    Subject: Re: Arduino, SIM900A, SMS
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Zbych <a...@o...pl>
    Date: Sun, 25 Nov 2018 19:21:45 +0100

    Michal M. Lechanski wrote on 25.11.2018 16:59:
    > Dzień dobry,
    >
    > Może ktoś z Was podpowie mi co robię źle.
    >
    > Hardware: Arduino Uno, moduł GSM SIM900A, zasilacz 5V 3.6A
    > Software jak poniżej. W plikach Arduino SoftwareSerial.h i
    > HardwareSerial.h zmieniona wielkość bufora RX do 256.
    >
    > Objawy - wysyłanie smsów działa (choć przyznam, że nie sprawdzałem ile
    > maksymalnie znaków mogę wysłać), odbieranie działa ale odebrana
    > wiadomość jest ucinana do kilkunastu znaków (poniżej przykład).

    Po pierwsze podłącz oscyloskop albo lepiej analizator stanów logicznych
    na linie RxD/TxD i zweryfikuj co faktycznie leci po drutach, łącznie z
    czasami trwania bitów.
    Może masz odrobinę skopaną prędkość transmisji i po kilku bajtach ci się
    rozjeżdża synchronizacja?
    Zwłaszcza jeśli używasz software'owego UARTa. Jeśli masz też włączone
    inne przerwania (timery?, inne uarty?), to na bank nie będzie to
    działało dobrze.
    AVR nie ma priorytetów przerwań i jedyne co możesz w tej sytuacji zrobić
    to zmiana procka na model z 2 UARTami.

    PS. Pamiętam też że ktoś już kiedyś skarżył się na grupie na modem
    SIMxxx, że cześć radiowa zakłócała mu komunikację po RSie, ale to
    sprawdził po upewnieniu się, że z programem jest wszystko w porządku.