  • 1. Data: 2016-10-17 14:38:42
    Temat: Re:
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu niedziela, 16 października 2016 09:56:55 UTC+2 użytkownik Ewa napisał:
> [...]
    > rozłączenia się przeze mnie. Poprzednio po 5 sygnałach włączała
    > się poczta głosowa ze standardowym tekstem.
    > Weszłam w ustawienia i wybrałam standardowe nagranie,
    > ale to niczego nie zmieniło.
    > Szukałam na stronie Orange, ale informacje tam zawarte, chociaż
    > niby mają dotyczyć VoIP, tak naprawdę dotyczą ustawień na komórce,
    > np. każą się łączyć z numerem *501.
    >
    > Co powinnam zrobić?
    >
    > I jeszcze jedno, gdy to już będzie działało, to czy mogę zmienić
    > czas lub ilość sygnałów w oczekiwaniu na włączenie się poczty

    http://tinyurl.com/hx2mhmb

    Cytat:

    "Aby włączyć usługę wystarczy, że zadzwonisz pod bezpłatny numer 19555.

    Jeśli od razu chcesz w pełni korzystać z usługi, ustaw przekierowanie połączeń na
    numer poczty głosowej.
    Wystarczy, że po podniesieniu słuchawki na klawiaturze Twojego telefonu wybierzesz
    kody:

    *67*19555# przekierowanie połączeń na numer poczty głosowej przy zajętości, np.
    wtedy, gdy rozmawiasz przez telefon.
    Żeby zdjąć przekierowanie podnieś słuchawkę i wybierz kod: #67#

    *61*19555# przekierowanie połączeń na numer poczty głosowej zawsze wtedy, gdy nie
    możesz odebrać telefonu np. gdy przebywasz poza domem.
    Żeby zdjąć przekierowanie podnieś słuchawkę i wybierz kod: #61#

    *21*19555# natychmiastowe przekierowanie połączeń na numer poczty głosowej.
    Żeby zdjąć przekierowanie podnieś słuchawkę i wybierz kod: #21# ,
    Ustawienie przekierowań do Poczty Głosowej jest całkowicie bezpłatne."

    Ircys

  • 2. Data: 2016-10-17 15:12:15
    Temat: Re: Re:
    Od: "Ewa" <...@w...pl>

    Użytkownik "Ircys" <i...@p...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > http://tinyurl.com/hx2mhmb
    > [...]

    Bardzo Ci dziękuję. Nie wiem jak to się stało, że tej strony nie znalazłam.
    Sprawdziłam, działa. Co prawda teraz tekst się włącza dopiero po 7
    sygnałach, ale trudno. Wolałabym to móc ustawiać. Ale mam również
    możliwość ustawienia żeby od razu następowało przekierowanie,
    więc powinno starczyć.

    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
    Ewa

  • 3. Data: 2016-10-21 11:15:54
    Od: "Telejack" <t...@p...onet.pl>

    Ewa napisał, a Telejack na to:
> [...]
    > po 7 sygnałach, ale trudno. Wolałabym to móc ustawiać. Ale mam również
    > możliwość ustawienia żeby od razu następowało przekierowanie,

    Dla usługi przekierowania połączeń przy nieodbieraniu, czyli to co napisał
    Ircys:

    *61*19555# przekierowanie połączeń na numer poczty głosowej zawsze wtedy,
    gdy nie możesz odebrać telefonu np. gdy przebywasz poza domem.
    Żeby zdjąć przekierowanie podnieś słuchawkę i wybierz kod: #61#

    dodatkowo - zmiana czasu (ilości dzwonków),
    po którym nastąpi przekierowanie:

    *19*NRT# (powinien być komunikat "Zlecenie zostało przyjęte")

    gdzie NRT = czas (chyba w sekundach), musisz podać dwie cyfry, np.
    *19*25#

    -poeksperymentuj z długością tego czasu,
    sama zmiana parametrów usługi nie kosztuje :-)

    HTH. czyli Hope That Helps ;-)

    --

    Telejack

  • 4. Data: 2016-10-21 20:08:09
    Od: "Ewa" <...@w...pl>

    Użytkownik "Telejack" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > *19*25#
    >
    > -poeksperymentuj z długością tego czasu,
    > sama zmiana parametrów usługi nie kosztuje :-)

    Poeksperymentowałam i wygląda to tak:
    Nie przyjmuje "małych" liczb, np. po podaniu 3 lub 03 odpowiada,
    że błędne polecenie albo błędny kod. Zrobiłam taki eksperyment,
    bo wydawało mi się, że NRT może być raczej skrótem od angielskiego
    określenia ilości dzwonków.
    Potem wprowadziłam *19*25# i odpowiedź była też taka jak
    przewidywałeś, to znaczy, że polecenie zostało przyjęte.
    Ale po wybraniu numeru z komórki nie było żadnego dzwonka,
    czyli że nawet nie wiedziałabym że ktoś dzwoni, natomiast tekst
    o możliwości zostawienia wiadomości był słyszany natychmiast.
    Nie próbowałam, ale jest to chyba to samo co *21*...ze strony
    podanej przez Ircysa.
    Nagrałam wiadomość. Po kilku minutach telefon zadzwonił i zostałam
    powiadomiona o "próbie połączenia", a zostawiona przeze mnie
    wiadomość nie została mi odczytana. Równocześnie otrzymałam SMS
    na komórkę z informacją, że wiadomość nie została zostawiona.
    Trochę to dziwne.

    Czy mógłbyś podać źródło podanych przez Ciebie informacji?

    Będę eksperymentować dalej.

    Dziękuję i pozdrawiam
    Ewa

  • 5. Data: 2016-10-23 19:15:39
    Od: "Adam" <a...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Ewa" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >wiadomość nie została mi odczytana. Równocześnie otrzymałam SMS
    >na komórkę z informacją, że wiadomość nie została zostawiona.

    Zestaw procedur sterujących do realizacji usług dodatkowych, dostępnych w
    cyfrowych systemach komutacyjnych
    eksploatowanych w sieci PSTN/ISDN TP S.A.
    Załącznik do zarządzenia nr 48
    Dyrektora Pionu Sieci TP S.A.
    - Tadeusza Grucy
    z dnia 12 marca 2004 r.

    1.25. Zmiana opóźnienia w usłudze przekierowania wywołań przy braku
    odpowiedzi (patrz uwaga */)
    Skrót nazwy usługi - TCFNR
    Nazwa w języku angielskim - No Reply Timer (CFNR - Timer)
    Kod dostępu do usługi - 19 (65)
    Rejestracja - *19(*KW)*NRT#
    Sprawdzenie - danych (dokładne) (*#19*NRT#)
    statusu (ogólne) - *#19#

    NRT (No Repy Timer) - dwucyfrowa wartość czasu opóźnienia w usłudze CFNR.
    Zakres wartości: od 05 sek do 60 sek. Czas opóźnienia ustawiany ze skokiem 1
    sek
    (KW) - to hasło, jeżeli wymagane

    Uwagi:
    */ W okresie przejściowym dopuszcza się stosowanie kodu dostępu stosowanego
    już w pewnych systemach komutacyjnych, o wartości 65.
    Zakres czasów NRT: od 5 - 60 sek., ze skokiem 1 sek.
    Wartość domyślna (defaultowa) czasu opóźnienia dla wszystkich abonentów
    danej centrali, w czasie wprowadzania niniejszego dokumentu do stosowania w
    TP S.A., wynosi (wynosiła) 25 sek. Obsługa centrali powinna mieć możliwość
    zmiany ustawienia tego czasu (wartości domyślnej) dla wszystkich abonentów w
    danej centrali.
    W przypadku niewłaściwej składni sekwencji sterującej lub niewłaściwego
    zakresu wartości czasu opóźnienia NRT (poza zakresem: 05 - 60 - za wyjątkiem
    wybranych wartości do celów specjalnych), powinna zostać zachowana wartość
    poprzednia czasu opóźnienia, a użytkownik powinien uzyskać odpowiednią
    informację o nieprawidłowości (np. zapowiedź słowna o treści: "błędy w
    wybieraniu").
    Zaleca się, by istniała możliwość ustawienie wartości domyślnej ("powrotu"
    do wartości domyślnej) czasu opóźnienia, obowiązującej aktualnie w TP S.A.
    (np. dla użytkowników nie znających aktualnej wartości tego czasu). W tym
    przypadku, proponuje się wykorzystanie jednej z wartości czasu NRT z poza
    zakresu: 05 - 60, np. 99, 00 (zalecana wartość 00 i zastosowanie opcjonalne
    sekwencji: (*19*00#)).

    Usługa powinna być udostępniona (aktywowana) abonentom, którzy mają
    uaktywnioną usługę CFNR- Call Forwarding No Reply.
    Przekierowanie wywołań przy braku odpowiedzi.
    Kod dostępu do usługi - 61

    Pozdrawiam
    Adam

  • 6. Data: 2016-10-24 01:18:30
    Od: "Ewa" <...@w...pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > uaktywnioną usługę CFNR- Call Forwarding No Reply.
    > Przekierowanie wywołań przy braku odpowiedzi.

    Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź.
    Wg tego co cytujesz wprowadzenie *19*25# powinno dać oczekiwanie
    25 sekund, a nie 0 sekund, jak to się dzieje w moim telefonie. Ponadto,
    pomimo zostawienia wiadomości w telefonie nie jest ona cytowana,
    a SMS podaje, że w ogóle nie została pozostawiona.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 7. Data: 2016-10-24 19:25:24
    Od: "Telejack" <t...@p...onet.pl>

    Ewa napisał, a Telejack na to:

    <...ciach...>

    > Wg tego co cytujesz wprowadzenie *19*25# powinno dać oczekiwanie
    > 25 sekund, a nie 0 sekund, jak to się dzieje w moim telefonie.

    Powinno, jeżeli masz aktywne przekierowanie przy nieodbieraniu
    i NIE MASZ aktywnego przekierowania natychmiastowego.
    W przeciwnym wypadku i tak zadziała przekierowanie natychmiastowe.
    Zobacz, czy przypadkiem nie masz go aktywnego
    (natychmiastowe przekierowanie deaktywujesz kodem #21#) .

    Da się to sprawdzić (czy dane przekierowanie jest aktywne):

    *#67#
    status przekierowania połączeń przy zajętości

    *#61#
    status przekierowania połączeń przy nieodbieraniu

    *#21#
    status natychmiastowego przekierowania połączeń

    Powinno odpowiadać "usługa jest aktywna/nieaktywna",
    parę sekund poczekaj na odpowiedź.

    Dodatkowo - przy telefonii VoIP, jeżeli numer jest niezarejestrowany
    (tak się dzieje, gdy np. masz problem z linią albo z dostępem do internetu,
    normalnie to twój modem co parę minut wysyła "żądanie ponownej rejestracji")
    to KAŻDE przekierowanie zadziała jak natychmiastowe.Jak masz aktywne
    przekierowanie przy nieodbieraniu czy zajętości, to też.

    Łatwo to sprawdzić - jak działa odpytywanie o status przekierowań, to jest
    OK
    (nr VoIP jest zarejestrowany).

> [...]
    > pomimo zostawienia wiadomości w telefonie nie jest ona cytowana,
    > a SMS podaje, że w ogóle nie została pozostawiona.

    A to już może być kwestia ustawień po stronie Poczty Głosowej.
    19555 i ustawiasz Pocztę ... Chyba na stronach Orange są jakieś przepisy na
    to.

    --

    Telejack