  • 11. Data: 2015-11-16 18:14:48
    Temat: Re: A gdybym jednak chciał kupić zastępnik żarówki...
    Od: b...@g...com

    użytkownik Michał Jankowski napisał:
    > a w domu się grzeje w zimie i świeci w zimie.

    Elektrownia nie ma 100% sprawności, pewnie z ich punktu
    widzenia lepiej w zimę wcisnąć klientowi energię w postaci
    gorącej pary, a nie kWh.

    Jak nie opchną naddatku ciepła, wtedy stracą.
    Mnie ciekawi co te biedne żuczki poczyniły
    po okresie prywatyzacji, czy były jakieś inwestycje?:)

  • 12. Data: 2015-11-16 18:34:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Elektrownia nie ma 100% sprawności, pewnie z ich punktu
    >widzenia lepiej w zimę wcisnąć klientowi energię w postaci
    >gorącej pary, a nie kWh.

    A myslisz, ze co jest drozsze - 1kWh w pradzie czy w parze ?

    P.S. choc w nocnej taryfie przemyslowej ...

    >Jak nie opchną naddatku ciepła, wtedy stracą.

    Myslisz ze w Belchatowie jest dosc odbiorcow na te gigawaty ciepla ?

    Sa i elektrocieplownie i elektrownie, ktore podgrzewaja atmosfere lub
    rzeki ... najwyrazniej obie sie oplacaja :-)

    J.

  • 13. Data: 2015-11-16 20:24:44
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Mnie ciekawi co te biedne żuczki poczyniły
    > po okresie prywatyzacji, czy były jakieś inwestycje?:)

    Jak nie było, jak były - w liczniki elektroniczne ze zdalnym odczytem...

  • 14. Data: 2015-11-16 20:49:27
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2015-11-16 o 15:28, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    >
    > Latem tez jest bilans inny :-)

    Zimą świecę powiedzmy godzinę rano i 7 godzin wieczorem, razem 8. W
    weekendy jak czasem trzeba świecić i w dzień, tak jest ciemno.

    Latem świecę 2 godziny wieczorem...

    > Musi swiecic w dol, czy wystarczy jak na boki i do gory ?

    No żyrandol to lepiej, żeby nie tylko sufit oświetlał. :)

    > Bo sporo tych led swieci tylko w polowe sfery, gorna.

    Tiaaa.

    > nawet zona nie bedzie mogla protestowac, ze brzydkie
    > http://allegro.pl/softone-mini-candle-12w-ww-e14-1pf
    -i5709735785.html

    O, to nawet wygląda jak człowiek. Może spróbuję...

    Ale i tak pewnie się skończy na tym, że kupię jeszcze ze sto żarówek na
    zapas.

    MJ

  • 15. Data: 2015-11-16 20:55:09
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > No ale dobrze, powiedzmy, że chcę spróbować. Mam żyrandol, w którym
    > stosuję żarówki świecowe E14 60W. O takie:

    -zarowka-swiecowa-b35-e14-60w.jpg

    > I gdzie ja teraz kupię coś odpowiedniego, w tym odpowiedniego kształtem
    > (bo 'śrubowe' świetlówki to owszem może i są)? I żeby świeciło jak
    > człowiek (co najmniej 600lm, a lepiej 700lm, bo nic na to nie poradzę, ale
    > subiektywnie dla mnie prawdziwa żarówka 600lm świeci jaśniej od świetlówki
    > 600lm).
    >
    > Owszem, jest nawet sporo bździdełek ok. 300lm, ale nie o to chodzi...
    >
    > Widział ktoś?

    LEDowe OSRAM oznaczone AA57014 - 6W, matowe, kształt świeczki.
    Miałem podobny problem jak Ty: żyrandol na 6 świeczek po 40W. Po wielu
    próbach trafiłem na w/w Ledy. Jak dla mnie to świecą one prawie
    nieodróżnialnie od żarówki - a jestem wybredny w tym zakresie. Nawet moja
    żona je zaakceptowała, a jest jeszcze bardzie wymagająca na temperaturę
    barwową niż ja.
    Co ciekawe, teraz w żyrandolu są tylko te 3 LEDY, a jasno jest jak przy 6
    żarówkach.
    Nie mogę ich teraz znaleźć w Internecie po tym numerze, żeby podrzucić linka
    do danych technicznych. Jak odkopię pudełko, to poszukam oznaczenia
    handlowego.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 16. Data: 2015-11-16 21:16:42
    Od: b...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:

> [...]

    Ano właśnie, a jak ktoś chce grzać bulbą 100W
    wtedy elektrociepłownia nie zarobi:)

    > Myslisz ze w Belchatowie jest dosc odbiorcow na te gigawaty ciepla ?

    Pewnie nie, jaki może być wniosek?
    Ano korzystniejsze/efektywniejsze jest postawienie
    2 elektrowni w okolicach miast, niż jednej.
    Pojecia nie mam na jakie odległości można pompować
    parę rurami.

  • 17. Data: 2015-11-16 21:23:31
    Od: b...@g...com

    użytkownik sundayman napisał:

    > Jak nie było, jak były - w liczniki elektroniczne ze zdalnym odczytem...

    Drogi taki licznik? Abonament za telefon tańszy
    niż prąd, ajfony dają po 300-2000zł, licznik
    kosztuje pewnie mniej niż 500zł.

  • 18. Data: 2015-11-16 21:26:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Zimą świecę powiedzmy godzinę rano i 7 godzin wieczorem, razem 8. W
    >weekendy jak czasem trzeba świecić i w dzień, tak jest ciemno.

    Ale te 2h*240W przy +30C jest zniechecajace :-)

    >No żyrandol to lepiej, żeby nie tylko sufit oświetlał. :)

    Rozne sa uklady, a i oswietlenie rozproszone od sufitu jest zalecane.
    Ale jak kiedys wkrecilem taka swieca tylko w gore, to sie jakos ciemno
    zrobilo :-(

    J.

  • 19. Data: 2015-11-17 12:21:28
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 16 Nov 2015 18:11:30 +0100, w <n2d2jn$h2r$1@dont-email.me>, Mario
    <M...@...pl> napisał(-a):

    > Twoim zdaniem energia elektryczna wykorzystywana do grzania pomieszczeń
    > nie jest energią zmarnowaną. Może energia nie jest zmarnowana bo tak czy
    > inaczej została wykorzystana. Ale opłata za tą energię to na pewno
    > pieniądze zmarnowane.

    Nie, a na pewno niekoniecznie. Rano pomieszczenie szybciej ogrzeje się od
    żarówek niż przy odpaleniu pieca gazowego. Energia może na papierze 3x droższa,
    ale za to 3x szybciej zadziała.

  • 20. Data: 2015-11-17 13:23:20
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 16.11.2015 15:21, Marek wrote:

    > Gdyby ta żarówka najczęściej była nisko to teoretycznie przepływ
    > powietrza jest wymuszony i coś tam ogrzeje ale jak jest pod sufitem to
    > grzeje tylko tą warstwę pod sufitem więc sprawność takiej grzałki jako
    > ogrzewacz pomieszczenia jest raczej kiepska.

    Nie jest tak źle, większość energii którą używa żaraówka, jest emitowana
    w postaci promieniowania. Tylko nie jest to promieniowanie widzialne,
    a podczerwień.
    Nie widzimy jej, za to grzeje znakomicie.

    Grzanie grzaniem, ale w tym roku latem nawet komputer wyprowadzałem za
    ścianę, tylko kabelki z drugiego pomieszczenia przychodziły.
    200W oświetlenia też było nimiłe.

    Chwilowo testuje 13W diodową. Ładna, ale strasznie przekłąmuje kolory.
    Trzeba było nie kupować 'noname' :-)

    pzdr
    bartekltg