    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: A teraz z innej beczki... bazy danych
    Date: Sun, 13 May 2018 23:18:45 +0200

    > Dowolna baza daje się szacować pod kątem wydajności. Ile masz tych
    > zapytań na sekundę? Setki? jak mniej to cokolwiek napisanego na kolanie
    > da rade.
    > 99% zagadnień bazodanowych małej skali da sie obrobić komputerem za
    > 100zł. Wyssalem to z palca, ale mysle że to niewiele dalej od prawdy.

    Litości. Nawet jak mi wszyscy ludzie zaczną bez sensu klikać, aby tylko
    klikać, to może wygenerujemy jedno zapytanie na sekundę?

    Już tłumaczę co chcę zrobić.
    Mam potrzebę prowadzenia własnej ewidencji podzespołów, gównie na
    potrzeby szybkiego wyceniania budowanych maszyn. Do tej poty wszystko
    mamy w PDF-ach i szukamy ręcznie. Jak się uda (wytrwałość w pisaniu a
    później w wypełnianiu mam na myśli), to będzie można na podstawie BOM-u
    zrobić powiedzmy 90% wyceny automatem.
    Dodatkowo jak ładnie powiążę to z zamówieniami i sprzedażą, to chociaż
    namiastkę automatycznego magazynu dostanę (II etap jak sobie wyobrażam
    realizację). Zleciłem kiedyś napisanie jednego programu, udało się, ale
    programista wyjechał i zostałem w efekcie bez opieki, a system się
    sypnął wraz z kompem (dlatego teraz serwer a nie klasyczny komp).
    Zleciłem jeszcze inny program, ale jakoś nie dogadałem się z programistą
    (zdalna praca). Częściowo z mojej winy, częściowo nie... nieważne,
    zdalnie softu już nie zlecam. Dlatego pomyślałem, że odświeżę sobie
    wiedzę i samemu spróbuję.
    > Zakładając że wybierzesz najłatwiej czyli MySQL to możesz użyć
    > phpMyAdmin. To bardzo wygodne zarządzanie. Ściągnij gotowca tutaj:

    THX, bardzo chętnie sprawdzę. Już sprawdziłem, na YT są kursy. :)

    > Oczywiście baza nadaje się do robienia rzeczy innych niż strony, ja
    > używalem to pomiarów z urzadzeń testujących na procesie produkcji.

    Strony nie, ale chętnie posadzę na serwerze Apacza czy coś innego, a
    przez www będę bazę wykorzystywał. Zakończyłem swoją przygodę z bazami
    (akurat Progress-a na koniec programowałem) grube naście lat temu, więc
    teraz jak piszę co chcę zrobić, to mi się wydaje to takie nowoczesne :)

    > Pozostaje pytanie jak bedzie wyglądał interfejs po stronie języka
    > programowania. Ale MySQL ma miliardy implementacji, więc nawet jesli
    > chjcesz coś egozytcznego lub nekromanckiego jak Delphi, to się znajdzie.

    Mam małe wymagania. UI nie ma znaczenia, ale ma być użytecznie.

    THX.
    Miłego.
    Irek.N.