eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 360

  • 221. Data: 2011-06-25 18:20:59
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>


    Użytkownik "kogutek"

    >> >> naprawiałem kiedyś silniki Diesla (3-12litrów) które nie miały
    >> >> świec
    >> >> żarowych. nie chciałem Kogutkowi dowalać, bo już nie potrzeba. w
    >> >> każdym
    >> >> razie istnieje cała masa innych diesli o których samochodom sie
    >> >> nie
    >> >> śniło. bez świec, pracują oszczędnie i sprawnie. Na polskich
    >> >> lotniskach
    >> >> jest wiele wozów gaśniczo ratowniczych napędzanych dwusuwowymi
    >> >> Dieslami.
    >> >> Nie mają świec, mają sprężarki powietrza, (niektóre) nie mają
    >> >> turbo.
    >> >>
    >> >I tu pojawia się problem. Robotnik wykwalifikowany zabiera głos w
    >> >sprawach o
    >> >które zna z tego że rozebrał, umył, zawiózł do szlifu i złożył w
    >> >odwrotnej
    >>
    >> Kogutku, ale czy pracujesz jako projektant silnikow ? W jednej z
    >> przodujacych firm na swiecie ?
    >>
    >> >kolejności niż rozebrał. Wyremontować silnik potrafi każdy, tylko
    >> >nie wszyscy
    >> >o tym wiedzą. W każdym z tych remontowanych przez Ciebie silników
    >> >był
    >> >odpowiednik świecy żarowej. Świeca żarowa to dodatkowe urządzenie.
    >> >Jak się wie
    >> >co robi to w pewnych konstrukcjach można je pominąć jako dodatkowy
    >> >element.
    >> >Wystarczy odpowiednio zaprojektować na przykład tłok żeby któraś z
    >> >jego
    >> >krawędzi była gorzej chłodzona.
    >>
    >> i wsadzic wkladki zarowe itp.
    >> Tym niemniej zakladam ze te silniki zapalaja na rozruszniku i przez
    >> pare minut zanim osiagna wlasciwa temperature to jednak pracujac
    >> zadajac klam twoim kategorycznym twierdzeniom.
    >>
    >> P.S. Patrze w instrukcje od T-34 .. nic nie pisza o grzaniu swiec :-)
    >> Ma za to plomieniowy podgrzewacz powietrza.
    >>
    >> Zas do ruszania zima zalecaja rozcienczenie oleju (smarowego, nie
    >> paliwa) benzyna lotnicza. Rozcienczac nafta lub ON nie wolno - tylko
    >> benzyna lotnicza.
    >>
    >>
    >> J.
    >>
    > Chcesz żeby Cie brać poważnie czy jak niegroźnego wariata. porównujesz
    > specyficzny pojazd z silnikiem skonstruowanym kilkadziesiąt lat temu
    > do
    > współczesnego silnika diesla stosowanego w samochodzie osobowym. Miała
    > ta
    > jednostka mieć przebieg liczony na kilka tysięcy kilometrów w
    > wariancie
    > optymistycznym. Żadna nie pokonała całej trasy od fabryki do Berlina
    > na
    > własnych kołach bo były przewożone koleją. Nie dotyczyły jej normy
    > zużycia
    > paliwa i żadne normy dotyczące spalin. I na podstawie tamtego silnika
    > chcesz
    > udowadniać swoje racje. Dla mnie jesteś niegroźnym wariatem.

    Zapoznaj się tym wątkiem, już pierwszy post powinien poważnie dać Ci do
    myślenia

    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=143000

    Wybacz inwektywy pod Twoim adresem, ale z tak zacietrzewioną głupotą już
    dawno się nie spotkałem

    PLONK Warning!


  • 222. Data: 2011-06-25 19:05:13
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-06-25 17:33, kogutek pisze:
    > Marcin \Kenickie\ Mydlak<e...@3...lp> napisał(a):
    >
    >> W dniu 2011-06-25 00:51, s...@W...gazeta.pl pisze:
    >>> Marcin \Kenickie\ Mydlak<e...@3...lp> napisaĹ&#65533;(a):
    >>>
    >>>> W dniu 2011-06-24 22:59, kogutek pisze:
    >>>>
    >>>>> Udowodnij i policz. Nic wiĂ&#65533;&#65533;cej nie chcĂ&#65533;&#65533;.
    >>>>
    >>>> PÄ&#65533;Ĺ&#65533;ki co, proÄš&#65533;by o udowodnienie
    Äš&#65533;miaÄš&#65533;ej tezy pa
    >> daÄš&#65533;y pod twoim adresem. I
    >>>> co? UdowodniÄš&#65533;eÄš&#65533; cokolwiek?
    >>>>
    >>> Normalny tryb polega na tym Ĺźe jak masz inne zdanie to Ty udowadniasz Ĺźe
    >>> jestem wielbĹ&#65533;Ä&#65533;dem a nie ja Ĺźe nim nie jestem. Na razie
    dokÄ&#65533;d nikt nie pol
    >> iczy
    >>> to ja mam racjÄ&#65533;. Nie waĹźne Ĺźe miliard uwaĹźa inaczej. MylÄ&#65533;
    siÄ&#65533; bo sto ty
    >> siÄ&#65533;cy
    >>> wie jak jest naprawdÄ&#65533;. To jak z tmi miliardami much i jedzeniem gĂłwna.
    >>>
    >>>
    >>
    >> PiÄ&#65533;kne odwrĂłcenie kota ogonem. PadĹ&#65533;a stwierdzenie:
    "zapĹ&#65533;on w pracujÄ&#65533;cym,
    >> rozgrzanym dieslu inicjowany jest przez Ĺ&#65533;wiecÄ&#65533; ĹźarowÄ&#65533;".
    Poproszony o
    >> uzasadnienie swojego twierdzenia osobnik, wypina siÄ&#65533;, zrzucajÄ&#65533;c na
    >> innych ciÄ&#65533;Ĺźar udowodnienia mu, Ĺźe jest inaczej. TrÄ&#65533;ci to
    stalinizmem w
    >> najczystszej postaci, gdzie nie byĹ&#65533;o niewinnych - byli tylko ci
    >> niewĹ&#65533;aĹ&#65533;ciwie przesĹ&#65533;uchani.
    >>
    > Jesteś zwolennikiem systemu w którym każdy musi udowodnić swoją niewinność?
    > Wolę taki co to ten niezgadzający udowadnia dlaczego się nie zgadza.
    >

    Sęk w tym, że twoja, autorytatywnie wyrażona teoria była jednocześnie
    oskarżeniem i wyrokiem.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 223. Data: 2011-06-25 19:14:40
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):

    >
    > Użytkownik "kogutek"
    >
    > >> >> naprawiałem kiedyś silniki Diesla (3-12litrów) które nie miały
    > >> >> świec
    > >> >> żarowych. nie chciałem Kogutkowi dowalać, bo już nie potrzeba. w
    > >> >> każdym
    > >> >> razie istnieje cała masa innych diesli o których samochodom sie
    > >> >> nie
    > >> >> śniło. bez świec, pracują oszczędnie i sprawnie. Na polskich
    > >> >> lotniskach
    > >> >> jest wiele wozów gaśniczo ratowniczych napędzanych dwusuwowymi
    > >> >> Dieslami.
    > >> >> Nie mają świec, mają sprężarki powietrza, (niektóre) nie mają
    > >> >> turbo.
    > >> >>
    > >> >I tu pojawia się problem. Robotnik wykwalifikowany zabiera głos w
    > >> >sprawach o
    > >> >które zna z tego że rozebrał, umył, zawiózł do szlifu i złożył w
    > >> >odwrotnej
    > >>
    > >> Kogutku, ale czy pracujesz jako projektant silnikow ? W jednej z
    > >> przodujacych firm na swiecie ?
    > >>
    > >> >kolejności niż rozebrał. Wyremontować silnik potrafi każdy, tylko
    > >> >nie wszyscy
    > >> >o tym wiedzą. W każdym z tych remontowanych przez Ciebie silników
    > >> >był
    > >> >odpowiednik świecy żarowej. Świeca żarowa to dodatkowe urządzenie.
    > >> >Jak się wie
    > >> >co robi to w pewnych konstrukcjach można je pominąć jako dodatkowy
    > >> >element.
    > >> >Wystarczy odpowiednio zaprojektować na przykład tłok żeby któraś z
    > >> >jego
    > >> >krawędzi była gorzej chłodzona.
    > >>
    > >> i wsadzic wkladki zarowe itp.
    > >> Tym niemniej zakladam ze te silniki zapalaja na rozruszniku i przez
    > >> pare minut zanim osiagna wlasciwa temperature to jednak pracujac
    > >> zadajac klam twoim kategorycznym twierdzeniom.
    > >>
    > >> P.S. Patrze w instrukcje od T-34 .. nic nie pisza o grzaniu swiec :-)
    > >> Ma za to plomieniowy podgrzewacz powietrza.
    > >>
    > >> Zas do ruszania zima zalecaja rozcienczenie oleju (smarowego, nie
    > >> paliwa) benzyna lotnicza. Rozcienczac nafta lub ON nie wolno - tylko
    > >> benzyna lotnicza.
    > >>
    > >>
    > >> J.
    > >>
    > > Chcesz żeby Cie brać poważnie czy jak niegroźnego wariata. porównujesz
    > > specyficzny pojazd z silnikiem skonstruowanym kilkadziesiąt lat temu
    > > do
    > > współczesnego silnika diesla stosowanego w samochodzie osobowym. Miała
    > > ta
    > > jednostka mieć przebieg liczony na kilka tysięcy kilometrów w
    > > wariancie
    > > optymistycznym. Żadna nie pokonała całej trasy od fabryki do Berlina
    > > na
    > > własnych kołach bo były przewożone koleją. Nie dotyczyły jej normy
    > > zużycia
    > > paliwa i żadne normy dotyczące spalin. I na podstawie tamtego silnika
    > > chcesz
    > > udowadniać swoje racje. Dla mnie jesteś niegroźnym wariatem.
    >
    > Zapoznaj się tym wątkiem, już pierwszy post powinien poważnie dać Ci do
    > myślenia
    >
    > http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=143000
    >
    > Wybacz inwektywy pod Twoim adresem, ale z tak zacietrzewioną głupotą już
    > dawno się nie spotkałem
    >
    > PLONK Warning!
    >
    hahaha zwieracze Ci puściły. Powołujesz się na forum idiotów. fajny tekst tam
    jest "Przy -25 to raczej bez świec nie odpali ale przy małym mrozie to nie ma
    problemu a to dlatego że silniki TDI mają dużą kompresje i wczasie kręcenia
    silnikiem podgrzewają powietrze w cylindrach. " Podgrzewa, hahaha. Podgrzewać
    to można kompot. Przy siedmiuset stopniach powietrze świeci. Jak chcesz mnie
    jeszcze bardziej ubawić to napisz ze kafar spalinowy też nie ma świec żarowych
    a przecież to diesel pełną gębą. Ktoś ma w podpisie że chyba Lem stwierdził że
    dokąd nie skorzystał z internetu to nawet nie przypuszczał że na Świecie jest
    aż tylu idiotów. Jak na razie w tym wątku jestem w mniejszości. Nie o mnie to
    powiedział.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 224. Data: 2011-06-25 19:31:34
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-06-25 19:14, kogutek pisze:
    > hahaha zwieracze Ci puściły. Powołujesz się na forum idiotów. fajny tekst tam
    > jest "Przy -25 to raczej bez świec nie odpali ale przy małym mrozie to nie ma
    > problemu a to dlatego że silniki TDI mają dużą kompresje i wczasie kręcenia
    > silnikiem podgrzewają powietrze w cylindrach. " Podgrzewa, hahaha. Podgrzewać
    > to można kompot. Przy siedmiuset stopniach powietrze świeci. Jak chcesz mnie

    Ok, rozrusznik dostarcza pracy mechanicznej. Zamienia sie ona na.... no
    wlasnie. Na COS zamienic sie musi, prawda?

    > a przecież to diesel pełną gębą. Ktoś ma w podpisie że chyba Lem stwierdził że
    > dokąd nie skorzystał z internetu to nawet nie przypuszczał że na Świecie jest
    > aż tylu idiotów. Jak na razie w tym wątku jestem w mniejszości. Nie o mnie to
    > powiedział.

    Napisal: "az tylu", nie napisal, ze wiekszosc to idioci, wiec wniosek
    niesluszny.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 225. Data: 2011-06-25 19:37:13
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Jun 2011 14:43:17 +0200, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >
    >Ale twoj maluch wydaje mi sie podejrzany. Jak pamietam to w trasie
    >trudno bylo przekroczyc 4.5. W miescie blizej 6.

    Pamietasz takie powiedzenie "Jak chcesz żeby Twój maluch palił 4
    litry, to kłam jak inni."?


    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200


  • 226. Data: 2011-06-25 19:44:05
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-06-25 01:35, kogutek pisze:

    > Jednemu już poradziłem żeby policzył ile ciepła daje świeca żarowa. Z twoich
    > punktów tylko pierwszy jest częściowo prawdziwy. Ułatwia bo paliwo ma się od
    > czego zapalić a nie dlatego że podgrzewa powietrze. Bo powietrze podgrzewa
    > sprężanie. Ale i tak za mało żeby uboga mieszanka ze stu procentową pewnością
    > się od niego bezbłędnie i za każdym razem zapaliła. Nie ma żadnego wpływu na
    > rozgrzanie do temperatury pracy. Tak przy okazji do temperatury pracy czego,
    > silnika, ogrzewania kabiny czy spirali zapalniczki. Według wierzeń ludowych
    > jak silnik odpali to prąd do świec jest wyłączony i swieca stygnie.
    > Rozgrzewanie silnika trwa wielokrotnie dłużej niż odpalenie. Chcesz powiedzieć
    > że przez świece płynie prąd dotąd aż silnik osiągnie nominalną temperaturę pracy?
    >

    Sorka, nie wiem co pijesz/palisz - ale daj namiary na dealera, musi mieć
    dobry towar.


  • 227. Data: 2011-06-25 19:48:08
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-06-25 12:34, kogutek pisze:

    > A nic się może nie stać. A jak się już stanie to na pewno nie wtedy kiedy byś
    > sobie tego życzył. To czy się zapali zależy od wielu czynników a nie tylko od
    > temperatury. W dieslach też wypadają zapłony. Skoro wiadomo że świeca żarowa
    > zasilana prądem z wyjątkiem siebie nie jest w stanie nic sensownie ugrzać to
    > po co ją wsadzili? Ona zwiększa prawdopodobieństwo zapłonu. Z wysokiego na
    > jeszcze wyższy. Jak będziesz miał uszkodzone wtryskiwacze i nie będą
    > odpowiednio rozpylały paliwa to pomimo 700 stopni diesel bez świecy żarowej
    > łatwo nie odpali. Z tym się chyba zgodzisz. A ze świecą da radę. A może
    > popatrzysz na to tak. Temperatura samozapłonu podana w tym temacie to 250
    > stopni. Czy jeśli w czasie sprężania powietrza grzeje się ono do 700 stopni to
    > czy jeśli dolotowe do silnika będzie miało 0 stopni czy - 25 będzie miało
    > jakikolwiek wpływ. Oczywiście że nie będzie miało. Bo jak odjąć od 700 20 to i
    > tak wychodzi że jest ponad dwa razy więcej niż potrzeba. Przy okazji te 700 to
    > raczej dolna strefa stanów niskich. Nominalnie w pełnosprawnym jest więcej. A
    > może jest jeszcze jeden czynnik niż temperatura powietrza w cylindrze i
    > temperatura samozapłonu paliwa. I to ona też wpływa na możliwość zapalenia się
    > paliwa. Ten czynnik pojawił się kilka razy i nie został zauważony.
    >

    I życzę szczęścia, świeca jest po to żeby ułatwić zapłon w niskich
    temperaturach i ustabilizować pracę silnika.
    Jeśli twierdzisz inaczej - idź może do księgarni i kup sobie książkę o
    teorii silnika diesla.
    Silnik CR różni się niewiele od starego silnika z wtryskiem do komory
    wirowej, zasadę działania ma taką samą. Silnik stary będzie działał
    nawet pomimo braku jakiegokolwiek zasilania i świec żarowych ;P bo są mu
    niepotrzebne.
    Powiem Ci co więcej były nawet samochody bez świec żarowych - vide stary
    Transit i jakoś się je uruchamiało nawet zimą i jechały ;P

    Pozdrawiam !


  • 228. Data: 2011-06-25 19:49:17
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-06-24 21:33, Jawi pisze:
    > W dniu 2011-06-23 15:02, kogutek pisze:
    >> Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy
    >> żarowej.
    >> To że prąd do niej jest wyłączony to w czasie pracy jest rozgrzana tak
    >> jak by
    >> był włączony.
    >>
    > odstaw zioła, zmień grupę na 'politykę' :)))
    >

    Lepiej niech się podzieli namiarami na dealera ;)

    Pozdrawiam !


  • 229. Data: 2011-06-25 20:04:24
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Jun 2011 19:37:13 +0200, jerzu wrote:
    >On Sat, 25 Jun 2011 14:43:17 +0200, J.F.
    >>Ale twoj maluch wydaje mi sie podejrzany. Jak pamietam to w trasie
    >>trudno bylo przekroczyc 4.5. W miescie blizej 6.
    >
    >Pamietasz takie powiedzenie "Jak chcesz żeby Twój maluch palił 4
    >litry, to kłam jak inni."?

    Akurat 4.5 w trasie to palil bez klamstwa i w dodatku dosc dokladnie.

    J.



  • 230. Data: 2011-06-25 20:05:11
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-06-24 13:04, Waldek Godel pisze:
    > Dnia Fri, 24 Jun 2011 12:56:58 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
    >
    >>>> Da się.
    >>>> Mój wynik w 3 litrowym dieslu na odcinku 600km (z północy na południe
    >>>> Polski) wynosi 3,33l/100km, za drugim razem 3,5, a za trzecim razem 3,8.
    >>>
    >>> Możesz mi wyjaśnić, jak to jest że producenci małych, lekkich,
    >>> ekonomicznych diesli na wąskich oponkach chwalą się uzyskaniem spalania
    >>> 3-3,5l/100km (i to pewnie w specyficznych warunkach) a ty bez problemu
    >>> osiągnaleś coś takiego w ciężkim 3 litrowym klocku?
    >>>
    >>
    >> http://ujeb.pl?MVhyZslJVO
    >
    > true, true..
    >
    E chrzanicie, moje 2,5 benzyna V6 produkuje przecież paliwo w trakcie
    jazdy :D

    Pozdrawiam !

    PS:
    Na prawdę chochluje tyle: http://www.spritmonitor.de/en/detail/450887.html

strony : 1 ... 10 ... 22 . [ 23 ] . 24 ... 30 ... 36


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: