  • 21. Data: 2016-03-21 08:43:47
    Temat: Re: 2 litrowa Astra 160 KM kupić/ nie kupić?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2016-03-20 o 08:14, Bolko pisze:

    > http://www.motodiesel.pl/silniki/3020-silnik-20-cdti
    -fiat.html
    > warto kupić z takim silnik?

    Warto. Jest bezawaryjny u mnie jak do tej pory - z jednym małym
    wyjątkiem (ponoć powszechnym) - pękła mi obudowa EGR. To taka plastikowa
    nakładka na EGR dokładniej rzecz biorąc, w której są kanały cieczy
    chłodzącej - uciekło mi trochę płynu, ale samochód był na chodzie cały
    czas - wymiana niedroga (nie pamiętam ile).

    > przebieg 130 kkm 4 lata

    Po prawie 5 latach mam troszkę mniej :)

    > DPF nie stanowi problemu.

    Zdanie wprawdzie oznajmujące, ale dla pewności potwierdzę :)

    > W Dieslach wymienia się rozrząd?

    Sure :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Teddy on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 22. Data: 2016-03-21 08:59:14
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Obawiam się, że nie ma już takich samochodów.
    >
    > Eksploatacja (klocki, filtry, rozrząd itp.) jest przewidywalna i raczej nie
    > tu też jakiś wielkich różnic między autami podobnej klasy.

    Źle zadałem pytanie.
    Już napisałem wcześniej nawet traktor C-330 rocznik 1979
    bez turbo, DPF, dwumasy, ERG i innych mniej lub bardziej wyszukanych
    dodatków się psuje.
    Ostatnio podnośnik hydrauliczny. Nie działał kiedy był najbardziej potrzebny.
    Ale jak pojechałem do mechanika to już działa - sam się naprawił :)

    > Natomiast różne dziwne awarie to loteria - nawet w prostych sprawach ludzie

    Właśnie tego najbardziej się boje.
    Że kupie auto a póżniej się okaże że nawet serwisowany w ASO z orginalnymi częściami
    nadal nie będzie chodził jak trzeba.

    Teraz mam cordobe 1,4 8v rocznik 99.
    Niby proste auto ale
    dopiero trzeci mechanik zrobił silnik tak
    że od dwóch lat mam spokój z tą cześcią auta :)

    Szukam prostego auta.
    Które jak mechanik zobaczy to od razu będzie wiedział co mu jest
    a na części są w sklepie za rogiem.
    I tak żeby miało max 5 lat teraz
    Golf ze względu na ostatni warunek nie wchodzi w gre :)

  • 23. Data: 2016-03-21 09:04:13
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 marca 2016 08:43:49 UTC+1 użytkownik Mirek Ptak napisał:

> [...]
    > chłodzącej - uciekło mi trochę płynu, ale samochód był na chodzie cały
    > czas - wymiana niedroga (nie pamiętam ile).

    A możesz coś napisać o kosztach serwisowania.
    Bo Budyń coś wyżej pisał że uszczelki trzeba wymieniać co dwie zmiany oleju.
    Kupiłbyś to auto jeszcze raz?

  • 24. Data: 2016-03-21 14:24:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > a na części są w sklepie za rogiem.
    > I tak żeby miało max 5 lat teraz
    > Golf ze względu na ostatni warunek nie wchodzi w gre :)

    to będzie ciężko. szukaj raczej kto produkował 5 lat temu proste
    nieskomplikowane silniki, a dopiero potem do jakiego modelu auta je
    wkładał. Inny wyznacznik (ale nie jest to żelazna reguła) to jak
    najmniej koni z danej mocy. tzn jeśli np 2.0 hdi może miejć 90 koni a
    może 136, to ten 90cio konny silnik pojeździ dłużej i jest mniej
    zarąbany. poprostu 90koni to dupowóz, 136 to wiejska wyścigówka.

    ToMasz

  • 25. Data: 2016-03-21 17:11:31
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21.03.2016 o 08:59, Bolko pisze:
    mam spokój z tą cześcią auta :)

    > Szukam prostego auta.
    > Które jak mechanik zobaczy to od razu będzie wiedział co mu jest
    > a na części są w sklepie za rogiem.
    > I tak żeby miało max 5 lat teraz

    Dacia.
    Ale raczej w podstawowej wersji wyposażenia i z silnikiem 8V.

  • 26. Data: 2016-03-21 18:36:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
    On Sun, 20 Mar 2016 16:26:41 +0000 (UTC), Przyjazny
    >300 tys. to ponad 800 km dziennie. Gdzie takie przebiegi robią?

    na 24h ? Nie tak znow duzo, ledwo 30km/h.
    Moze sie uzbierac.

    A czy tak znow bez sensu ... bez sensu to jest zrobic tym autem 300kkm
    rocznie - zrobic 100 i sprzedac jako nowke malo smigana :-)
    Co prawda to bedzie najdrozsze pol roku, ale ponad 200kkm tez jest
    drogie - auto zaczyna sie psuc, a wartosc spada na pysk.
    No ale potem mozna cofnac licznik i troche odzyskac.

    Z drugiej strony kredyty w Niemczech niedrogie, wiec auto moze sobie
    stac.

    J.

  • 27. Data: 2016-03-21 18:40:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ZIWK" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2016-03-20 o 12:00, Budzik pisze:

    >Owszem - ale osiągalne :(
    >Takie właśnie przebiegi usłyszałem od kierowców busów wożących
    >pracowników na trasach Polska-Holandia/Niemcy itd...
    >do 8000-10000 km TYGODNIOWO...
    >Najpierw "po wsiach" zbierają ludzi - potem autostrada i rura, a na
    >drugim końcu "po wsiach" rozwożą tych samych ludzi...

    I to jest mozliwe, ale trzeba juz zawodowo jezdzic i miec klientow.

    >Trasa np. Augustów-Brema trwa 18-21h, potem 2 godziny snu i taki sam
    >powrót... I znów...

    A klienci na wszystkie dni tygodnia sa, czy to raczej zabawa na
    niedziele i piatek ?

    >Znajomi, którzy takim środkiem komunikacji podróżują, mówią że niczym
    >dziwnym nie jest pasażer za kołkiem, gdy kierowca śpi choćby 2-3
    >godziny.

    A to taki busik na 10 osob ?
    Bo powyzej ... prawo jazdy na autobus plus inne szykany.

    J.

  • 28. Data: 2016-03-21 20:08:03
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2016-03-21 o 18:40, J.F. pisze:

    > A klienci na wszystkie dni tygodnia sa, czy to raczej zabawa na
    > niedziele i piatek ?
    Znaczna część 7 dni..

    > A to taki busik na 10 osob ?
    > Bo powyzej ... prawo jazdy na autobus plus inne szykany.
    Oczywiście 8+1...
    Bo inaczej tacho, czas pracy, prawko D itd.
    A... i jeszcze kasa, faktury, ubezpieczenia, skarbówka...

  • 29. Data: 2016-03-21 20:14:56
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 21 Mar 2016 20:08:03 +0100, ZIWK <w...@o...pl> wrote:

    >Bo inaczej tacho, czas pracy, prawko D itd.

    W Niemcowni i tak Ci mogą sprawdzić tzw. kontrollbucha. Czyli
    papierowe ;) "tacho".

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 30. Data: 2016-03-21 23:30:51
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Tuesday, March 22, 2016 at 3:36:41 AM UTC+10, J.F. wrote:

    > na 24h ? Nie tak znow duzo, ledwo 30km/h.

    30km/h 24 godziny na dobe, 365 dni w roku. Nierealne. Taksowki jezdza w miescie
    (niska srednia predkosc), nie maja klienta non-stop. Do tego jakies tankowanie,
    zatrzymanie na postoju, przebite kolo, serwis, dzien wolny itd. Nie wierze w typowy
    przebieg taksowki 300tys na rok.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --