  • 1. Data: 2002-02-21 14:59:48
    Temat: Alternatywny internet.
    Od: "Fishbone" <S...@e...pl>

    Ten post to pewnego rodzaju prosba.
    Choc moze wyda sie wyciem do ksiezyca :)

    Tak sie stalo, ze zamieszkalem na osiedlu Tarchomin, a konkretniej na ul.
    Porajow.
    Zanim kupilem pralke, zaczalem wiec myslec nad przystosowaniem gniazdka do
    sieci.
    No i zaczelo sie.
    Dzien 1: Telefon do UPC, operatora cableTV w moich scianach. Niestety brak
    kanalu zwrotnego, planujemy w ciagu najblizszych miesiecy (czyt. lat)
    Osz wy. Dzwonie do konkurencji. Astercity niestety tez nie zainteresowane.
    Dzien kolejny: Zdecydowalem sie knuc z tepsa.
    Niestety dowiedzialem sie, ze u szanownego pana (to o mnie) Neostrada nie
    zadziala.
    No to SDI.
    Po 3 tygodniach bez odzewu dzwonie od 3 godz. Wreszcie ktos przestal mnie
    rozlaczac i podniosl prysznic.
    Jestem na liscie. Niestety brak portow. Musze czekac na modernizacje.
    Najbidniej miesiac (czyt. rok)
    Dzien ktorystam: Chwytam sie brzytwy. Tele2. Dzwaniac znam odpowiedz: Nie
    znajduje sie Sz.P (to znow o mnie) w zasiegu.
    Dzien ostatni: Pisze na p.i.p.
    Ciekawe czy tu tez mnie dobija :)

    Jesli ktos widzial, jesli ktos wie o innych mozliwosciach stalego lacza z
    inetem to b-a-r-d-z-o prosze o info.
    Gdzie jeszcze moge szturmowac? Tylko nie kazcie mi sobie ciagnac
    swiatlowodow, bo az tyle piniedzorow nie mam.

    Fishbone
    P.S. Prosze o odpowiedzi tylko otymistyczne :)

  • 2. Data: 2002-02-21 19:31:58
    Temat: Re: Alternatywny internet.
    Od: "Wiesiek" <w...@p...pl>

    ja czekam na Sferie (ponoc na poczatku marca, ale porzednio mialo byc w
    styczniu)

    www.sferia.pl

    bo u mnie jest podobnie :-(

    UPC (brak kanalu....)
    SDI brak polek (maja byc pod koniec lutego he he)
    AsterCity nie ma na terenie gminy
    Tele2 nie ma zasiegu
    Polbox(TDC) - nie mam wojskowego telefonu

    odleglosc od najblizszej sieci osiedlowej okolo 2 km :-(

    pzdr

    Wiesiek

  • 3. Data: 2002-02-21 19:32:15
    Od: Rafal Jankowski <r...@d...com>

    On Thu, 21 Feb 2002, Fishbone wrote:

> [...]
    > Porajow.
    > Zanim kupilem pralke, zaczalem wiec myslec nad przystosowaniem gniazdka do

    [...]

> [...]
    > swiatlowodow, bo az tyle piniedzorow nie mam.
    >
    > Fishbone
    > P.S. Prosze o odpowiedzi tylko otymistyczne :)

    Cześć,

    Słyszałem, że Internet jest niezależny od medium transmisyjnego. Poszukaj
    gdzieś implementacji protokołu TCP/IP na gołębie pocztowe.

  • 4. Data: 2002-02-21 23:53:31
    Od: p...@v...iem.pw.edu.pl (Papik)

    Dnia Thu, 21 Feb 2002 19:31:58 +0000 (UTC), Wiesiek napisał/napisała:

    >odleglosc od najblizszej sieci osiedlowej okolo 2 km :-(

    Jak w prostej linii i nie masz na drodze zabudowan, to i problem jest nijaki
    ;)
    Antenki kierunkowe i do 5km (podobno) mozna smialo surfowac.

    Kolega zamontowal sobie cosik takiego z pracy do domu 9nie w linni prostej,
    sygnal odbnija z bloku na przeciwko). Smiga mu toto calkiem niezle ;)

    E-MAIL : p...@i...pw.edu.pl Pawel -PAPIK- Pomorski
    WWW: * http://www.ee.pw.edu.pl/~pomorskp *
    UIN: 48215626, GG: 70701

  • 5. Data: 2002-02-22 13:21:22
    Od: Maciej Lopacinski <M...@a...pl>

    > Cześć,
    >
    > Słyszałem, że Internet jest niezależny od medium transmisyjnego. Poszukaj
    > gdzieś implementacji protokołu TCP/IP na gołębie pocztowe.

    Jest to zdefiniowane w RFC1149. Jesli chcesz na tym zastosowac
    technologie np. Voice over IP to lepiej bedzie zastosowac protokol
    opisany w RFC2549 ktory gwarantuje quality of service.

  • 6. Data: 2002-02-22 13:21:44
    Temat: Dziwny ten nasz polski świat - bylo: Alternatywny internet.
    Od: Tomasz Śląski <t...@p...pl>

    Użytkownik "Fishbone" <S...@e...pl> napisał:

> [...]

    > Niestety brak kanalu zwrotnego
    [...]

    > Astercity niestety tez nie zainteresowane.

    [...]

    > No to SDI.
    > Niestety brak portow.

    [...]

    > Tele2. Nie znajduje sie Sz.P w zasiegu.
    [...]

    No tak, i jak tu ma sie ten internetowy biznes kręcić ???
    Dzierżawki udupione przez TPSA. Dochody z hostingów prawie zerowe,
    jak człek chce sie podłaczyć to brak mozliwości, albo cena z ksieżyca.
    Ja tam na mechanizmach rynku specjalnie sie nie znam, ale odnoszę wrażenie,
    że mamy coś grubego i ciepłego cały czas wkładane w .... podczas mówienia o
    rozwoju taniego i powszechnego dostępu do internetu w Polsce...

    --
    TOM
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 7. Data: 2002-02-25 00:50:16
    Od: "Marcin Bójko" <b...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > technologie np. Voice over IP to lepiej bedzie zastosowac protokol
    > opisany w RFC2549 ktory gwarantuje quality of service.
    Podobnie TP SA ma zaimplementowane łącze przez Atlantyk, tyle, że pakiety
    jadą pociągiem do Szczecina, tam są przeładowywane na żółwie morskie i
    pędzone karawaną. Jak jakiś żółw zrobi skok w bok, albo odwali kitę po
    drodze to jest "packet lost". To tłumaczy czas pingów do USA.
    ;-))

    Marcin Bójko
    b...@p...gazeta.pl