    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: A teraz z innej beczki... bazy danych
    Date: Sun, 13 May 2018 18:07:49 +0200

    On 5/13/2018 5:59 PM, Irek.N. wrote:
    > Wiesz, ciężko powiedzieć gdzie mi się "chciejstwa" skończą, będę pisał
    > dla siebie. Na ten moment jedna baza, ze 4-5 tabel, nic wielkiego, ale
    > chciał bym aby to żwawo ganiało.

    Dowolna baza daje się szacować pod kątem wydajności. Ile masz tych
    zapytań na sekundę? Setki? jak mniej to cokolwiek napisanego na kolanie
    da rade.

    > Zanabyłem nawet serwer Della, jak
    > zwykle przesadzając z wydajnością. Może jak nie przerwę pisania, to za
    > 10 lat będzie miał co robić ;)

    99% zagadnień bazodanowych małej skali da sie obrobić komputerem za
    100zł. Wyssalem to z palca, ale mysle że to niewiele dalej od prawdy.

    > Ok, podpowiesz jakieś DBMS do tego?

    Zakładając że wybierzesz najłatwiej czyli MySQL to możesz użyć
    phpMyAdmin. To bardzo wygodne zarządzanie. Ściągnij gotowca tutaj:

    https://sourceforge.net/projects/wampserver/

    Oczywiście baza nadaje się do robienia rzeczy innych niż strony, ja
    używalem to pomiarów z urzadzeń testujących na procesie produkcji.

    Pozostaje pytanie jak bedzie wyglądał interfejs po stronie języka
    programowania. Ale MySQL ma miliardy implementacji, więc nawet jesli
    chjcesz coś egozytcznego lub nekromanckiego jak Delphi, to się znajdzie.