    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [8bit] Niezainicjowana karta CF powodem problemów?
    Date: Tue, 29 Oct 2019 12:11:59 +0100

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    On 28.10.2019 19:55, J.F. wrote:

    >Normalny interfejs szeregowy, RS232.
    >Od strony sprzętowej UART zrobiony na 6551.
    >Programowo po stronie PC obsługą tego zajmuje się zwyczajny,
    >linuksowy
    >screen.

    To swoja droga - usterka powodujaca "krzaki na terminalu" musi byc
    ciekawa.
    Bo cos jednak trzeba zapisywac do portu, wczesniej zainicjowac ... byc
    moze zle sie inicjuje ...

    >Dekoder adresowy zdaje się być w porządku. Mierzyłem poziom napięcia
    >na
    >linii CS podczas normalnej pracy i wynosi ona 5V, co oznacza
    >nieaktywną
    >kartę CF.

    Oscyloskop by sie przydal.
    Albo ... podlacz ja na stale do 5V, i zobacz co wyjdzie.

> [...]
    >To samo z sygnałem /RD - steruje on odczytem nie tylko z peryferiów,
    >ale
    >także RAM-u i EPROM-u.

    >Magistrala adresowa jest buforowana przez układy HCT. Bezpośrednio do
    >procesora są podłączone tylko pamięci (CMOS) - bufory znajdują się
    >przed
    >złączem magistrali systemowej.
    >Sygnały /WR i /RD również są generowane za pomocą układów HCT,
    >podobnie
    >jak sygnały CS. Obciążalność linii powinna więc być całkiem spora.

    HCT wydajnosc maja umiarkowana, a pojemnosci w ukladach MOS spore.

    >Pozostaje tylko linia danych, ale ta w karcie CF powinna się
    >znajdować w
    >stanie wysokiej impedancji, do momentu pojawienia się odpowiednich
    >sygnałów na liniach CS oraz !RD lub !WR.

    Chyba, ze bruzdzi pojemnoscia. Na danych ... lub na adresie.

    >W tej chwili mam jeszcze inną roboczą hipotezę - być może winę ponosi
    >zasilanie. Zasilacz niby powinien dawać 3A, ale kto wie jaka jest
    >jego
    >rzeczywista wydajność.

    A owszem. No i takie oczywistosci jak krotkie kable z zasilacza i duzo
    kondensatorow na plytce ...

    >Sprawdzę, gdy tylko będę miał czas zająć się tym projektem po pracy.
    >;)

    Tak sobie czytam, ze CF ma tryb bus master ... ale on chyba wymaga
    zainicjowania odpowiedniego.

    J.