  • 61. Data: 2011-11-23 11:39:28
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    yk.sail-ho.pl...
    On 2011-11-22, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    >Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
    >przyczepność i zacznie skręcać?

    Ale mowa o sytuacji .... Adam, daj linka do filmu.

    Mnie tam z zabaw na placu wyszlo, ze niezaleznie od napedu najlepiej
    wcisnac sprzeglo. Jakos tak bez napedu samochod szybciej i czesciej
    odzyskiwal wlasciwy tor jazdy.
    Byc moze osobom z wiekszym talentem lub lepiej wytrenowanym naped
    faktycznie pomaga.

    J.

  • 62. Data: 2011-11-23 11:45:46
    Temat: Re: Automat z napedem na ty? a zima .....
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-23, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale mowa o sytuacji .... Adam, daj linka do filmu.

    Żeby było jasne: mówię ogólnie o poślizgu przedniej osi w samochodzie
    z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)

    > Mnie tam z zabaw na placu wyszlo, ze niezaleznie od napedu najlepiej
    > wcisnac sprzeglo. Jakos tak bez napedu samochod szybciej i czesciej
    > odzyskiwal wlasciwy tor jazdy.

    Myślę że to jest właściwa porada dla co najmniej 95% kierowców.

    > Byc moze osobom z wiekszym talentem lub lepiej wytrenowanym naped
    > faktycznie pomaga.

    Tylko trzeba ćwiczyć. Dużo i pod okiem kumatego instruktora.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 63. Data: 2011-11-23 14:28:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2011-11-23, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Żeby było jasne: mówię ogólnie o poślizgu przedniej osi w samochodzie
    >z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)

    Wywolam ... droga go wywola. I ciekawe po jakim czasie powiesz czy to
    przednia os sie slizga czy tylnia, czy obie :-)

    J.

  • 64. Data: 2011-11-23 15:33:20
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-23, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Wywolam ... droga go wywola. I ciekawe po jakim czasie powiesz czy to
    > przednia os sie slizga czy tylnia, czy obie :-)

    Jeszcze przed poślizgiem będę wiedział. Przecież nie mówię o sytuacji
    gdy mi samochód "sam" się zaczyna ślizgać tylko o kontrolowanym i
    zamierzonym poślizgu.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 65. Data: 2011-11-23 16:14:14
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima=?ISO-8859-2?Q?=2E=2E=2E=2E=2E?=
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-11-15 14:39, Deflegmator pisze:

    > No i w wielu przypadkach sam bym tak powiedział. Ale od czasu do czasu
    > trafia się taka niespodzianeczka i trafiasz do rowu. Dlatego sam sobie
    > układam "mapy" prędkości na trasach, które znam. Gdzie można pojechać
    > szybciej - tam zapierdalam.

    I gdzie, i kiedy.

  • 66. Data: 2011-11-23 16:17:17
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-11-15 14:22, kamil pisze:

    > Nie może być, każdy grupowy miszcz hamowania na 4 metrach w śniegu powie ci, że w
    polsce ograniczenia są stawiane bez sensu i tam gdzie jest 30 można zapierdalać 130,
    bo przecież oni ogarniają.

    Z powyższego wynika jedynie że jak jest mokro, slisko i nic nie widać, to owszem może
    i warto słuchać ograniczeń ;)

  • 67. Data: 2011-11-23 16:41:48
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Myślę że to jest właściwa porada dla co najmniej 95% kierowców.

    I ja tak myślę.

    Wysprzęglenie w poślizgu, poprzez odjęcie jednej zmiennej, redukuje sterowanie
    do prostszego schematu, który można opanować niezbyt żmudnym treningiem.
    I w którym, zasadniczo, FWD nie różni się od RWD.

    Oczywiście to nie jest optymalne, ale ilu jest w stanie, i ma warunki,
    żeby naprawdę ogarnąć operowanie gazem w rożnych sytuacjach (a nie tylko
    podczas zabaw na placu z minimalną szybkością)? Ja nie :)

  • 68. Data: 2011-11-23 16:50:18
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Przy uślizgu przedniej osi w FWD można się co najwyżej pomodlić.

    Duże uproszczenie. Na przykład wysprzęglenie zmniejsza uślizg i może
    spowodować odzyskanie sterowności.

    > Każda
    > dodatkowa siłą na przód powoduje zwiększenie uślizgu.

    Dodanie gazu z kolei jest oczywiście dodatkową siłą i zwiększa uślizg
    w wartościach bezwzględnych, ale również zmienia kierunek siły,
    w granicy (uślizg opony >> prędkość pojazdu) aż do kierunku w jakim
    ustawione są koła. Czyli da się conieco wpływać na ruch pojazdu.

  • 69. Data: 2011-11-23 18:59:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 23 Nov 2011 09:51:06 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
    > przyczepność i zacznie skręcać?

    Przy piślizgu tylnej osi?

    --

  • 70. Data: 2011-11-23 18:59:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 23 Nov 2011 11:45:46 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Żeby było jasne: mówię ogólnie o poślizgu przedniej osi w samochodzie
    > z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)

    A to zupełnie co innego. Tutaj odjęcie gazu pomoże.

    --