  • 31. Data: 2010-06-02 13:56:53
    Temat: Re: Alternator - powtórka z rozrywki
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hu5cv2$fpi$...@n...news.atman.pl...
    > Tylko jaka tam mam srupke prosic? Mocna? Supermocna?

    Jak powiesz, ze ma byc stalowa mocna i Ci dadza cos na czym jest napisane
    np. 8.8 to ich wysmiej.

    http://www.iprodukcja.pl/wymiarowanie/klasy_wytrzyma
    losci_srub.html

    IMHO szukaj 12.9. Jak nie znajdziesz to wal na priva z danymi (skok i
    srednica) to Ci kupie w pewnym sklepie.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 32. Data: 2010-06-02 19:14:00
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-06-02 15:43, AZ pisze:

    > No tak ale czy w tym wypadku cos to zmienia?

    Szczerze mowiac trzeba by to obejrzec na zywo. Z fiszek niewiele wynika.
    Moze jakis schemat montazowy masz gdzies narysowany ?

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 33. Data: 2010-06-02 19:32:19
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2 Cze, 21:14, Kuczu <q...@g...com> wrote:

    > Szczerze mowiac trzeba by to obejrzec na zywo. Z fiszek niewiele wynika.
    > Moze jakis schemat montazowy masz gdzies narysowany ?

    No właśnie nie bardzo.

    Śrupka odwiercona, okazało się, że była mięciutka jak kaczuszka,
    wkręce jakąś jakościową i zobaczymy.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 34. Data: 2010-06-02 20:06:53
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
    3g2000vba.googlegroups.com...
    > Śrupka odwiercona, okazało się, że była mięciutka jak kaczuszka,
    > wkręce jakąś jakościową i zobaczymy.

    Wez jeszcze sprawdz ten lancuszek i jesli od tego napedzany jest tez walek
    wyrownowazajacy to czy na nim nie pojawil sie jakis luz? Nie wiem jak jest
    lozyskowany i gdzie jest montowany, ale jesli na nim byloby cos nieteges to
    i z lancuchem moglyby sie jaja dziac.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 35. Data: 2010-06-02 20:08:44
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-06-02 21:32, AZ pisze:

    > Śrupka odwiercona, okazało się, że była mięciutka jak kaczuszka,
    > wkręce jakąś jakościową i zobaczymy.

    A ja nadal twierdze ze dwa razy ta sama awaria to nie przypadek. Nie
    wkrecaj nic twardszego niz 8.8. Lepiej stracic srube niz urwac alternator.

  • 36. Data: 2010-06-02 20:31:48
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2 Cze, 22:08, Kuczu <q...@g...com> wrote:

    > A ja nadal twierdze ze dwa razy ta sama awaria to nie przypadek. Nie
    > wkrecaj nic twardszego niz 8.8. Lepiej stracic srube niz urwac alternator.

    Ale co polecasz sprawdzić? Łożyskowanie wałka alternatora/rozrusznika,
    w sensie czy jest osiowość? Zabierak względem otworu w karterze był
    osiowo i nie miał luzów. Czy śruba nie mogłaby się urywać w przypadku
    pojawienia się luzu na wieloklinie, czy ruchy przód/tył na wieloklinie
    który trzyma ta śruba nie powodowałby urwania łba?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 37. Data: 2010-06-02 20:46:32
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-06-02 22:31, AZ pisze:

    > Ale co polecasz sprawdzić? Łożyskowanie wałka alternatora/rozrusznika,
    > w sensie czy jest osiowość?

    Powtorze sie ale bez obejrzenia tego w calosci mozna tylko wrozyc z fusow.

    > Zabierak względem otworu w karterze był osiowo

    Ale stwierdziles to tylko wzrokowo czy sprawdzales sumiennie czy nie ma
    bicia ? Bo to wcale nie musi byc widoczne i dopiero wprawienie calosci w
    obroty pozwala na jednoznaczne stwierdzenia.

    > i nie miał luzów. Czy śruba nie mogłaby się urywać w przypadku
    > pojawienia się luzu na wieloklinie, czy ruchy przód/tył na wieloklinie
    > który trzyma ta śruba nie powodowałby urwania łba?

    Watpie. To by musialy byc spore uderzenia ktore by bylo czuc i slychac.

    Ja Ci dobrze zycze i mam nadzieje ze wymiana sruby pozwoli Ci pojezdzic
    jeszcze wiele tys. km. Ale, powtarzam, ta sama usterka powtarzajaca sie
    drugi raz w ciagu paru miesiecy wskazuje ze jest cos nie halo.

  • 38. Data: 2010-06-02 21:08:41
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2 Cze, 22:46, Kuczu <q...@g...com> wrote:

    > Powtorze sie ale bez obejrzenia tego w calosci mozna tylko wrozyc z fusow.

    http://img375.imageshack.us/img375/1039/83229993.jpg
    http://img96.imageshack.us/img96/1839/42677665.jpg
    http://img267.imageshack.us/img267/4264/62072437.jpg
    http://img412.imageshack.us/img412/4550/92208693.jpg
    http://img17.imageshack.us/img17/8356/96139845.jpg

    To wszystkie zdjęcia jakie są w serwisówce obrazujące całe ustrojstwo.

    > Ale stwierdziles to tylko wzrokowo czy sprawdzales sumiennie czy nie ma
    > bicia ? Bo to wcale nie musi byc widoczne i dopiero wprawienie calosci w
    > obroty pozwala na jednoznaczne stwierdzenia.

    Narazie tylko wzrokowo, uruchomić raczej tego nie ma jak bez
    alternatora bo będzie pluło olejem.

    > Watpie. To by musialy byc spore uderzenia ktore by bylo czuc i slychac.

    Jak już śruba się urwie to są uderzenia jakby młotkiem ktoś walił w
    karter, po włączeniu świateł cichną i się zastanawiam czy ten
    wieloklin jest pasowany tak luźno z tym czy to już jest po wybiciu
    się. Gdyby było to fabrycznie tak pasowane to przy skręceniu śrubą
    ruchów tego nie dałoby się słychać.
    > Ja Ci dobrze zycze i mam nadzieje ze wymiana sruby pozwoli Ci pojezdzic
    > jeszcze wiele tys. km. Ale, powtarzam, ta sama usterka powtarzajaca sie
    > drugi raz w ciagu paru miesiecy wskazuje ze jest cos nie halo.

    Dzięki. Btw. kojarzysz może po co w łożysku na zewnątrz jest taki
    brzuchaty pierścien? http://img59.imageshack.us/img59/5158/52692348.jpg
    widać to tutaj na przykład.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 39. Data: 2010-06-02 21:16:11
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2 Cze, 23:08, AZ <a...@g...com> wrote:

    > Dzięki. Btw. kojarzysz może po co w łożysku na zewnątrz jest taki
    > brzuchaty pierścien?http://img59.imageshack.us/img59/5158/5269
    2348.jpg
    > widać to tutaj na przykład.

    Łożysko owe ma oznaczenie 6002DG6 (NSK).

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 40. Data: 2010-06-02 22:24:27
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-06-02 23:16, AZ pisze:

    > Łożysko owe ma oznaczenie 6002DG6 (NSK).

    Prawdopodobnie ustala lozysko w gniezdzie. Dziala jak swego rodzaju
    zabezpieczenie przed wysuwaniem sie lozyska.