  • 1. Data: 2016-03-19 12:11:05
    Temat: 23" zabawa z wymianą świetlówek
    Od: Witak <d...@g...com>

    mam 2 identyczne monitory LCD CCFL 23 SAMSUNG 2343BW, jeden ma uwaloną
    matrycę wgnioty rysy - ale przebieg 4tys godzin, drugi ma idealną
    matrycę ale przebieg 8tys godzin

    na tym monitorze z 8 tys godzin obraz jest wyraźnie gorszy: żółty wypłowiały

    na tym monitorze z 4 tys godzin obraz jest bielutki -ogromna różnica

    Na allegro są do sprzedania nowe świetlówki 23" za 80zł komplet, czy
    warto bawić się w wymianę i czy obraz odzyska biel i kolor tak jak to
    było w nowym monitorze?

    Pomyślałem też żeby zamienić podświetlenia ale skoro mam rozbierać
    matryce w drobny mak to już wymienię CCFLy

    Zależy mi na tym sprzęcie bo to monitor o podwyższonej rozdzielczości
    2048x1152 unikat, dzisiaj za LED FHD+ trzeba zapłacić >1000zł...

    help

  • 2. Data: 2016-03-19 13:14:23
    Temat: Re: 23" zabawa z wymianą świetlówek
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-03-19 o 12:11, Witak pisze:
> [...]
    >
    > Zależy mi na tym sprzęcie bo to monitor o podwyższonej rozdzielczości
    > 2048x1152 unikat, dzisiaj za LED FHD+ trzeba zapłacić >1000zł...

    Bawiłem się właśnie za wymianę świetlówki w laptopowej 15,6 cala.
    Pierwszy raz
    Ja pitole, ale to jest jazda. Praktycznie wszystko miałem do rozebrania,
    po kolei folijki bo po ściągnięciu osłony jarzeniówki wyskakuje taka
    odblaskowa folia z szyby i aby nałożyć to z powrotem to trzeba mieć tą
    szybę samiutką w ramce z jarzeniówką.
    Oczywiście wszędobylki kurz elektrostatycznie przykleja się do
    wszystkiego co możliwe i najtrudniej dostępne.

    Tak więc, o ile oglądałem filmiki niektóre matryce mają w miarę fajny
    dostęp do lamp i zabawa jest prosta. Ale jak trafisz na taką jak moja...
    Sugestia jaką słyszałem to robić to w łazience w której długo brało się
    prysznic. Mniej lata paproków.

    Efekt - no w moim przypadku operacja się udała. Opłacało się.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2016-03-19 16:46:42
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

> [...]
    > matrycę ale przebieg 8tys godzin
    >
    > na tym monitorze z 8 tys godzin obraz jest wyraźnie gorszy: żółty
    [...]

    To niekoniecznie od świetlówek, pobaw się profilami ICC. Mam NECa z
    22000 godzin na liczniku, kalibruje się bez problemów na 6500K, na 5000
    już nie wyrabia tych 130 kandeli. Ale to jest NEC serii 90 :-)

    P.P.

  • 4. Data: 2016-03-19 19:07:54
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    Na aliexpresie są po 10$ za 10 szt.
    Wymieniałem w Samsungu 225bw i w mojej ocenie jest to praca trudna i
    czasochłonna.
    Gdybym wiedział wcześniej ile z tym roboty, to bym sobie odpuścił.

  • 5. Data: 2016-03-21 11:10:16
    Od: ks <k...@g...com>

> [...]
    >
    > Zależy mi na tym sprzęcie bo to monitor o podwyższonej rozdzielczości 2048x1152
    > unikat, dzisiaj za LED FHD+ trzeba zapłacić >1000zł...

    Najpierw jeśli się da przełóż zasilanie świetlówki - może inwerter z jakiegoś
    powodu nie daje rady. Potem sprawdź, czy nie da się kalibracją (jak Paweł w
    wątku radził).
    Jak ww nie pomogą, to skoro masz dwie takie same matryce i masz zamiar przełożyć
    podświetlenie z jednej do drugiej, to najpierw rozbierz ta zepsutą (dawcę
    świetlówek) i oceń, czy dasz radę to poskładać sensownie w tym drugim. Jeśli
    dasz radę, to robisz, jeśli nie to kupno zestawu nowych świetlówek też bez sensu
    i generalnie daj zarobić jakiemuś serwisowi albo w cenie usługi kup używany
    monitor :)
    pozdrawiam Krzysiek

    ---
    Avast.

  • 6. Data: 2016-03-21 15:12:54
    Od: Witak <d...@g...com>

> [...]
    > nowych świetlówek też bez sensu i generalnie daj zarobić jakiemuś
    > serwisowi albo w cenie usługi kup używany monitor :)

    dokładnie tak pomyślałem, rozbiorę ten uszkodzony i zobacze jak to sie
    wymienia

    co do kupowania innego monitora to napisałem: ten monitor to unikat,
    zależy mi na nim, po pierwsze LED nie toleruję (oczy mnie bolą) po
    drugie każdy LED powyżej 1920x1080 kosztuje majątek

    a ten samsung to JEDYNY model CCFL z wyższą rozdzielczością niż FHD

    podsumowując: jeżeli wyremontowałem zasilacz, jeżeli wymienię świetlówki
    to będę miał monitor jak NOWY

  • 7. Data: 2016-03-22 12:20:02
    Od: ks <k...@g...com>

    W dniu 2016-03-21 o 15:12, Witak pisze:

> [...]
    >

    > podsumowując: jeżeli wyremontowałem zasilacz, jeżeli wymienię świetlówki to będę

    Rozumiem przywiązanie do sprzętu :) sam mam toske r500 której nie wymienił bym
    na żadnego choćby najlepszego laptopa albo tableta (no może na r600).
    Pozostaje tylko życzyć powodzenia w wymianie. Osobiście kiedyś wymieniałem w
    starej toshibie 3010 świetlówkę, i nie było z tym żadnego problemu - parę
    blaszek odgiąć, wyjąć stare, wsadzić nowe i działa do tej pory (no co, win98
    działa na 96mb ramu i mam awaryjny programator do avr-ów na lpt). Albo miałem
    fuksa albo wpadnięty w okolicę świetlówki kurz nie ma znaczenia dla obrazu, bo
    nie zauważyłem po wymianie żadnych cieni, nierównej jasności itp defektów.
    pozdrawiam Krzysiek

    ---
    Avast.

  • 8. Data: 2016-03-22 19:00:34
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-03-22 o 12:20, ks pisze:

> [...]
    > tej pory (no co, win98 działa na 96mb ramu i mam awaryjny programator do
    > avr-ów na lpt). Albo miałem fuksa albo wpadnięty w okolicę świetlówki

    Ale czad. Czyli nie tylko ja mam IBM T43 z Windows 98SE tylko do obsługi
    po LPT programatora PS32 firmy ACS :)

    Chyba jednak sprzedam ten zestaw i kupię TL866CS.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2016-03-24 09:13:36
    Od: ks <k...@g...com>

    W dniu 2016-03-22 o 19:00, Irokez pisze:

    > Ale czad. Czyli nie tylko ja mam IBM T43 z Windows 98SE tylko do obsługi po LPT
    > programatora PS32 firmy ACS :)
    >
    > Chyba jednak sprzedam ten zestaw i kupię TL866CS.

    Ja używam tylko sporadycznie jak muszę, ostatnio ze 3 lata temu... no ale jak
    działa, to niech leży w szafie. W końcu czy ktoś słyszał o przypadku, żeby ktoś
    wyrzucił stary młotek jak sobie kupi nowy?
    pozdrawiam Krzysiek

    ---
    Avast.