci komplet i
    jakich producentów preferujesz?

  • 5. Data: 2016-08-12 21:10:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 12 Aug 2016 20:29:37 +0200, nadir napisał(a):

    > Jak już jesteśmy przy klockach, to na ile rajdów starcza Ci komplet i
    > jakich producentów preferujesz?

    Jeżdże na klockach Ferodo.

    Przed rajdem założone zostały z przodu DS3000, a z tyłu DS2500.
    Taka konfiguracja sprawdziła mi się wcześniej na rajdzie szutrowym, ale na
    rzeszowskim asfalcie przód hamował mi niezbyt dobrze.
    Lepiej na asfalcie sprawdzały się DS2.11

    Nie mam jakiś doświadczeń z klockami innych producentów, używam Ferodo bo
    nie są zbyt drogie (coś około 600zł za komplet przednich klocków) i całkiem
    trwałe, bo wystarczają na 200-300km szybkiej jazdy.

    Co drugi komplet klocków trzeba wymienić też tarcze.

  • 6. Data: 2016-08-12 21:24:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 21:10 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> pisze:

> [...]
    > całkiem
    > trwałe, bo wystarczają na 200-300km szybkiej jazdy.
    >
    > Co drugi komplet klocków trzeba wymienić też tarcze.

    Ciekawe jak by się sprawdziły zwykłe cywilne klocki, ale ceramiczne.
    Ja używam ATE ceramic i w ciężkim (1,7T) automacie (noga ciągle na
    hamulcu) po 120kkm mają jeszcze 30-40% grubości.
    Zwykłe oryginały wytrzymały niecałe 45kkm.

    TG

  • 7. Data: 2016-08-12 21:46:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 12 Aug 2016 21:24:28 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Ciekawe jak by się sprawdziły zwykłe cywilne klocki, ale ceramiczne.
    > Ja używam ATE ceramic i w ciężkim (1,7T) automacie (noga ciągle na
    > hamulcu) po 120kkm mają jeszcze 30-40% grubości.

    Cywilne klocki się raczej nie sprawdzą, bo dosłownie po kilku kilometrach
    przegrzewają się i siła hamowania znacznie spada.
    A mocniej cisnąc pedał hamulca zaczyna blokować się tył (który tak szybko
    się nie nagrzewa).

    Więc tu chodzi głównie nie o samo zużycie, co o stabilność siły hamowania
    przy wysokich temperaturach.

    ATE Ceramic to nie są klocki ceramiczne (w tym sensie w jakim ceramiczne są
    sportowe zestawy hamulcowe), a nazwa to taki bardziej marketing niż
    faktyczna ceramika. Priorytetem tych klocków jest długie życie i
    niepylenie, a osiągi są takie sobie. Powiedzmy że przeciętno-seryjne.

    Na cywilnym klocku, seryjny układ hamulcowy (a w grupie-N muszę mieć
    tarcze, klocki i zaciski w seryjnych wymiarach) pozwala ledwo na 1-2 krotne
    wyhamowanie z okolic prędkości maksymalnej, a dalej wszystko zaczyna
    mięknąć.
    I hamulce nie tyle się zużyją, co spalą.

  • 8. Data: 2016-08-13 23:37:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 12 Aug 2016 18:58:31 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Sportowe klocki tak działają :)

    Gdyby ktoś nie wiedział o co chodzi :)
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=117739745563
    5157

  • 9. Data: 2016-08-16 09:21:08
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    W 3:02 widać jak wypychamy samochód z rowu ;) (odcinek Korczyna)