  • 21. Data: 2010-06-02 10:50:58
    Temat: Re: Alternator - powtórka z rozrywki
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    AZ pisze:
    > No i tak zrobie, gdzie w Waw dostac dobre srupki?

    Możesz zadzwonić np. tu:
    Technika Zamocowań SPIN S.j.
    +48 (22) 612 26 16
    ul. Fieldorfa 49
    WARSZAWA
    04-125
    Polska

    Nawet jak nie będą mieli to powiedzą, gdzie szukać.

    pozdr
    DP
    TL-S

  • 22. Data: 2010-06-02 12:02:36
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-06-02 12:36:07 +0200, AZ <a...@g...com> said:

    > No i tak zrobie, gdzie w Waw dostac dobre srupki?

    Asmet w (chyba jeszcze) Jerozolimskich.

    http://www.asmet.com.pl/kontakt.htm

    Mają jakościowe.

    de Fresz

  • 23. Data: 2010-06-02 12:36:23
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-06-01 19:56, AZ pisze:
> [...]
    >
    > Ma ktoś pomysł co zrobić z tym fantem? Bo to już drugi alternator...
    > Dla przypomnienia - na wałku alternatora jest wieloklin na który
    > wkładany jest zabierak który to jest wciskany w gumowe sprzęgło w
    > napędzie alternatora (podobnie jak tylne koło). Nie wiem co może być
    > powodem tej usterki. Czy po prostu ten zabierak dostaje minimalnych
    > luzów (bo np. jest ze słabszego stopu?) co w konsekwencji prowadzi do
    > ukręcenia śruby? Śruba jest wkręcana przez podkładkę.
    >
    > Nie chcę kupować już kolejnego alternatora bo jest duże
    > prawdopodobieństwo, że skończy tak samo.

    Czy poprzednio wymieniales alternator z zabierakiem czy bez ? Uwala Ci
    srube 92151 ?

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 24. Data: 2010-06-02 12:38:21
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-06-02, Kuczu <q...@g...com> wrote:

    > Czy poprzednio wymieniales alternator z zabierakiem czy bez ? Uwala Ci
    > srube 92151 ?

    Wymienialem z zabierakiem i sruba wkrecona w fabryce, sprawdzilem jedynie
    szczotki. Tak uwala srube 92151.

    Masz jakies pomysly?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 25. Data: 2010-06-02 13:05:28
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-06-02 14:38, AZ pisze:

    > Wymienialem z zabierakiem i sruba wkrecona w fabryce, sprawdzilem jedynie
    > szczotki. Tak uwala srube 92151.
    >
    > Masz jakies pomysly?

    Tak. Albo druga czesc zabieraka ma bicie albo lancuch napedzajacy
    alternator jest za mocno naciagniety. Ma on jakas regulacje naciagu ?
    Generalnie cos mocno ciagnie zabierak i stad uwala srube. I nie mozna
    monotwac zbyt twardej sruby bo to wlasnie ja ma zerwac a nie rozpieprzyc
    alternator. Dobrze rozumiem ze na tym samym walku jest rozrusznik ?

  • 26. Data: 2010-06-02 13:20:17
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-06-02, Kuczu <q...@g...com> wrote:

> [...]
    > monotwac zbyt twardej sruby bo to wlasnie ja ma zerwac a nie rozpieprzyc
    > alternator. Dobrze rozumiem ze na tym samym walku jest rozrusznik ?

    Bicie - w sensie pojawia sie nieosiowosc wzgledem zabieraka alternatora?
    Naciag lancucha reguluje napinacz ze sprezyna i blokada naciagu. Teraz
    pytanie co jeszcze sprawdzic i ewentualnie poprawic zeby wiecej sie to
    nie zdarzalo. Z drugiej strony jest tam gumowe sprzeglo wiec powinno
    kompensowac chyba takie luzy? Alternatora nie da sie zle zamontowac -
    tzn. nieosiowo.

    Rozrusznik to inna bajka, pedzi poprzez bendiks kosz sprzegla.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 27. Data: 2010-06-02 13:23:53
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-06-02, AZ <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > nie zdarzalo. Z drugiej strony jest tam gumowe sprzeglo wiec powinno
    > kompensowac chyba takie luzy? Alternatora nie da sie zle zamontowac -

    Z tego lancucha pedzony jest jeszcze walek wyrownowazajacy. No i druga
    sprawa to taka ze walek zabieraka alternatora jest dodatkowo na gumowym
    sprzegle.

    http://www.bikebandit.com/assets/schematics/Kawasaki
    /%5BZX1200-C2%5D%20--%20%5BBALANCER%5D.gif

    Jedyne co jeszcze daje do myslenia to wlasnie to gumowe sprzeglo walka
    zabieraka - na powyzszym rysunku bylo montowane inne w rocznikach '02
    - czyzby pozniej cos poprawili?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 28. Data: 2010-06-02 13:27:24
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-06-02, AZ <a...@g...com> wrote:

    > Rozrusznik to inna bajka, pedzi poprzez bendiks kosz sprzegla.

    A jednak nie, faktycznie rozrusznik jest na tym samym lancuchu a na walku
    alternatora jest jego sprzeglo.

    --
    Artur

  • 29. Data: 2010-06-02 13:37:42
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-06-02 15:20, AZ pisze:

    > Bicie - w sensie pojawia sie nieosiowosc wzgledem zabieraka alternatora?

    Wystarczy ze bedzie nie do konca okragly :)

    > Naciag lancucha reguluje napinacz ze sprezyna i blokada naciagu.

    No to sprawdz napiecie lancucha.

    > Teraz pytanie co jeszcze sprawdzic i ewentualnie poprawic zeby wiecej sie to
    > nie zdarzalo. Z drugiej strony jest tam gumowe sprzeglo wiec powinno
    > kompensowac chyba takie luzy?

    Niekoniecznie.

    > Alternatora nie da sie zle zamontowac - tzn. nieosiowo.

    Wszystko sie da :)

    > Rozrusznik to inna bajka, pedzi poprzez bendiks kosz sprzegla.

    Juz wiesz ze nie :)

  • 30. Data: 2010-06-02 13:43:06
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-06-02, Kuczu <q...@g...com> wrote:

    > No to sprawdz napiecie lancucha.

    Zwalajac pokrywe sprzegla i ogladajac bebechy? No i co bedzie oznaczac za
    mocno?

    > Juz wiesz ze nie :)

    No tak ale czy w tym wypadku cos to zmienia?

    --
    Artur
    ZZR 1200