    From: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Akumulator padł nagle
    Date: Tue, 6 Jul 2021 12:20:38 +0200

    W dniu 7/6/2021 o 10:14 AM, J.F pisze:

    > Rozbierz, moze sie dowiesz :-)
    >
    > Ogolnie wiadomo, ze rozladowanie akumulatora powoduje opadanie masy,
    > a opadnieta masa moze zwierac cele ... ale jak plyty sa w kopertach,
    > to chyba nie powinno?

    > To se ne wrati :-(
    >
    > Swoja droga - wydaje mi sie, ze te oryginalne akumulatory ("pierwszy
    > montaz") to wiele lat wytrzymuja, a kupione potem w sklepie juz
    > krocej.
    > Gorsze te sklepowe aku, czy samochod stary, wiec np alternator
    > szwankuje ?

    Ogólnie w obecnych czasach większe firmy robiąc zamówienia
    określają jakie warunki ma spełniać produkt.
    Producenci aut zamawiają odpowiedniej klasy
    akumulatory więc wytrzymują odpowiednio długo.
    Gdy kupujesz akumulator zastępczy to tak naprawdę nie
    masz żadnej gwarancji co kupujesz.
    Nie jesteś w stanie wymóc na sprzedawcy ani na producencie
    akumulatorów odpowiedniej jakości.

    Więc bierzesz w markecie coś co pada chwilę po gwarancji lub
    jeszcze wcześniej ale wtedy miła pani/pan z biura obsługi
    wymienia Ci na kolejny egzemplarz bo nie opłaca się
    trzymać wyszkolonego serwisanta za grubszą kasę dla kilku
    akumulatorów w roku...
    Tak działa marketing niestety.

    --
    pzdr, j.r.