  • 61. Data: 2014-12-08 11:57:26
    Temat: Re: Aero2
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Albo tak, albo mnie. Nieustająca w ludzkim narodzie pogoń za darmowym
    > obiadem niektórych zapędza w kozi róg przekonania, że darmowy obiad
    > nie tylko istnieje, ale też jest niezbywalnym prawem każdego. Tylko,
    > żeby był z deserem!

    Gorzej jest tylko wtedy jak ktos zapłaci za obiad, zamówi schabowego z
    ziemniaczkami a jak kelner tłumaczy ze przyniósł mu kotlet sojowy ale to
    własciwie to samo to sie pieknie usmiecha, zjada ze smakiem i jeszcze
    reklamuje knajpe ze takie pyszne schabowszczaki podają.

  • 62. Data: 2014-12-08 12:10:00
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-07 o 19:44, Poldek pisze:

    > Przeczytaj sobie w internecie. Wszystko jest wyjaśnione, jak
    > wprowadzenie kapcia sprawiło, że drastycznie spada ilość potrzebnych
    > numerów IP.

    A tak naprawdę to Ty w to wierzysz? I przypuśćmy że wierzysz, to w jaki
    sposób sytuacja się usorawnie dla Solorza z przydziałem tych adresów
    skoro wobec zniesienia wpisywania kodu cała masa użytkowników znowu
    zacznie korzystać z Aero2.. Tak, tak, bo jeżeli już to ta "ilość
    potrzebnych adresów" spadła to tylko dzięki temu że znaczna część
    użytkowników olała AERO2 i Żaka na skutek wprowadzenia tych utrudnień w
    korzystaniu. Teraz problemów z wpisywaniem kodu nie będzie a więc czym
    sobie Żak poprawi pozyskiwanie tych deficytowych adresów że będzie grało
    jak w zegarku? Tylko mi tu nie gadaj że ktoś sobie będzie zadawał trud
    rozłączania netu gdy nie będzie z niego korzystał. Praktycznie nawet
    powinien wystąpić jeszcze większy deficyt na te adresy.

  • 63. Data: 2014-12-08 12:12:02
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2014-12-08 o 10:55, Poldek pisze:
    > A to dlaczego, masz problemy z obsługą Aero2 na Windows poprzez router?
    >
    > Ja nie restartuję routera co godzinę, tylko po wpisaniu kapcia w
    > panelu routera klikam Disconnect, potem Connect.

    W moim routerze nie ma możliwości zrestartować samego połączenia. Jest
    to stacjonarny router z podłączonym zewnętrznym modemem 3g... a do
    modemu - antena zewnętrzna..

  • 64. Data: 2014-12-08 12:16:00
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > ROTFL
    > Czyli tak:
    > - tablet z darmowym aero lezy i cały czas trzyma IP
    > - komórka gdzie płacimy za dane pobiera coś po czym rozlacza sie i zwalnia
    > ip.
    >
    > Padłem ze smiechu.

    Sama się nie rozłącza. User rozłącza. Albo nie rozłącza, ale to już nie
    ma znaczenia, bo i tak płaci.
    Nie rozumiem, czego nie rozumiesz. Jeśli user płaci za internet, to
    numery IP nie są żadnym problemem. Problem się robi z przypadku tysięcy,
    może dziesiątek tysięcy, może sto tysięcy (? - nie wiem ile jest obecnie
    wydanych SIMów Aero2) userów, którym trzeba dawać numery IP, a oni nie
    płacą nawet złamanego grosza.

  • 65. Data: 2014-12-08 12:19:16
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:

> [...]
    > własciwie to samo to sie pieknie usmiecha, zjada ze smakiem i jeszcze
    > reklamuje knajpe ze takie pyszne schabowszczaki podają.

    A "klient" zapłacił za obiad, czy za bilet tramwajowy do knajpy?
    Ja zapłaciłem 7 zł za przesyłkę karty SIM.
    20 zł mam u nich do zwrotu, jak zakończą usługę BDI.

    Mi na kursach zaocznych tłumaczyli, że klient, to ten, który płaci.
    Jak nie płaci, ale żąda jeszcze deseru, to nie klient.

  • 66. Data: 2014-12-08 12:21:39
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Trybun wrote:

> [...]
    > rozłączania netu gdy nie będzie z niego korzystał. Praktycznie nawet
    > powinien wystąpić jeszcze większy deficyt na te adresy.

    Już tłumaczę - Solorz pozbiera na kupkę te pięciozłotówki i akurat mu
    starczy, żeby zapłacić za parę tys. numerów IP. Na prąd do BTSów już
    będzie musiał wziąć z czego innego.

  • 67. Data: 2014-12-08 12:43:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Trybun wrote:

    > W moim routerze nie ma możliwości zrestartować samego połączenia. Jest
    > to stacjonarny router z podłączonym zewnętrznym modemem 3g... a do
    > modemu - antena zewnętrzna..

    U mnie tak samo - typowy stacjonarny router do sieci typu ethernet. Ale
    posiada z tyłu gniazdko USB, do którego wpinam modem 3G, do modemu
    antenka za okno. Kiedy przełączę router na korzystanie z modemu 3G,
    wtedy w panelu kontrolnym routera przy połączeniu 3G pojawiają się
    przyciski Connect i Disconnect.

  • 69. Data: 2014-12-08 12:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

> [...]
    > jest obecnie wydanych SIMów Aero2) userów, którym trzeba dawać numery
    > IP, a oni nie płacą nawet złamanego grosza.

    Pomijając aspekty techniczne których tez nie rozumeisz (mozesz odpowiedziec
    na post Waldka?), dDopóki nie zrozumiesz ze klienci AERO tez płacą a
    konkretnie juz zapłacili rezygnując z opłaty za licencję to trudno bedzie
    nam sie dogadac.

  • 68. Data: 2014-12-08 12:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

> [...]
    >
    > Mi na kursach zaocznych tłumaczyli, że klient, to ten, który płaci.
    > Jak nie płaci, ale żąda jeszcze deseru, to nie klient.

    Sam, wiidzisz, po prostu nie masz swiadomosci ze zapłaciłes.
    Nie bezpośrednio ze swojej małej kieszonki, z naszej wspolnej kieszonki
    zwanej budzetem ale jednak.
    I nic dziwnego ze Solorz, skoro juz dostał to co chiał, to teraz jak
    najmniej chce za to zapłacic swiasdczac usługe na jak najnizszym poziomie.
    Ale ze mu sie na to pozwala...

  • 70. Data: 2014-12-08 13:23:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:

> [...]
    > na post Waldka?), dDopóki nie zrozumiesz ze klienci AERO tez płacą a
    > konkretnie juz zapłacili rezygnując z opłaty za licencję to trudno bedzie

    To, że "klienci" Aero2 zapłacili rezygnując z opłaty za koncesję, to
    jest pisanie po wodzie nieswoim patykiem.

    Sama konstrukcja zdania "zapłacili rezygnując" wskazuje, że coś tu nie gra.
    Nie wiem, jak inni, w każdym razie ja zapłaciłem 7 zł de facto Poczcie
    Polskiej, tylko że za pośrednictwem Solorza za dostarczenie do mnie
    koperty z SIMem. 20 zł kaucji za kartę SIM zamierzam odebrać, jak się
    ten darmowy obiad się kiedyś skończy.

    Jeżeli już koniecznie utożsamiać Skarb Państwa, który przy pomocy UKE
    robił przetarg i pobierał opłatę koncesyjną z reprezentacją klientów
    Aero2, to należałoby zgodnie z prawdą napisać, że nie tyle "zapłacili",
    co dostali od Solorza mniej kasy za tą koncesję, niż planowali. Ale nic
    mi nie wiadomo, żeby UKE, czy Skarb Państwa Solorzowi płacił z pieniędzy
    klientów Aero2 za świadczenie tej usługi. To jest barter. I w pewnym
    momencie obie strony zgodziły się, że pierwotne warunki są nieraealne i
    najlepiej będzie pójść na kompromis. Czyli obniżyć opłatę koncesyjną w
    zamian za niezawalenie całego projektu i na dokładkę jeszcze to
    dziwaczne BDI.