  • 21. Data: 2015-09-09 11:20:04
    Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Dlatego trzeb by budować od razu z 5 atomówek

    O ile nie cierpie mowic cos zlego o Rodakach, czy jak kto woli "srac we
    wlasne gniazdo", to niestety musze to powiedziec: W kraju, gdzie za
    cholere nie da sie wybudowac drogi, w ktorej wlazy do kanalow bylyby
    rowno z asfaltem (albo ich nie bylo), rowny przejazd kolejowy jest poza
    zakresem naszych mozliwosci, a budowanie czegokolwiek bez przekretow
    nierelane, to my sie moze za elektrownie atomowa nie zabierajmy. Bo nie
    bedzie... niczego.
    (Tak, wiem, Ukraincy jeszcze gorsi, ale mam nadzieje, ze w razie czego
    tym razem wiatr bedzie wial w inna strone.)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 22. Data: 2015-09-09 11:25:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Z wegla, z atomu, z wiatrakow, z ogniw slonecznych ... choc produkcja
    > wiatrakow Norwedzy mogliby sie zajac :-)

    czyli "drobne" inwestycje :)

    > W zasadzie nie trzeba. Nocny spadek poboru wystarcza.

    przy 10 elektrykach tak, przy paru milionach już niekoniecznie
    pomijając takie drobiazgi jak zużycie metali ziem rzadkich do
    akumulatorów.
    Wiesz, że aku w Priusie to 10kg lantanu?
    A magnesy w wiatrówce to ponad ćwierć tony neodymu?
    <http://www.national-geographic.pl/artykuly/pokaz/uk
    ryte-chinskie-skladniki-niemal-wszystkiego/>

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 23. Data: 2015-09-09 11:30:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-09 11:20, Pawel "O'Pajak" wrote:

> [...]
    > (Tak, wiem, Ukraincy jeszcze gorsi, ale mam nadzieje, ze w razie czego
    > tym razem wiatr bedzie wial w inna strone.)

    Trochę dramatyzujesz. Przecież nie będziemy tej atomówki sami od zera
    budować. to co krytyczne czyli technilogię kupimy po prostu. Sami to
    przetargi poustawiamy i beton wylejemy;) Więc IMHO dramatyzujesz - tam
    bardziej, że mamy reaktor praktycznie w Warszawie i nikomu trzecia ręka
    nie wyrosła. W byłym ZSRR też jakoś masowo te atomówki nie wylatują,
    mimo, że typ czarnobylski jest "wymagający" jeśli chodzi o obsługę.

    Choć też lubię żartować, że skoro na moim wydziale na techniki jądrowe
    szli ci co nie dostali się na technikę świetlną, bo mieli za słabe
    wyniki... ;)

    Zresztą jak tak dalej pójdzie to nic nie wybudują. Ile czasu już
    "budują"? A dalej nie wiadomo gdzie;)

    Shrek.

  • 24. Data: 2015-09-09 11:32:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >czyli "drobne" inwestycje :)

    Drobne, ale utrymaja budzet Norwegii :-)

    >przy 10 elektrykach tak, przy paru milionach już niekoniecznie

    Nadal. Mamy rzedu 10GW rezerwy - po 1kW na pojazd.
    Na kilkugodzinne nocne doladowanie w sam raz.

    >pomijając takie drobiazgi jak zużycie metali ziem rzadkich do
    >akumulatorów.
    >Wiesz, że aku w Priusie to 10kg lantanu?
    >A magnesy w wiatrówce to ponad ćwierć tony neodymu?

    Ale to wszystko do recyklingu.
    No i mozna pradnice bez magnesow zrobic.

    J.

  • 25. Data: 2015-09-09 11:46:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, September 9, 2015, 11:32:00 AM, you wrote:

    [...]

> [...]

    O jakim lantanie tu mowa? Ktoś nie odróżnia litu od lantanu?

    > Ale to wszystko do recyklingu.
    > No i mozna pradnice bez magnesow zrobic.

    Nawet należy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2015-09-09 11:46:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Drobne, ale utrymaja budzet Norwegii :-)

    > Nadal. Mamy rzedu 10GW rezerwy - po 1kW na pojazd.
    > Na kilkugodzinne nocne doladowanie w sam raz.

    > Ale to wszystko do recyklingu.

    kiedyś. Na razie trzeba by przejść z produkcji kilku tysięcy elektrykóoe
    rocznie do kilku milionów.

    > No i mozna pradnice bez magnesow zrobic.

    można. ale skoro się nie robi powszechnie to pewnie jest ku temu
    przyczyna

  • 27. Data: 2015-09-09 11:47:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > Choć też lubię żartować, że skoro na moim wydziale na techniki jądrowe
    > szli ci co nie dostali się na technikę świetlną, bo mieli za słabe
    > wyniki... ;)

    dwaj świerzo upieczenie inzynierowie piją w barze:
    -Jak pomyślę jacy z nas inzynierowie to się boję pójść do lekarza

    :)

  • 28. Data: 2015-09-09 11:59:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello J.F.,
    >
    > Wednesday, September 9, 2015, 11:32:00 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > O jakim lantanie tu mowa? Ktoś nie odróżnia litu od lantanu?

    odróżnia: "Akumulator w toyocie prius zawiera 10 kg lantanu"

  • 29. Data: 2015-09-09 12:00:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > Choć też lubię żartować, że skoro na moim wydziale na techniki jądrowe
    > szli ci co nie dostali się na technikę świetlną, bo mieli za słabe
    > wyniki... ;)

    dwaj świeżo upieczeni inżynierowie piją w barze:
    -Jak pomyślę jacy z nas inżynierowie to się boję pójść do lekarza

    :)

  • 30. Data: 2015-09-09 12:02:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    alid...
    >O jakim lantanie tu mowa? Ktoś nie odróżnia litu od lantanu?

    Tam chyba NiMH i to MH to o lantan oparte.
    Przynajmniej tak pisza.

    J.