  • 11. Data: 2010-12-14 11:28:37
    Temat: Re: Aku - pytanie
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ie5d4k$jdv$...@n...onet.pl...

    > generalnie warte bo są 2 ODO + GŁÓWNY
    > wiec:
    > główny - który sie nie skasuje od poczatku świata :)
    > odo 2 - przelatane całkowie tylko przeze mnie
    > odo1 - na bierzaco od zalania do zalania

    Naprawdę marnujesz jeden ODO do pokazywania przebiegu osobistego?
    Nie wystarczyło zrobić fotkę przy kupnie motocykla i fotografować licznik co
    kilka(naście) miesięcy?
    Jeśli ma to być "dowód" dla przyszłego kupującego - to jego siła dowodowa
    jest bardzo wątła. Wątlejsza niż fotografii.

  • 12. Data: 2010-12-14 20:27:04
    Od: "Andrzej" <s...@w...pl>

    ?
    Użytkownik "Kopyt" <p...@u...to wptotez.itopl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Teraz rownolegle podepniesz do tego 9V. Miedzy elektrodami "+" tych dwoch
    > baterii poplynie prad proporcjonalny do roznicy potencjalow miedzy +12V i
    > +9V (prawo Ohma jednym slowem) i ograniczony jedynie minimalnym oporem
    > kontaktu. Jak juz musisz koniecznie tak sie bawic to choc tam jakis
    > rezystorek w szereg dodaj zeby sie ta roznica potencjalow miala na czym
    > odlozyc. Inaczej cos sie musi zaczac dymic. Rezystorek dodalbym takze
    > wtedy
    > gdy druga bateria jest rowniez 12V. Nigdy idealnie nie trafisz z

    a nie prościej odpalić moto, wyjąć aku właściwe, podpiąć zimowe i wyłączyć
    zapłon?

    --
    Pozdrv!
    Andrzej

  • 13. Data: 2010-12-14 20:51:26
    Od: "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL>

> [...]
    > Jeśli ma to być "dowód" dla przyszłego kupującego - to jego siła dowodowa
    > jest bardzo wątła. Wątlejsza niż fotografii.

    Generalnie jaki masz pomysł na ODO2 , jak go wykozystujesz

    moze inni podadza swoje pomysły ,
    moj już znacie ale moze macie racje i warto poczynic zapiski /foto i mądrzej
    z tych ODO kozystać

  • 14. Data: 2010-12-14 22:40:00
    Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>

    Dnia 14-12-2010 o 21:27:04 Andrzej <s...@w...pl> napisał(a):

    > a nie pro?ciej odpaliae moto, wyj?ae aku w?a?ciwe, podpi?ae zimowe i
    > wy??czyae
    > zap?on?

    nom... i od razu szykuj kaske na nowy regulator napięcia... a nawet nowy
    stojan...

    w każdej instrukcji jak byk stoi żeby nie odłączać akumulatora przy
    pracującym silniku... akumulator musi zamykać obwód ładowania... może być
    trup (byle bez zwarcia w celach) ale musi być... tyczy się to silników
    wyposażonych w prądnicę trójfazową, potocznie zwaną alternatorem. takie
    rozwiązanie jest obecnie powszechne z racji prostoty konstrukcji i dużej
    sprawności w stosunku to prądnic z wirnikiem komutatorowym... nie piszę
    dla czego tak się dzieje bo to byłby długi wykład z elektrotechniki w
    temacie prądów zmiennych oraz konstrukcji prostowników opartych o
    półprzewodniki a i tak mało kto zrozumie :)

    pomysł z chwilowym równoległym połączeniem dwóch akumulatorów imho jest
    najlepszy a z tymi rezystorkami to bym nie przesadzał... w praktyce nie
    zauważyłem konieczności potrzeby stosowania większej rezystancji niż mają
    średnio grube przewody (coś jak do lampki nocnej, przekrój 0.5-0.75cm^2 i
    długości z pół metra)...

    ważne by się nie pomylić i podłączać plus do plusa a minus do minusa bo
    inaczej kabelki mogą zaświecić :)

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2010-12-15 10:30:12
    Od: "huck" <k...@o...pl>

    > Generalnie jaki masz pomysł na ODO2 , jak go wykozystujesz
    >
    > moze inni podadza swoje pomysły ,
    > moj już znacie ale moze macie racje i warto poczynic zapiski /foto i
    > mądrzej z tych ODO kozystać

    normalnie w ogole nie korzystac, kolejny fjuczer gpotrzebny
    tak se czytam ta dyskusje i se mysle czy kurcze oni nie maja czego innego do
    roboty ?
    ostatnimi czasy miałem założon licznik rowerowy w który mozna było przebieg
    wpisac po wymianie aku (całe 9,90 zł kosztował) ale go nie wpisywałem bo
    po co ?
    przeciez nie powiem nabywcy jaki ma moto przebieg bo go nikt nie kupi
    a tak to mi nawet nikt nie zarzuci ze licznik cofałem :-)
    pozdroo
    huck

  • 16. Data: 2010-12-15 10:41:03
    Od: Wieca <w...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-14 21:51, NESSO pisze:

    > Generalnie jaki masz pomysł na ODO2 , jak go wykozystujesz
    >
    > moze inni podadza swoje pomysły ,
    > moj już znacie ale moze macie racje i warto poczynic zapiski /foto i mądrzej
    > z tych ODO kozystać

    Jeden do przebiegów na baku (tankowania) drugi do przebiegu przelotu -
    np. ile km jest na zlot czy do jakiegoś innego celu. Albo jako licznik
    przebiegu wyprawy - np. ile kmów zrobiło się przez łikend.

    --
    Pozdr
    Wieca

    DL-1000 V-Strom Zjadacz wróbli

  • 17. Data: 2010-12-15 14:34:35
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2010-12-15 11:41, Wieca pisze:

    > Jeden do przebiegów na baku (tankowania) drugi do przebiegu przelotu -
    > np. ile km jest na zlot czy do jakiegoś innego celu. Albo jako licznik
    > przebiegu wyprawy - np. ile kmów zrobiło się przez łikend.

    Jak masz wskaznik paliwa, to racczej do tankowania nie uzywalbym, no
    chyba, ze za kazdym razem chcesz zobaczyc ile pali
    ja jeden uzywam jako dzienny, badz imprezkowy, a drugi na wymiane oleum,
    jest mnostwo zastosowan :-)
    Michal V-R
    gg 9409047
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

  • 18. Data: 2010-12-15 21:20:10
    Od: "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL>

> [...]
    > ile km jest na zlot czy do jakiegoś innego celu. Albo jako licznik
    > przebiegu wyprawy - np. ile kmów zrobiło się przez łikend.

    Witam posiadacza DL 1000
    generalnie pytanie czemu lub czy miałbym sie przesiaśc z DL 650 na DL 1000 .
    Masz jakies doswiadczenia z 650 i porównanie tych maszyn ?
    rozmawiałem kiedyś z gosciem na oldtimerbazar ale na kazde pytanie
    odpowiadał - jak sprobujesz to sie dowiesz
    wiec generalnie nadal nie mam porownania . Moze masz jakies doswiadczenie na
    słabszej wersji do tego DL na czym aktualnie smigasz.

    Nie wiem czemu pomimo ze jeszcze dobrze nie objechałem 650 bo zaledwie 2k/km
    i tylko koncówka sezonu od września
    , a cos mi mowi ze DL1000 to bedzie to :) . ale moze sie myle ?
    generlanie o mnie : smigam 75% po miesice , korki , głownie sam , mam 180cm
    i 100 kg , motor jak na takiego słonia fruwa jak pszczołka :)

    NESSO na DL 650 /2009/

  • 19. Data: 2010-12-15 22:02:13
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-12-15 22:20, NESSO pisze:

    > generlanie o mnie : smigam 75% po miesice , korki , głownie sam , mam 180cm
    > i 100 kg , motor jak na takiego słonia fruwa jak pszczołka :)

    skuter se kup

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 20. Data: 2010-12-15 22:59:56
    Od: "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL>

    > skuter se kup
    >

    > --
    > Kuczu

    DRUGI ? JEDEN OBOK SUZI JUŻ MAM :)
    generalnie obrasta mchem ale moze chcesz od-kupić ?