eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach? › Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
  • X-Received: by 2002:a05:6214:c8a:: with SMTP id r10mr21840092qvr.13.1613510229567;
    Tue, 16 Feb 2021 13:17:09 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a05:6214:c8a:: with SMTP id r10mr21840092qvr.13.1613510229567;
    Tue, 16 Feb 2021 13:17:09 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news-out.google.com!nntp.g
    oogle.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 16 Feb 2021 13:17:09 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <602a65bb$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=24.77.110.106;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 24.77.110.106
    References: <0...@g...com>
    <602a65bb$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <4...@g...com>
    Subject: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    From: - <s...@g...com>
    Injection-Date: Tue, 16 Feb 2021 21:17:09 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:761903
    [ ukryj nagłówki ]

    poniedziałek, 15 lutego 2021 o 06:14:52 UTC-6 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "-" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:0...@g...com.
    ..
    > >Szukam informacji jak wyglada napiecie na klemach akumulatora w
    > >zaleznosci od temperatury i stopnia naladowania.
    >
    > >Przy czym o ile rozumiem ze stopien naladowania i stopien zuzycia
    > >moga byc trudne do odroznienia o tyle napiecie jest napiecie i jakas
    > >tam relacja miedzy temperatura a napieciem jest.
    >
    > IMO - kiepska ta zaleznosc, wiec malo mowi.
    >
    > >Otoz chcialem sie dowiedziec jak rozpoznac konczacy sie akumulator.
    >
    > Dwa testy sa dosc istotne:
    > -pomiar pradu rozruchowego, niestety wymaga specjalnego mienika,
    > -pomiar pojemosci ... a ze rozladowanie szkodzi akumulatorowi, to
    > lepiej tego nie robic.
    > sa metody szacunkowe - szybkie, ale znow - specjalny miernik.
    >
    > Przy czym ... mialem kiedys akumulator ~50Ah, ktoremu po latach
    > zostaly 4.
    >
    > I ciagle pieknie zapalal, o ile zrobil to za pierwszym razem.
    > No i nie mozna bylo zapomniec swiatel zgasic.
    >
    > >O ile wiadome jest ze w stanie spoczynku naladowany ma te 12.0-12.7V
    > >o tyle zawsze ta informacja jest podawana dla 20stopni Celsjusza a ja
    > >bym chcial wiedziec czy jak aku ma 11.2V przy -20 to czy mozna z tego
    > >cokolwiek wywnioskowac majac do kompletu wyniki gestosciomierza.
    >
    >
    > >Aktualnie swoj aku wymienilem i bazowalem na fakcie ze po naladowaniu
    > >do pelna (przy tych -20C) i odczekaniu 3 dni auto nie odpalilo mimo
    > >grzanego bloku silnika.
    >
    > Ale krecil rozrusznikiem zdrowo, slabo, czy wcale nie ?
    > Bo "nie odpalil" ma rozne oblicza.
    >

    Za pierwszym razem zakrecil troche slabo. Potem juz coraz gorzej. Ale ze trzy razy
    udalo sie pokrecic tak ze krecil tym ugrzanym silnikiem.
    Wiec moze wewnetrzne rozgrzewanie wiele mu nie pomoglo?

    > >A zachowanie mial dosyc przewidywalne. Jak silnik zagrzany to po
    > >naladowaniu prostwnikiem odpalal bez problemu (nawet 5-6 razy pod
    > >rzad w okresie 1 minuty) Ale napiecie mial na poziomie 11V (niestety
    > >nie wiem do ilu opadalo przy kreceniu.)
    >
    > 11V zaraz po naladowaniu i na cieplo? Zwarta cela i aku na zlom.
    >

    Nie, te 11.3V (czy okolice) to bylo napiecie statyczne. Po odstaniu paru godzin z
    minimalnym pradem pobieranym (jakas elektronika, swiatelko w kabinie itp...)

    Ale do -25C odpalal bez kombinowania :) Jeszcze tydzien temu :)

    > >Nowy aku po naladowaniu mial 12.7V a po odstaniu pol nocy ma jakies
    > >11.7V - przy -30C :)
    >
    > -30 to chyba nie widzialem.
    >
    > Ale normalne niestety jest, ze nawet w pokojowej temperaturze aku
    > odlaczony od prostownika ma blizej 14V, ktore szybko spada do 13V, a
    > potem juz powoli ... ale jednak spada.
    >
    > Jak dodatkowo jest jeszcze jakis drobny pobor pradu, to spada szybciej
    > i nizej ..
    >
    >
    Tak, mialem wtedy wpiety OBD elm. na te dwa dni. Ale to zezarlo by niewiele, moze
    2Ah?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: