eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAlternator padł › Re: Alternator padł
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!peer02.fr7!futter-mich.hig
    hwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news
    .neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-m
    ail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    References: <okvh3d$f4f$3@dont-email.me> <okvo0u$kav$1@node2.news.atman.pl>
    <ol074b$h20$1$jacekrut@news.chmurka.net>
    <ol0feq$9da$1@node2.news.atman.pl> <ol1lmg$b1m$1@node2.news.atman.pl>
    <ol282u$rbd$1@node2.news.atman.pl>
    <ol2mlr$h4a$1$jacekrut@news.chmurka.net>
    <ol2n71$n7u$1@node1.news.atman.pl>
    <5975b499$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>
    <ol4d7d$bjp$1@node1.news.atman.pl> <ol4gqk$huh$1@usenet.news.interia.pl>
    In-Reply-To: <ol4gqk$huh$1@usenet.news.interia.pl>
    Subject: Re: Alternator padł
    Date: Mon, 24 Jul 2017 13:28:40 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 57
    Message-ID: <5975d9f4$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.149.218
    X-Trace: 1500895732 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 651 83.30.149.218:58414
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3512
    X-Received-Body-CRC: 3283020146
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:721282 pl.misc.samochody:2611095
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    > W dniu 2017-07-24 o 10:49, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    >>> (...)
    >>>> wtedy wiekszość prądu idzie z akumulatora.
    >>> Ale czy taki duzy przyczynek ?
    >> Chyba tak, jak słyszę to teraz częściej padają akumulatory,
    >> a produkcja chyba aż tak się nie zmieniła żeby aż tak spadła
    >> trwałość ich.

    >Poniekąd zmieniła.
    >Swego czasu akumulatory były ze zdejmowanymi czapkami, odsłaniało się
    >całą komorę. Można było serwisować płyty, które wtedy były
    >rzeczywiście płytami.

    Ale to tak dawno temu bylo, ze tylko najstarsi gorale pamietaja :-)

    >Później czapki zaspawano, zostały koreczki.
    >A teraz też zaspawano koreczki.
    >Ale, żeby było "gorzej", chcąc zwiększyć powierzchnię czynną płyt (a
    >tym samym prąd), "pokrojono" płyty, zostały one dodatkowo
    >"spulchnione" i powkładano je w jakieś kratki.

    IMO - te kratki to tez stary pomysl, od dawna stosowany.

    >Dodatkowy efekt: płyty przeciwnych biegunów bardzo blisko siebie.

    Ale to akurat bylo tez od dawna. Im blizej tym lepiej.
    Jakies separatory mogly sie zmienic.

    >Dzięki temu akumulator stał się bardzo słaby mechanicznie, łatwo
    >podatny na opadnięcie płyt i choćby wewnętrzne zwarcia.

    >A później ktoś pisze, że na aku ma ok. 12V, ładuje to prostą
    >ładowarką, a akumulator się obraża i robi bum.

    nie robi ... choc ojcu raz sie zdarzylo :-)

    >A ładowarka nie wie, że jedna cela zwarta, gotuje akumulator.
    >Operator zaś ładowarki nie wie, nie zastanowi się, lub nie ma jak
    >sprawdzić, że parametry ładowania coś nie pasują.

    IMO to jest inaczej - auto nie zapala, podlacza sie ladowarke, na
    drugi dzien auto dalej nie zapala, wiec sie idzie do sklepu.
    Ewentualnie na drugi dzien zapali, a na trzeci juz nie, i znow
    nastepnym punktem jest sklep.

    Dodaj do tego duza ilosc staroci po naszym kraju jezdzaca, z
    alternatorami niekoniecznie sprawnymi, i ludzi, co w razie problemow
    najpierw wymieniaja akumulator.

    A nawet w starym akumulatorze z polaczeniami cel na zewnatrz, to
    przecietny kierowca i tak nie mial miernika, zeby zmierzyc napiecie.


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: