  • 1. Data: 2019-12-28 00:49:48
    Temat: 5V z HMI
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Chciałbym zasilać małe urządzenie 5V pobieranymi z gniazda HDMI. Wg
    rozpiski piny 17 i 18 to odpowiednio GND i +5V. Nie pomyliłem
    kierunku lewy/prawy czyli gniazda z wtyczką, ale napięcie wynosi 0V.
    Coś robię niewłaściwie?

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 2. Data: 2019-12-31 15:29:44
    Temat: Re: 5V z HMI
    Od: AS <N...@p...onet.pl>

    W dniu 28.12.2019 o 00:49, Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    > rozpiski piny 17 i 18 to odpowiednio GND i +5V. Nie pomyliłem kierunku
    > lewy/prawy czyli gniazda z wtyczką, ale napięcie wynosi 0V.

    A sprawdzasz na źródle sygnału czy na odbiorniku?
    5V znajdziesz w dekoderze sat albo odtwarzaczu, w gnieździe HDMI
    telewizora go nie będzie :)

  • 3. Data: 2020-01-01 00:45:47
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    AS napisał(a) :

    > A sprawdzasz na źródle sygnału czy na odbiorniku?
    > 5V znajdziesz w dekoderze sat albo odtwarzaczu, w gnieździe HDMI
    > telewizora go nie będzie :)

    Dzięki za odpowiedź. No właśnie TV. Też już się dowiedziałem dzień
    prędzej od mądrzejszych. Żywych ludzi. Bo google mi nie podpowiedziały.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 4. Data: 2020-01-01 09:51:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Bo google mi nie podpowiedziały.

    Pewnie pasek LED chcesz zasilić
    Olej zasilanie z tv bo to se ne da.
    Osobny zasilacz i tyle

  • 5. Data: 2020-01-01 14:36:44
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 01.01.2020 09:51, Kris wrote:

    > Pewnie pasek LED chcesz zasilić
    > Olej zasilanie z tv bo to se ne da.
    > Osobny zasilacz i tyle

    Z USB można.

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2020-01-01 17:17:09
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Mirek napisał(a) :
> [...]

    Nie. Wzmacniacz antenowy. 15mA poboru prądu.

    > Z USB można.

    Teoretycznie. Mam tylko 1 gniazdo USB, za to 3 HDMI. Te pierwsze
    tylko 500mA wydajności. Podłączę dysk, to może zabraknąć mi tych
    15mA.
    Nie chciałem dodawać osobnego zasilacza USB, który będzie
    przyczyniał się do zwiększenia emisji CO2 :-D
    A serio, to nie lubię mieć włączonych urządzeń, których nie
    używam. Chyba jednak odżałuję te 2,00 zł na rok :-) i dam osobny
    zasilacz.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 7. Data: 2020-01-01 19:15:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 31/12/2019 15:29, AS wrote:
    > 5V znajdziesz w dekoderze sat albo odtwarzaczu, w gnieździe HDMI
    > telewizora go nie będzie :)

    U mnie jest. Podpięty switch HDMI tylko do kabla do TV ślicznie świeci.
    Możliwe że to jest:
    a) czasami spotykane
    b) jest do tego opcja w menu tv

  • 8. Data: 2020-01-02 11:11:44
    Od: AS <N...@p...onet.pl>

    W dniu 01.01.2020 o 19:15, heby pisze:

    > U mnie jest. Podpięty switch HDMI tylko do kabla do TV ślicznie
    > świeci. Możliwe że to jest:
    > a) czasami spotykane
    > b) jest do tego opcja w menu tv

    Jeśli wpiąłeś do wyjścia switcha to oczywiście zadziała. Pytanie jak
    zasilasz switch HDMI? Z zasilacza czy z innego źródła sygnału?

  • 9. Data: 2020-01-02 11:30:34
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-01-01 o 17:17, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > A serio, to nie lubię mieć włączonych urządzeń, których nie używam.
    > Chyba jednak odżałuję te 2,00 zł na rok :-) i dam osobny zasilacz.

    Jak masz wyjście audio światłowodowe TosLink (a często było takie
    zamiast Coax) to możesz po włączeniu TV wykorzystać światło do
    załączania po światłowodzie fototranzystora, który włączy zasilanie do
    wzmacniacza antenowego z dodatkowego zasilacza. Czyli w standby będzie
    tylko jakiś prąd jałowy z zasilacza.
    O ile nie używasz Toslinka.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2020-01-02 12:00:33
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Irokez napisał(a) :

> [...]
    > załączania po światłowodzie fototranzystora, który włączy zasilanie do
    > wzmacniacza antenowego z dodatkowego zasilacza. Czyli w standby będzie

    Dzięki. To już byłby fanatyzm :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65