  • 11. Data: 2014-05-26 18:06:11
    Temat: Re: 8 rdzeni - po co to komu?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-25 00:38, Użytkownik Marek napisał:

    > Jakoś tego doświadczenia nie podzielają autorzy np. ajaxa domyślnie
    > ustawiając tryb przesyłania async, przeładuj dowolna stronę z ajaxem
    > zawierającą kilka żądań i policz w ilu wątkach pójdą te żądania (i ile
    > gniazd użyją).

    Autorzy wielu przyśpieszaczy robią rzeczy świadczące o braku wiedzy
    lub logiki. A tak naprawdę chodzi o napisanie czegoś na czym się
    zarobi a nie na przyśpieszeniu komukolwiek czegokolwiek.
    A tak z ciekawości sam sprawdziłeś. Napiszesz jaka była różnica
    na jakiej stronie ina jakim łączu ?

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2014-05-26 22:28:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 May 2014 18:06:11 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > A tak z ciekawości sam sprawdziłeś. Napiszesz jaka była różnica
    > na jakiej stronie ina jakim łączu ?

    Strona, która wymaga załadowania 10 parametrów (wartości liczbowe)
    kontrolnych pewnego systemu w trybie async ładuje szybciej, w trybie
    sync wolniej i wyraźnie wydać ładowanie pokolei zamiast efektu
    załadowania "od razu". W tym przypadku nie ma wysycenia łącza ale
    nawet zakładowanie kilkudziesięciu bajtów przez równolegle wątki i
    połączenia jest szybsze niż w trybie async.

    Test pobierania pliku 20MB po seci lokalnej 1GB (FreeBsd@2xamd64
    1.7GHz)
    Dwa procesy po kolei:

    time -p sh -c 'wget -q   -O /dev/null 192.168.2.164/plik ; wget -q
    -O /dev/null 192.168.2.164/plik '

    real 0.51
    user 0.04
    sys 0.24

    Dwa procesy równolegle:
    time -p sh -c 'wget -q   -O /dev/null 192.168.2.164/plik & wget -q -O
    /dev/null 192.168.2.164/plik '

    real 0.37
    user 0.02
    sys 0.13

    0.37 s vs. 0.51 s , równolegle wątki wyraźnie szybciej.

    Dla równoległych 3 procesów daje czas pobierania 0.54s a po kolei
    0.77 s.
    Widać że FreeBSD całkiem liniowo się skaluje w smp :).

    --
    Marek

  • 13. Data: 2014-05-27 18:47:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-26 22:28, Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    >
    > Dla równoległych 3 procesów daje czas pobierania 0.54s a po kolei 0.77 s.
    > Widać że FreeBSD całkiem liniowo się skaluje w smp :).

    Podsumowując wielowątkowe ściąganie jest wolniejsze od
    jednowątkowego. Szybsze jest tylko dwu wątkowe. :-)

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2014-05-28 00:53:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 27 May 2014 18:47:26 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > Podsumowując wielowątkowe ściąganie jest wolniejsze od
    > jednowątkowego. Szybsze jest tylko dwu wątkowe. :-)

    Nie wiem skąd taki wniosek, 3 równolegle procesy pobrały szybciej
    (0.53s) niż 3 po kolei (0.77s). Gdyby testowana maszynka miała więcej
    niż dwa rdzenie wynik byłby jeszcze lepszy. W tym przypadku wąskim
    gardłem jest jedynie implenentacja fork/exec. W przypadku
    przeglądarki i js, pobieranie sync po kolei jest jeszcze wolniejsze
    bo wszystko się odbywa w interpreterze js, kolejne połączenie będzie
    zestawione dopiero po zakończeniu poprzedniego. W przypadku
    pobierania async (równoległego) poszczególne wątki nie muszą czekać
    na zakończenie poprzedniej transmisji.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2014-05-29 00:28:14
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 05/26/2014 10:28 PM, Marek wrote:
> [...]
    > user 0.02
    > sys 0.13
    > 0.37 s vs. 0.51 s , równolegle wątki wyraźnie szybciej.

    Ale tak mierzysz tylko czas drugiego wgeta :-)

    > Dla równoległych 3 procesów daje czas pobierania 0.54s a po kolei 0.77 s.

    Wąskim gardłem w tym teście jest sieć, serwer po drugiej stronie lub za
    mały plik i czas poświęcony na handshake+geta zanim dostanie się
    prawdziwe dane, a nie system czy procesor. Przy takich testach procek
    przestał być problemem w erze pentium I, a przy gigabicie w okolicach
    Pentium III.
    Co innego jak potrzebujesz coś policzyć. Ale wtedy żadne bsd nie pomoże
    jak liczba wątków jest większa od liczby corów, a jeszcze gorzej jak
    będą chciały mieszać dużo po wspólnym ramie w architekturze numa.

    Akurat równoległe otwieranie socketów i czekanie na dane nie jest żadnym
    obciążeniem i liczba cpu nie ma tu znaczenia.
    Dopiero rendering tego co się dostanie wymaga cpu, ale tu przeglądarki
    jakoś się nie skalują:-) Owszem, flasha odpali na drugim corze, sandboxy
    też może porozrzucać, ale jak otwierasz tylko jedną stronę, to wiele Ci
    nie da fefnaście corów.

    > Widać że FreeBSD całkiem liniowo się skaluje w smp :).

    Raczej widać, żeś fan FreeBSD.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 16. Data: 2014-05-30 01:12:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 29 May 2014 00:28:14 +0200, Marek Wodzinski
    <m...@O...mamy.to> wrote:
    > Ale tak mierzysz tylko czas drugiego wgeta :-)

    Bo tylko wystarczy czas drugiego pod warunkiem, że pierwszy będzie w
    tle.Zwróć uwagę pod czego wątek się zaczął.

> [...]
    sandboxy
    > też może porozrzucać, ale jak otwierasz tylko jedną stronę, to

    Chyba w1993 :).
    Teraz "jedna strona" może może mieć kilkanaście-dziesiąt reqestów do
    kontentu na różnych serwerach (nawet jak jest keep alive to i tak
    działa w obrębie jedengo połączenia) + ajax, przeglądarka pociągnie
    to w osobnych wątkach.A to już daje teoretyczną szansę na rozłożenie
    tego między "cory". Paradoxalnie to czasami jest problematyczne, bo
    jak ma się serwer www embeded z 5kb ram i ograniczenia na dwa gniazda
    "na raz" a przegladarka naraz chce w 6 połączeniach pobrać kontent to
    4 jej się przyblokują zanim dwa możliwe się zwolnią. A wtedy tylko
    ajax+sync pomaga kosztem czasu ładowania.

    > Raczej widać, żeś fan FreeBSD.

    W życiu, akurat był pod ręką.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2014-05-30 12:52:00
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Fri, 30 May 2014, Marek wrote:

    > Bo tylko wystarczy czas drugiego pod warunkiem, że pierwszy będzie w
    > tle.Zwróć uwagę pod czego wątek się zaczął.

    No zaczął się od tego ile rdzeni potrzeba.
    I od tego, że dałeś przykład niczego nie udowadniający w tej kwestii.
    Na 10 wgetów w tle wystarczy 1 rdzeń, co w zasadzie pokazałeś wysycając
    gigabit i pokazując, że on jest wąskim gardłem. Plus narzuty na handshake
    itp. Nic co wymagałoby więcej niż jednego rdzenia w normalnym
    wielozadaniowym systemie.

> [...]
    > jedengo połączenia) + ajax, przeglądarka pociągnie to w osobnych wątkach.

    Mylisz lub nie odróżniasz ściągania danych od ich renderowania. Przy
    ściąganiu jest potrzebne bardzo mało cpu, w drugim wypadku ono się bardzo
    przydaje.
    Owszem, multitasking tak jak piszesz pomaga _ściągnąć_ dane szybciej (lub
    nawet w pewnej preferowanej kolejności jeżeli chodzi o ajaxa), ale nie
    wynika z tego, że potrzeba do tego ileśtam rdzeni.

    Natomiast to co napisałem wyżej o fefnastu corach, to to, że przeglądarki
    różnie radzą sobie z wykorzystaniem tych rdzeniu do renderingu. Oczywiste
    i najprostsze rzeczy już ostały zrobione - czyli pluginy i zakładki w
    osobnych procesach/wątkach, ale to co pozostało zaczyna być trudniejsze.
    O ile Chrome sobie z tym radzi, to Firefox już średnio. Opera wcale.

    > A to
    > już daje teoretyczną szansę na rozłożenie tego między "cory".

    Praktycznie, to i pół rdzenia by wystarczyło na sieć :-)
    I nie zawsze uruchomienie wielu wątków na wielu rdzeniach daje oczekiwany
    efekt, czasem szybciej całość chodzi w obrębie jednego o ile go nie
    wysycamy.

> [...]
    > połączeniach pobrać kontent to 4 jej się przyblokują zanim dwa możliwe się
    > zwolnią. A wtedy tylko ajax+sync pomaga kosztem czasu ładowania.

    Czyli tak jak pisałem - to nie cpu czy liczba rdzeni na kliencie jest
    wąskim gardłem w _ściąganiu_ danych przez przeglądarkę.

  • 18. Data: 2014-05-30 18:57:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 30 May 2014 12:52:00 +0200, Marek Wodzinski
    <m...@O...mamy.to> wrote:
    > No zaczął się od tego ile rdzeni potrzeba.

    Nie , ktoś napisał że ściągając "po kolei" jest szybciej.niż
    "równolegle", nie o renderowanie ( raczej generowanie) strony
    chodziło, mój.komentarz był tylko do kwestii ściągania.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2014-06-01 03:50:44
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-05-30 12:52, Marek Wodzinski pisze:

> [...]
    >
    > Czyli tak jak pisałem - to nie cpu czy liczba rdzeni na kliencie jest
    > wąskim gardłem w _ściąganiu_ danych przez przeglądarkę.

    Większe pliki można ściągać FlashGet-em. Jest on też rozszerzeniem w
    Firefox.

    --
    animka