    Subject: Re: 3 kanały PWM na raspberry pi 3
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Zbych <a...@o...pl>
    Date: Thu, 10 Jan 2019 16:41:03 +0100

    W dniu 10.01.2019 o 15:06, Queequeg pisze:
    > Hej,
    >
    > Disclaimer: nigdy nie programowałem GPIO na raspi.
    >
    > Z tego co wiem, raspi ma tylko jeden sprzętowy kanał PWM, a jak ktoś chce
    > więcej, to musi radzić sobie software'owo lub różnymi innymi dodatkami.

    A nie dwa?
    https://www.raspberrypi.org/app/uploads/2012/02/BCM2
    835-ARM-Peripherals.pdf
    Na stronie 140 widać PWM0 i PWM1.

    > czy od razu dać sobie z tym spokój i zrobić międzymordzie
    > na AVR?

    Może taki gotowiec?
    https://www.aliexpress.com/item/Raspberry-Pi-Servo-D
    river-HAT-providing-precise-PWM-output-16-Channel-12
    -bit-I2C-Interface-support/32919741085.html

    https://www.aliexpress.com/item/16-Channel-12-bit-PW
    M-Servo-Driver-I2C-interface-PCA9685-module-for-ardu
    ino-or-Raspberry-pi/32718274859.html

    > Czy ten PWM jest bardzo niestabilny, gdy procesor jest obciążony? Jeśli
    > tak, to czy użycie schedulera FIFO lub RR (sched_setscheduler, nie wiem
    > czy da się to zrobić z poziomu Pythona ale na pewno można napisać wrapper)
    > pomaga?

    Nie robiłem software'owego PWM na RPi, ale mam kilka paneli LED z
    telebimu, które są właśnie odświeżane software'owo przez RPi3 i każde
    większe obciążenie widać jako fluktuacje jasności mimo że system jest
    odchudzony (Raspbian Lite, powyłączane wszystko co nie było niezbędne).