    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Aparat na mrozie
    Date: Sat, 16 Feb 2019 17:56:05 +0100

    W dniu 2019-02-16 o 13:54, Uncle Pete pisze:

    > Off-topic. Przypomniały mi się czasy analogowe - w 1984 roku zdobyłem
    > wymarzonego Pentaksa ME-Super. Ku mojemu zaskoczeniu już przy niewielkim
    > minusie zaczynały strajkować bateryjki - 2 sztuki SR lub LR44, o ile
    > dobrze pamiętam. Poprzednio miałem Zenita TTL i Praktikę MTL-3 (rtęciowa
    > bateria ??-53 / PX625) i w największe mrozy wszystko działało. Musiałem
    > dorobić zewnętrzne zasilanie na kabelku z bateriami w wewnętrznej
    > kieszeni kurtki.

    Pamiętam duży mróz (ok. -32C) i robiłem Nikonem F70. Zasilany CR123A,
    czyli lit. Bez problemu robił zdjęcia. Nie trzymałem go w cieple ze
    względu na kondensację pary wodnej. Ale bardziej od aparatu bałem się o
    błonę - i o doświetlenie, i o ewentualne pękanie. Do doświetlenia -
    popchnąłem nieco (prześwietlałem), natomiast nic nie popękało.
    Tylko taka ciekawostka: na statywie w okolicy mojego nosa "wyrosła" gula
    lodu, niewiele mniejsza od pięści. Fociłem imprezę sylwestrową, więc
    było kilka godzin na mrozie.

    Na nieco mniejszym mrozie (poniżej -20C) robiłem innego sylwestra Sony
    DSC-H50 -więc już cyfra, z akumulatoremNP-BG1, karta MS-Duo Pro. Aparatu
    też nie trzymałem w cieple ze względu na kondensację, tylko zapasowe
    akumulatory w wewnętrznej kieszeni. Ale nie musiałem akumulatorów
    wymieniać przez kilka godzin.
    Aparat kupiłem zaraz po jego premierze, do tej pory fabryczny akumulator
    działa prawidłowo. Aparat zresztą też, pomimo, że często robiłem w
    deszczu. Szczelny skubaniec jak Pentax :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam