  • 1. Data: 2013-05-12 14:19:04
    Temat: 250 czy 600
    Od: Dr.Bambo <gepart6@_NOSPAM_o2.pl>

    Witam, mam pytanie czy opłaca mi się kupić motor 250cm3 czy poczekać do 21
    lat i odrazu 600cm3, wszyscy odradzają mi kupna 250, natomiast ja sądzę iż
    nabiorę doświadczenia.
    A skoro już odpowiecie na moje pytanie proszę was o opinię dotyczącą tych
    3 maszyn którą lepiej zakupić
    honda hornet 250
    honda cbr 250 rr
    kawasaki ninja 250r
    lub 600
    honda cbr 600rr
    kawasaki ninja 600
    honda hornet 600

  • 2. Data: 2013-05-12 15:27:44
    Temat: Re: 250 czy 600
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Dr.Bambo napisał(a):
    > Witam, mam pytanie czy opłaca mi się kupić motor 250cm3 czy poczekać do
    > 21 lat i odrazu 600cm3, wszyscy odradzają mi kupna 250, natomiast ja
    > sądzę iż nabiorę doświadczenia.

    Słusznie sądzisz. Zresztą stopniowanie prawa jazdy jest prawnym
    usankcjonowaniem naturalnego procesu.

> [...]
    > hornet 250
    > honda cbr 250 rr kawasaki ninja 250r lub 600 honda cbr 600rr

    Sie nie znam, więc do tych się nie ustosunkuje. Ale doradzę, żeby brać
    MZ250 albo jakieś enduro czy UJM w tej klasie pojemnościowej - do
    zdobywania doświadczenia i szkolenia techniki jazdy idealne.
    --
    zbigi

  • 3. Data: 2013-05-12 15:38:15
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Witek.

    W dniu 2013-05-12 14:19, Dr.Bambo pisze:
    > Witam, mam pytanie czy opłaca mi się kupić motor 250cm3 czy poczekać do
    > 21 lat i odrazu 600cm3, wszyscy odradzają mi kupna 250

    Kto to są "wszyscy" ?
    Zapraszam do lektury FAQ, zwłaszcza artykułu "R1 na pierwszy motocykl".
    Poza tym gdzieś tu niedawno był link do filmiku jak dobry zawodnik na
    250 objeżdża leszczy na 600.
    Co do motocykli - musisz się przymierzyć i zobaczyć, na której 250
    będzie najwygodniej. Poza tym weź pod uwagę że CBR i Ninja to plastiki,
    a to bardzo boli w razie gleby (której nie unikniesz). Bardzo
    sympatyczną 250 jest też Honda VTR.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
    weFAQ&v=qvj

  • 4. Data: 2013-05-12 16:37:43
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    Z własnego doświadczenia - 250.

    --

    Pzdr

    J_K_K

  • 5. Data: 2013-05-12 21:35:20
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    > Witam, mam pytanie czy opłaca mi się kupić motor 250cm3 czy poczekać do 21
    > lat i odrazu 600cm3, wszyscy odradzają mi kupna 250, natomiast ja sądzę iż
    > nabiorę doświadczenia.

    W moim przypadku było tak:
    Ja po 50 ccm przesiadłem sie na CBF 500 na początku szok co to potrafi
    jakie to szybkie i jak fajnie sie prowadzi, dziś w drugim sezonie
    użytkowania tego motocykla chciałbym mieć 600 lub nawet 1000 nadal mam na
    myśli HONDE CBF która raczej uchodzi za sprzęt dobry na początek w wersjach
    500 i 600, 1000 niby spokojna litrówka ale juz opinii ze można od niej
    zaczynać nie znalazłem. Ja używam sprzętu w mieście i poręczność masa oraz
    spalanie było dość ważne. Miotałem sie miedzy GS500(owiewki) a honda
    (jakość chłodzenie cieczą i ABS) wybrałem hondę jestem zadowolony w mieście,
    choć myślę o wypadach poza miasto i tak sie zastanawiam czy 500 będzie
    wystarczająca i nie będę jej męczył jadąc 130+.
    Dużo osób mówiło mi abym kupił 600 ale miałem obawy czy podołam
    umiejętnościami i padło na 500 w golasie, bo taniej sie człowiek przewraca i
    tak sprzęt co sezon wcina 1Kpln,
    Podsumowując: kupno słabszego motocykla na pewno daje margines
    bezpieczeństwa kiedy po kilku kkm będziesz czul sie dobrze a nadal gowno
    umiał i poniesie cię fantazja a korci i to bardzo, kup co możesz i zacznij
    jeździć sezon to zawsze sezon doświadczenia więcej, sprzęta zawsze można
    zmienić a z każdym rokiem tanieją te o których tylko mogliśmy pomarzyć
    .

    Buniek

  • 6. Data: 2013-05-13 08:39:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.05.2013 14:19, Dr.Bambo pisze:
    > Witam, mam pytanie czy opłaca mi się kupić motor 250cm3 czy poczekać do
    > 21 lat i odrazu 600cm3, wszyscy odradzają mi kupna 250, natomiast ja
    > sądzę iż nabiorę doświadczenia. A skoro już odpowiecie na moje pytanie

    No i rozsądnie sądzisz ;)

    Co więcej może się okazać, że 250cm3 może ci w zupełności wystarczyć i
    na dłuższą metę.

    Jeśli motocykl nie jest dla ciebie czymś do szpanowania tylko raczej
    narzędziem do wygodnego przemieszczania się z A do B oraz miłych
    wycieczek z "wiatrem we włosach", zwłaszcza jeśli jeździsz raczej bez
    pasażera (zresztą zależy, jakie gabaryty ma pasażer/ka ;) ), to ćwierć
    litra to "świat i ludzie".

    To dobry kompromis pomiędzy miastem a trasą.

    250-tka nawet z przekładnią variomatic przyśpiesza przyzwoicie
    (większość samochodów zostaje z tyłu bez jakiegoś wielkiego ciśnięcia) i
    osiąga okolice 120km/h, a co dopiero z "normalną" skrzynią biegów.

    Dodatkowo na początek, jak ktoś słusznie zauważył, lepiej kupić coś, co
    nie zostanie zmasakrowane przy jakiejś głupiej glebie parkingowej czy
    niewielkim szlifie.

    A i zużycie paliwa będzie z reguły mniej bolesne.

    Czyli wszystko się sprowadza do tego: jak rozsądny chcesz być i w jakim
    celu chcesz mieć motocykl ;)

    Bo jeśli szpan i wyścigi "miszczów prostej" to faktycznie 250ccm może
    być nieco za małe ;-> Do dalekich tras po porządnych autostradach też
    przydałoby się coś większego (ale raczej nie "ścigacze").

  • 7. Data: 2013-05-13 23:04:56
    Od: Viking <v...@n...pl>

    W dniu 2013-05-13 08:39, Andrzej Lawa pisze:

    > No i rozsądnie sądzisz ;)

    CIACH...

    > Bo jeśli szpan i wyścigi "miszczów prostej" to faktycznie 250ccm może
    > być nieco za małe ;-> Do dalekich tras po porządnych autostradach też
    > przydałoby się coś większego (ale raczej nie "ścigacze").

    Po raz pierwszy w życiu A.Lawę poprę:)!!

    Wiem ze czasy sie zmieniają,aczkolwiek ja zawsze byłem za stopniowaniem
    przymiotników, oraz..... motocykli.

    Jak 25lat temu po przygodach z 50, 125, 175. przesiadłem się na Junaka,
    Jawe350, i CB 350 , CB400four itd . to miałem wrażenie że jest kosmos.
    Jawą co ma tylko 350cm. zjeździłem Polskę. I powiem Ci że wtedy dawała
    mi wiecej funu niz dzisiaj ST1100 czy XX, co może i owszem poleci te
    295km/h a Wiesz czemu żyję? To proste.

    zaczynałem od 50, 80, 125, 250,350, 500,650, 750,1100,1100,1100.

    Czego i Tobie życzę. życia znaczy.

    --
    z Komsomolskim "Czuwaj" :)
    Tomek

  • 8. Data: 2013-05-16 11:50:41
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    BUNIEK <m...@i...pl> wrote:

    > Ja po 50 ccm przesiadłem sie na CBF 500 na początku szok co to potrafi
    > jakie to szybkie i jak fajnie sie prowadzi,

    Nie ma takiej prędkości i takich przyspieszeń, do których nie można się
    przyzwyczaić. Ja po przesiadce z 50 na 125 byłem w szoku, a potem po roku
    jazdy na 750 testowo odprowadzałem 125 i miałem wrażenie, że to w ogóle
    nie jedzie. Teraz po pół roku na 1300 wsiadłem na 750 i miałem takie samo
    wrażenie :)

    http://motogof.tumblr.com/

  • 9. Data: 2013-05-16 11:56:52
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-05-16, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

> [...]
    > jazdy na 750 testowo odprowadzałem 125 i miałem wrażenie, że to w ogóle
    > nie jedzie. Teraz po pół roku na 1300 wsiadłem na 750 i miałem takie samo

    Ja to z WSK-i i pozniej skuterka 50 przesiadlem sie na 1200, na poczatku
    lekki szok a teraz ze swiatel sie nogami odpycham ;-) Ale tez czasami
    jezdze 100 konnym ZZR 600 i bardzo lubie ten motur, maly, lekki, co prawda
    jedzie od 8000 rpm ale jezdzi sie fajnie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 10. Data: 2013-05-16 13:44:47
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-05-16 11:50, Adam Wysocki pisze:

    > Ja po przesiadce z 50 na 125 byłem w szoku, a potem po roku
    > jazdy na 750 testowo odprowadzałem 125 i miałem wrażenie, że to w ogóle
    > nie jedzie.

    Niewątpliwie masz racje, ale czy biorac pod uwage walory uzytkowe
    potrzebujesz 0,75L czy moze wystarczyloby Ci 0,125L. Pomiń frajdę z
    przyspieszania.

    pozdr
    newrom