  • 1. Data: 2016-02-02 18:23:41
    Temat: Rdza w wodzie po przerwie w dostawie
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Dlaczego zawsze po przerwie w dostawie wody, pojawia się w niej ten
    rdzawy syf? Czy chodzi o to że jak rury są puste, to powietrze ma
    dostęp do ich wewnętrznej, zardzewiałej powierzchni? Dlaczego powoduje
    to masowe zasyfienie wody?

  • 2. Data: 2016-02-02 20:27:34
    Temat: Re: Rdza w wodzie po przerwie w dostawie
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-02-02 o 18:23, __Maciek pisze:
> [...]
    > rdzawy syf? Czy chodzi o to że jak rury są puste, to powietrze ma
    > dostęp do ich wewnętrznej, zardzewiałej powierzchni? Dlaczego powoduje

    A ryby w wodzie to pływają Twoim zdaniem w akwalungach??
    W wodzie jest rozpuszczone powietrze tak jak CO2 w wodzie sodowej i to
    wystarczy.
    Jacek

  • 3. Data: 2016-02-02 21:38:33
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 2 Feb 2016 20:27:34 +0100 Jacek <k...@a...com>
    napisał:

    >A ryby w wodzie to pływają Twoim zdaniem w akwalungach??

    Co za kretyn.

    >W wodzie jest rozpuszczone powietrze tak jak CO2 w wodzie sodowej i to
    >wystarczy.

    Przecież nie neguję tego że w wodzie jest rozpuszczone powietrze. Nie
    mam pięciu lat żeby tego nie wiedzieć. Wiem że rury rdzewieją wtedy
    gdy jest w nich woda. Pytałem o mechanizm powodujący to, że po
    opróżnieniu rury z wody, nawet na krótki czas i ponownym puszczeniu
    wody, uwalniana jest do niej nagle duża ilość tej rdzy. Teraz
    zrozumiałeś?

  • 4. Data: 2016-02-02 22:43:09
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-02-02 o 21:38, __Maciek pisze:
> [...]
    > opróżnieniu rury z wody, nawet na krótki czas i ponownym puszczeniu
    > wody, uwalniana jest do niej nagle duża ilość tej rdzy. Teraz
    To poczytaj:
    http://tinyurl.com/jz8muos
    Jacek

  • 5. Data: 2016-02-03 01:45:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 lutego 2016 18:23:30 UTC+1 użytkownik __Maciek napisał:
> [...]
    > rdzawy syf? Czy chodzi o to że jak rury są puste, to powietrze ma
    > dostęp do ich wewnętrznej, zardzewiałej powierzchni? Dlaczego powoduje

    Bo zawsze znajdzie się jakiś kretyn, który po odkręceniu kranu, słysząc że zasysa się
    powietrze, zamist szybko go zamknąć- otwiera na maksa, napuszczając powietrze do
    wodociągu.

    Jak byłem głupim dzieciakiem, podstawiłem raz kałamarz z atramentem, napełniając w
    ten sposób rury czarnym syfem marki Black Swan :-)

  • 6. Data: 2016-02-03 11:27:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Bo zawsze znajdzie się jakiś kretyn, który po odkręceniu kranu,
    >słysząc że zasysa się powietrze, zamist szybko go zamknąć- otwiera na
    >maksa, napuszczając powietrze do wodociągu.

    Ale to chyba nie od tego.
    Albo to powietrze jakos wzrusza warstwe rdzy/kamienia ktora tam juz
    jest, albo tak naprawde to rdza z pobliza miejsca awarii - np z rury
    obstukiwanej mlotkami.

    P.S. coraz wieksza czesc instalacji jest z plastiku.

    >Jak byłem głupim dzieciakiem, podstawiłem raz kałamarz z atramentem,
    >napełniając w ten sposób rury czarnym syfem marki Black Swan :-)

    Hm, to chyba nie takim glupim :-)

    Ale to chyba malo skuteczne bylo - kazdy i tak czekal az rdza splynie.
    No chyba, ze nie zauwazyl i prosto do czajnika :-)

    J.

  • 7. Data: 2016-02-04 19:49:33
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 02.02.2016 o 18:23, __Maciek pisze:
    > Dlaczego zawsze po przerwie w dostawie wody, pojawia się w niej ten
    > rdzawy syf?

    Powietrze jest ściśliwe, a woda nie.
    Jak już zostało napisane, ktoś wpuścił powietrze do instalacji, która po
    usunięciu awarii została ponownie napełniona wodą. W momencie otwarcia
    zaworu przy zlewie/umywalce/wannie, powietrze gwałtownie się rozpręża, a
    za nim płynąca woda uderza o ścianki rury, uwalniając z nich rdzę.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 8. Data: 2016-02-05 10:43:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >otwarcia zaworu przy zlewie/umywalce/wannie, powietrze gwałtownie się
    >rozpręża, a za nim płynąca woda uderza o ścianki rury, uwalniając z

    Hm, po otwarciu zaworu powietrze az tak gwaltownie sie nie rozpreza,
    bo zawor maly.
    No dobra, powiedzmy ze powietrze wyplywa dosc szybko, za nim wplywa
    woda dosc szybko, na granicy cisnienia sa wyrownane, wiec jakis
    wiekszych uderzen nie ma, potem woda dochodzi do zaworu, przeplyw
    gwaltownie sie zmiejsza, nastepuje udar ... raczej nie wiekszy niz
    przy szybkim zakreceniu kranu w normalnej eksploatacji.

    Jesli masz wiec racje, to co nawyzej ten szybki prad wody zmywa
    rdze/kamien.

    J.