  • 1. Data: 2016-03-20 08:14:38
    Temat: 2 litrowa Astra 160 KM kupić/ nie kupić?
    Od: Bolko <s...@g...com>

    http://www.motodiesel.pl/silniki/3020-silnik-20-cdti
    -fiat.html
    warto kupić z takim silnik?
    przebieg 130 kkm 4 lata

    DPF nie stanowi problemu.

    W Dieslach wymienia się rozrząd?

  • 2. Data: 2016-03-20 10:33:22
    Temat: Re: 2 litrowa Astra 160 KM kupić/ nie kupić?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.03.2016 o 08:14, Bolko pisze:

    > http://www.motodiesel.pl/silniki/3020-silnik-20-cdti
    -fiat.html
    > warto kupić z takim silnik?
    dpf, erg, dwumasa, turbo ze zmienną geometrią. jak coś nawali, to
    będziemy mieli następnego który "wiesza psy" na dieslach....
    > przebieg 130 kkm 4 lata
    naprawdę?
    > DPF nie stanowi problemu.
    bo? W sensie masz możliwość obejścia czy liczysz się z dodatkowymi kosztami?
    > W Dieslach wymienia się rozrząd?
    nie, poco. jeździ się aż do rozpadnięcia potem się robi kapitalkę.

    ToMasz

  • 3. Data: 2016-03-20 11:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

    > http://www.motodiesel.pl/silniki/3020-silnik-20-cdti
> [...]
    Oczywiście ze się wymiania.
    Jeżeli kupisz to pamietaj, ze co dwie wymiany oleju powinienes wymienic tez
    taka uszczelkę przy misce oleju i pompie. Niby drobnostka ale np. w insigni
    trzeba do tego podniesc silnik...

    Co do rozrzadu - 140 tysiecy i koniecznie wymiana.
    Własnie znajomy robił taka insignie gdzie rozrzad poszedł po 160 tysiacach
    - niby tragedii nie ma - wiadomo, glowica, jakies dwa wtryski.
    Ale okazało się ze do tego obrocił się jeden z wałków rozrzadu a włosi
    włozyli tam jakis zestaw trzech walków - cena - 3kpln.

    Ja mam taki sam silnik w ducato i co mam powiedziec.. :) Jezdzi, bierze
    olej (ok litra na 10.000), zrobił ok 100.000 przez ostatni rok, obecnie mam
    nakulane razem ok 230 i na razie odpukac nic sie nie dzieje.
    Aha, długo sie rozgrzewa - gdzie tak po 10km osiąga temperature roboczą.
    Ale to chyba ogólnie cecha nowych dieslów.

  • 4. Data: 2016-03-20 11:21:17
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2016-03-20 o 10:33, ToMasz pisze:

    -fiat.html
    > dpf, erg, dwumasa, turbo ze zmienną geometrią. jak coś nawali, to
    > będziemy mieli następnego który "wiesza psy" na dieslach....
    Do tego dodaj kilka kilogramów czujników i elektroniki, która pokazuje
    całą pełnię nieograniczonych awarii...

    > naprawdę?
    Niektórzy kierowcy robią tyle w 1/2 roku...

    > bo? W sensie masz możliwość obejścia czy liczysz się z dodatkowymi
    > kosztami?
    Zamiast bzdurnego DPF-a szwagier wspawa uniwersalną strumienicę z
    allegro i auto będzie miało 300KM..

    > nie, poco. jeździ się aż do rozpadnięcia potem się robi kapitalkę.
    Jak na razie: nie częściej niż co 50kkm - ale producenci pracują nad
    skróceniem tego okresu do wymiany co każdą wymianę oleju - a w dalszej
    przyszłości - co każde tankowanie...

  • 5. Data: 2016-03-20 12:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ZIWK w...@o...pl ...

    > Niektórzy kierowcy robią tyle w 1/2 roku...

    Chyba "kierowcy" boeinga samolotami...

    130 w pol roku to jakies bardzo niestandardowe przebiegi.

  • 6. Data: 2016-03-20 12:15:27
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 marca 2016 10:33:23 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > dpf, erg, dwumasa, turbo ze zmienną geometrią. jak coś nawali, to
    > będziemy mieli następnego który "wiesza psy" na dieslach....

    Zaraz,zaraz ale to przecie Ty chwaliłeś fiatowskie silniki
    i PSA 1.6 HDI

    > naprawdę?
    Auto po autostradach będzie jeździć
    > bo? W sensie masz możliwość obejścia czy liczysz się z dodatkowymi kosztami?
    > nie, poco. jeździ się aż do rozpadnięcia potem się robi kapitalkę.
    Myślałem że tylko w benzynie

  • 7. Data: 2016-03-20 12:21:13
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > 130 w pol roku to jakies bardzo niestandardowe przebiegi.

    Kiedyś 100 kkm zrobiłem firmowym w rok ale to już był cieżki kawałek chleba.

    Auto polesingowe kupione u pośrednika wiec myśle że realne kilometry.
    A że w lepszej wersji wiec mam nadzieje że właściciel na przeglądach
    nie oszczędzał.

  • 8. Data: 2016-03-20 12:22:19
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 marca 2016 11:21:17 UTC+1 użytkownik ZIWK napisał:

    > Do tego dodaj kilka kilogramów czujników i elektroniki, która pokazuje
    > całą pełnię nieograniczonych awarii...

    Mam traktor C-330 zero elektroniki a i tak czasami się psuje :)

  • 9. Data: 2016-03-20 12:31:52
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Ale okazało się ze do tego obrocił się jeden z wałków rozrzadu a włosi
    > włozyli tam jakis zestaw trzech walków - cena - 3kpln.

    Właśnie takich historii się boje.
    Kupić auto to nie problem.
    Utrzymać to jest problem.
    Zwłaszcza jak trzeba mieć dwa bo jedno w warsztacie ciągle :)

    Moje marzenie to kupić 3 latka dołożyć 5 tysięcy na:
    > dpf, erg, dwumasa, turbo ze zmienną geometrią i co tam trzeba.
    A potem mieć kolejne 7 lat spokoju.
    Czyli psuje się jak dojedzie do garażu.
    A jak się zepsuje to każdy naprawi a części można kupić
    mniej lub bardziej orginalne.

    krótko szukam auta bezpiecznego i taniego W SERWISIE.
    Astra taka jest?

  • 10. Data: 2016-03-20 12:55:58
    Od: Bolko <s...@g...com>

    umówmy się że na traktorach się trochę znam ale auto to dla mnie czarna skrzynka
    Jeszcze jedno pytanie.
    kiedyś przy okazji jako osoba towarzsząca byłem odwieź Renaulta ciężarówkę.
    I serwisant pokazał po podpięciu wszystko co kierowca robił z tym samochodem;
    prędkości
    spalanie
    obroty i co tam jeszcze było możliwe.
    Czyli jak kierowca traktował ten samochód.

    Osobówki też tak mają.
    I ile taka przyjemność kosztuje.
    Bo chyba tylko w ASO będzie można mieć wgląd
    do całej elektronicznej historii auta.