eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingAlphaZero › Re: AlphaZero
  • X-Received: by 10.31.174.75 with SMTP id x72mr3268744vke.13.1514574737736; Fri, 29
    Dec 2017 11:12:17 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.31.174.75 with SMTP id x72mr3268744vke.13.1514574737736; Fri, 29
    Dec 2017 11:12:17 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.iad!feed-me.highwinds-medi
    a.com!news.highwinds-media.com!m31no3700937qtf.0!news-out.google.com!t48ni1317q
    tc.1!nntp.google.com!g35no3697378qtk.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.go
    oglegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Fri, 29 Dec 2017 11:12:17 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <t...@t...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=5.172.255.252;
    posting-account=Sb6m8goAAABbWsBL7gouk3bfLsuxwMgN
    NNTP-Posting-Host: 5.172.255.252
    References: <1...@g...com>
    <5...@g...com>
    <0...@g...com>
    <9...@g...com>
    <2...@g...com>
    <d...@g...com>
    <t...@t...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <5...@g...com>
    Subject: Re: AlphaZero
    From: fir <p...@g...com>
    Injection-Date: Fri, 29 Dec 2017 19:12:17 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 5215
    X-Received-Body-CRC: 72261733
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:212149
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 19:11:36 UTC+1 użytkownik Roman Tyczka napisał:
    > On Fri, 29 Dec 2017 06:08:49 -0800 (PST), fir wrote:
    >
    > >>> I co koledzy, koleżanki? Czyżbym miał niestety rację, że nikt się nie
    > >>> wypowie? Na pewno zagląda tutaj niejedna osoba mogąca coś interesującego
    > >>> powiedzieć o programowaniu gier dwuosobowych, o sztucznych sieciach
    > >>> neuronowych, o uczeniu maszynowym, o TPU i w ogóle o googlowej platformie
    > >>> do maszynowego uczenia. Można u googla nawet dostać 300USD do wydania
    > >>> na tej platformie, ale przy rejestracji numer karty trzeba podać.
    > >>>
    > >>> Wracając do AlphaZero. Program (rzekomo) począwszy od losowego stanu, w ciągu
    > >>> zaledwie czterech godzin uczenia, osiągnął poziom najlepszego programu
    > >>> szachowego, a nawet go pokonał w meczu składającym się ze 100 gier. AlphaZero
    > >>> żadnej gry nie przegrał, większość gier zremisował i niecałe 30 gier wygrał.
    > >>>
    > >>> Krótki czas uczenia nie imponuje mi. Osobiście, gdy używałem liniowego neuronu,
    > >>> to szybkie uczenie być może nawet było moim problemem. Mój program, po 2-4
    > >>> dobach uczenia liniowego neuronu na jednym komputerze, osiągał swoje maksimum
    > >>> Po dłuższym uczeniu grał gorzej. Imponuje mi to, że udało im się osiągnąć
    > >>> wysoką jakość gry w oparciu o dużą siec neuronową. Gdy ja próbowałem uczyć
    > >>> większe sieci, to raczej nie odnosiłem żadnych sukcesów.
    > >>>
    > >>>
    > >>> Co Wy na to wszystko?
    > >>>
    > >>> Pozdrawiam
    > >>
    > >> mysle ze wiekszosc ludzi sie tym po prostu nie interesuje... jest wiele tematow
    w programowaniu do wyboru a ten jest tez czescia programowania ale malo rzutuje na
    inne te bardziej 'wymagane' w ogolnym programowaniu wiec spokojnie mozna sobie
    > >> darowac
    > >>
    > >> ale moze kolega pisac.. kto chce sobie przeczyta.. kto chce wlaczy sie do
    dyskusji, ja nie widze problemu ale sam
    > >> zajmuje sie innymi rzeczami (wczesniej troche winsoka terez troche driverow/WDM
    > >> a za jakis czas podejme jeszcze costam nowego..jeszcze nie wiem co trzeba sie
    powaznie zastanowic)
    > >
    > > ps "teoria gier" czy tez "praktyką ai w grach" sie niejako interesuje ale z
    innego
    > > punktu, bardziej mi pasuje rozkminainie sytuacji gdy mamy dwu graczy i jeden ma
    > > mala druzyne postaci/pionkow drugi tez ma druzyne postaci/pionkow (druzyny moga
    byc tez rozne niekoniecznie symetryczne)
    > >
    > > rozkmnianie jak napisac kody ai by wynikalo z tego cos ciekawego/jakas ciekawa
    gra/zachowanie czy przydatne algorytmy - by mnie interesowalo ale raczej nie powinny
    to byc szachy tylko cos lekko bardziej podchodzacego pod prosta gre rpg albo arcade
    > >
    > > o ttm bym chetnie pogadal ale ciezko to ugryzc (juz pare razy sie nad tym
    'czailem' ale jakos niewiele z tego jakiegokolwiek konkretu wychodzilo)
    >
    > twoje sockety, winapi i rpgi są przy tym o czym pisze MM mniej więcej tak
    > ciekawe i skomplikowane jak taczka jednokołowa z ogumieniem pełnym obok
    > bolida formuły 1.
    >

    mysle ze tak sie wlasnie moze wydawac idiotom (i to jest odzielny problem ze ci
    idioci pozniej czestują mnie swoimi wizjami
    bez pytania czy jestem nimi zainteresowany, jeszcze jeden taki komentarz i kolege
    jakos odfiltruje mimo ze nie mam sprzetowego filtra
    )

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 29.12.17 20:17 fir
  • 29.12.17 20:49 AK
  • 29.12.17 22:14 fir
  • 29.12.17 22:20 slawek
  • 29.12.17 22:20 fir
  • 29.12.17 22:33 fir
  • 29.12.17 22:33 AK
  • 30.12.17 11:52 M.M.
  • 30.12.17 16:41 fir
  • 31.12.17 09:40 M.M.
  • 01.01.18 20:01 slawek
  • 02.01.18 08:46 AK
  • 02.01.18 15:46 slawek
  • 02.01.18 16:35 AK
  • 02.01.18 20:35 slawek

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: