    Subject: Re: Antena dvb+t
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Irokez <n...@w...pl>
    Date: Mon, 13 Jan 2020 18:08:41 +0100

    > Kup sobie coś takiego:
    > https://dvbsklep.pl/antena-vhf-uhf-dipol-28-polaryza
    cja-v-h
    > To ci załatwi wszystkie MUX-y z tego nadajnika. Tylko część VHF zmontuj
    > dla polaryzacji pionowej. Inna rzecz że ja bym sobie raczej kupił dwie
    > anteny - jedną na częst. 500-600 MHz a drugą na kanał 8 (ok. 180 MHz) i
    > połączył sumatorem. A poza tym, w wykazie MUX-ów z tego nadajnika
    > brakuje jakichś więc trzeba by je odebrać z innego nadajnika. A co tam u
    > ciebie w okolicy to nie wiem :)

    Ja mam 33km w linii prostej i przede mną góra. Kupowałem takie wynalazki
    potrójne, potem firma założyła takiego rekina potężnego i też kupa
    wielka. Z 3 muxów są dwa a jak mrozy przychodzą to jeden.

    Finalnie kupiłem zwykłą DIPOL 19/21-60 rurka i wsadziłem do tego
    wzmacniacz LNA-177 (wcześniej próbowałem z LNA-169 i LNA-101 aby nie
    przesadzić ze wzmocnieniem bo też źle). Antena podniesiona o kilka
    stopni do góry aby brać sygnał z nad niej (niby rozchodzi się prosto, a
    jednak...) i 2 lata już zapinkala aż miło.

    Kris niech wejdzie jeszcze na map terrain i zobaczy od siebie do anteny
    profil terenu czy nie ma właśnie jakiegoś zasłaniającego wzniesienia.

    --
    Irokez