  • 1. Data: 2016-08-13 11:01:22
    Temat: Raspberry Pi - dwa urządzenia SPI
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ostatnio w ramach eksperymentów podłączyłem do swojego Raspberry Pi
    moduł z ENC28J60, posiłkując się tym tutorialem:

    http://raspi.tv/2015/ethernet-on-pi-zero-how-to-put-
    an-ethernet-port-on-your-pi

    Wszystko działa prawidłowo. Problemy zaczęły się, gdy postanowiłem
    podłączyć ekran na sterowniku ILI9341, korzystając z tego opisu:

    https://marcosgildavid.blogspot.com/2014/02/getting-
    ili9341-spi-screen-working-on.html

    Musiałem jedynie zmienić numery niektórych linii gpio, bo były już
    zajęte. Główny problem polega jednak na tym, że obydwa urządzenia w
    domyślnej konfiguracji chcą korzystać z tego samego pinu CS, oznaczonego
    numerem 0. Nie mogę się doszukać informacji, czy w ogóle możliwe jest
    zrobienie jakiejś podmiany (bez rekompilacji sterownika), a jeśli tak,
    to w jaki sposób.

    Odpalenie modprobe powoduje, że ekran co prawda startuje (włącza się
    podświetlanie) jednak (co było do przewidzenia) wysypuje się komunikacja
    po ENC i zostaje zerwana sesja ssh.

    Próbowałem:

    sudo modprobe fbtft_device custom name=fb_ili9341 cs=1
    gpios=reset:23,dc:24,led:18 speed=16000000 rotate=90 bgr=1

    oraz

    sudo modprobe fbtft_device custom name=fb_ili9341
    gpios=reset:23,dc:24,led:18,cs:1 speed=16000000 rotate=90 bgr=1