    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Audio po różnicówce a PWM (i kilka innych kwestii)
    Date: Fri, 11 Oct 2013 20:08:18 +0200

    W dniu 2013-10-09 19:24, Paweł Hadam pisze:

    > Podwójny wtórnik i podwójne klucze. Jeśli źródło PWM jest
    > niesymetryczne, to do drugiej linii dołączać masę.

    Rozumiem, że różnicowy interfejs audio mogę traktować po prostu jako dwa
    sygnały, przesunięte względem siebie w fazie. Dla każdego z nich buduję
    osobny tor, a na końcu wpinam po prostu przetwornik elektroakustyczny
    pomiędzy wyjścia obydwu torów?

    > Można też zrobić symetryczny PWM.

    Rozumiem, że wtedy wykorzystuję drugą linię PWM MCU, generując sygnał
    przesunięty w fazie o 180 stopni?

    > Masę do masy podpinamy zawsze :). W zasadzie prędzej czy później sygnał
    > analogowy przestaje być różnicowy wewnątrz modułu, również składowe
    > stałe (polaryzacja wejść i wyjść) odnoszą się do masy analogowej.

    Konkretnie pytam tutaj o moduł SIM300CZ (odpowiednik popularnego
    SIM300D, tylko zamiast obudowy SMD ma formę modułu ze złączem goldpin,
    do montażu "na kanapkę"). W manualu jest kompletny pinout. Są dwa
    wyjścia słuchawkowe i dwa mikrofonowe. Jest też "analog ground", której
    przeznaczenie jest dla mnie tajemnicą. Gdyby przecież chodziło o
    podpięcie tych pinów do masy, po prostu opisano by je jako GND, ale
    tutaj jest wyraźnie wydzielone osobne pole masy analogowej.

    Dokumentację modułu znajdziesz chociażby tutaj:
    http://tinyurl.com/py2mtds

    Na stronie 40 widać schemat pokazujący najprostszy sposób sposób
    podłączenia słuchawki - bezpośrednio do wyjścia różnicowego. Nie ma mowy
    o masie analogowej. Kondensatory odsprzęgjące i zabezpieczanie ESD
    połączone bezpośrednio z GND.
    Żeby było ciekawiej na stronie 41 jest pokazany sposób analogicznego
    połączenia mikrofonu. Tutaj już AGND jest pokazane jako osobna masa. Co
    jeszcze ma być do niej podłączone, nie mam pojęcia, bo kondensatory
    odsprzęgające tak samo idą do GND.

    Mam rozumieć, że w przypadku stosowania dodatkowych wróników mam je
    właśnie podłączyć do tej udostępnionej masy analogowej?