  • Data: 2019-06-27 21:30:23
    Temat: Re: 1000+
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.06.2019 o 19:53, ToMasz pisze:
    > do wszystkich:
    >
    > kolega poinformował o tym, że będą kary dla "gapiów" którzy zwlekają z
    > rejestracja samochodu. No i.....? Czy w śród nas są takie gapiszony?

    ja jestem / byłem
    z 5 samochodów nie przerejestrowałem nigdy i nie zgłaszałem ich kupna /
    sprzedaży. Jeden z nich (tych nie przerejestrowanych na mnie) nawet
    zarejestrowałem za granicą a teraz jest prawdopodobnie kilka granic dalej...

    Bo
    > oprócz tego trzeba jeszcze OC załatwić.

    ale co to za problem?

    Co prawda w większości
    > przypadków jakiś ubezpieczyciel zadzwoni z ofertą... ale nie ma takiej
    > pewności. A za brak OC kary są surooooowsze. Więc czy ten news, nie jest
    > tak samo mało interesujący jak ceny jachtów w Australii?
    > Kaman, te przepisy nie są przeciwko mnie, Tobie, tylko przeciw
    > kombinatorom, którzy kupują - sprzedają auta bez podatków, korzystają ze
    > zniżek na oc, wprowadzają zamieszanie w cepiku.

    mi szkoda było stu-kilkudziesięciu zł, a najbardziej zmarnowanego dnia w
    urzędzie
    Raz nawet zarejestrowałem dwa auta - w jednym musiałem wbić hak, więc od
    razu wziąłem drugie papiery żeby jeden czas zmarnować na dwa auta

    p.s.
    w UK masz coś jakby dowód rejestracyjny który zawsze (jeżdżąc po kraju)
    trzymasz w domu, jak sprzedajesz auto to wypełniasz u siebie danymi
    kupującego, oddzierasz mu kawałek świstka i jako sprzedający zgłaszasz
    kto kupił. Po ok. 2 tygodniach przychodzi mu do domu nowy świstek na
    jego dane( za te świstki nie płacisz). Tablice rejestracyjne zostają te
    same, ale jak chcesz zrobić nowe (bo ci się zniszczyła, bo potrzebujesz
    do przyczepy itp.) to idziesz do sklepu motoryzacyjnego czy warsztatu i
    wyrabiasz. Cena różna od 0 do 20 funtów za sztukę, w zależności od
    sklepu, standard to ok. 10.

    Lukasz