eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingAutomatic Reference Counting › Re: Automatic Reference Counting
  • X-Received: by 10.31.96.204 with SMTP id u195mr22843vkb.16.1503226879006; Sun, 20 Aug
    2017 04:01:19 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.31.96.204 with SMTP id u195mr22843vkb.16.1503226879006; Sun, 20 Aug
    2017 04:01:19 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!pee
    r03.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!m81no276757itb.0!n
    ews-out.google.com!i9ni21961qte.0!nntp.google.com!v29no649742qtv.0!postnews.goo
    gle.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sun, 20 Aug 2017 04:01:18 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <4...@g...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=5.172.255.50;
    posting-account=Sb6m8goAAABbWsBL7gouk3bfLsuxwMgN
    NNTP-Posting-Host: 5.172.255.50
    References: <omqmm6$vvs$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <omqrh3$4kl$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <omrm61$r61$1@node2.news.atman.pl> <on29at$ef8$1@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <on5v9c$12t$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <on6ch1$dr2$1@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <ona4uo$6tl$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <0...@g...com>
    <6...@g...com>
    <1...@g...com>
    <e...@g...com>
    <4...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <b...@g...com>
    Subject: Re: Automatic Reference Counting
    From: fir <p...@g...com>
    Injection-Date: Sun, 20 Aug 2017 11:01:19 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 8852
    X-Received-Body-CRC: 3142825532
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:211204
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu niedziela, 20 sierpnia 2017 12:30:14 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:
    > On Sunday, August 20, 2017 at 10:14:33 AM UTC+2, fir wrote:
    > > odnosnie optymalizacji to moge jeszcze dodac cos bo widzialm gdzies
    > > tu jak zwykle te niemal bezdennie glupie klasyczne pseudodyskusje
    > > czy programista zoptymalizuje kod lepiej niz kompilator itd itd
    > Dlaczego uważasz te rozmowy za głupie?
    >
    >

    dlatego ze ktos kto tak dyskutuje kompletnie nie rozumie problemu

    >
    > > z tego jak ja to widze psrawa wyglada tak ze programista zoptymalizuje
    > > kod lepiej problem jest jednak w czym innym - dzis - z tego jak to
    > > mi sie jawi - kody sa memory-bound to nie asembler spowalnia kody
    > > tylko memory-bandwidth, innymi slowy problem jest w tym ze nawet
    > > 100-krotne zoptymalizowanie arytmetyki moze spowodowac na przyklad
    > > powiedzmy jedynie 1% przyspieszenia -
    > Generalnie masz rację. Ile razy przyspieszy 100-krotne zoptymalizowanie
    > arytmetyki? To zależy od programu. Ja myślę, że przyspieszyłoby
    > powiedzmy od 2 do 100 razy.
    >

    raczej przyspieszy od 0 do 10 %
    wlasnie dlatego ze kod juz na starcie jest memory bound (dzis chyba trudna napisac az
    taki krap ktory bylby az tak bardzo cpu bound bys mogl go przyspieszyc 5 razy co tu
    mowic o 100x)

    kazdy kod ma swoja naturalna predkosc ktora rowna sie memory bandwidth i powiedzmy ze
    jest to 1 ms na 1 MB na rdzen (tak naprawde jest to troche wiecej, na kompach ktore
    testowalem bylo to do 10 razy wiecej, ale dla utrzymania uwagi mozna przyjac 1 ms na
    1 MB)

    poprawne napisany kod wstepnie zoptymalizowany w c bedzie bliski tego

    jelsi ta nieprzekraczalna granice uznasz za 100% to arytmatyka moze dodac nie wiem
    powiedzmy dodatkowe 30%
    i chocbys nie wiem co robic przepisywaniem asma zredukujesz tylko te 30% a 100%
    nieprzekraczalnej granicy nie ruszysz innymi slowy max co przyspieszysz nawet
    najlepszym recznym samem to 30% - i to nie dlatego dzis nie pisze sie za duzo w asmie
    ze kompilatory generuja tako dobry asm tylko wlasnie dlatego ze chocby najlepszy asm
    nie da za duzo

    (chyba ze kod jest totalnym crapem i nie jest memory bound ale takie kody
    rzadko sie widzi sa naprawde malo prawdopodobne)

    wiecej chyba nie che mi sie o tym gadac bo albo to rozumiesz albo nie (a ja
    powtarzajac w kolko to samo tylko tracilbym swoj czas czego wolalbym uniknac)

    (ps mozliwe ze kody ktore sa memory bound mozna dalej zoptymalizowac ale
    to raczej jakimis algorytmami w c
    ktore beda oszczedzac operacje na pamieci a nie przepisywaniem na asma,
    (mozliwe tez ze pewne szczegoly mi unikaja ale ogolna wizja memory-bound raczej jest
    prawdziwa)

    samo to przepisywanie kodow by unikaly przetwazania pamieci jest raczej co nieco
    nieprzyjemna i 'nadbudowana' optymalizacyjna algorytmiką i moim zdaniem niekoniecznie
    to trzeba robic bo kody robia sie od tego dluzsze i brzydsze a nie maja dodatkowej
    funkcjonalnosci wrecz nabieraja węższej ak ze jest to mocno specjalistyczna dzialka)






    > > Zupelnie inaczej bylo kiedys kiedy to memory bound nie bylo
    > > widoczne i wszystki liczylo sie predkoscią poszcegolnych instrukcji,
    > > w danej sytuacji przyspieszenie asemblera 100 razy dawalo przyspeszenie
    > > 100 razy... dzisiaj (jeli wywalic takie funkcja jak sin sqrt pow exp div)
    > > kody sa glownie memory bound i dlatego przepisywania asma po prostu
    > > niewiele daje -
    > Można skrócić czas wykonania od np. 7% do 50%, zależy od przypadku.
    >
    >
    > > jak robic optymalizacje tego memory bound?
    > Ja np. zaimplementowałem tak drzewa czerwono-czarne, żeby wszystkie
    > dane i meta-dane były w ciągłym obszarze pamięci. Można jeszcze
    > spróbować tak, aby dane i meta dane trzymać w dwóch osobnych
    > tablicach - ale ta technika w niektórych przypadkach zaszkodzi.
    > Wracając, w wyszukiwaniu w drzewie ciągle jest skok pod
    > (prawdopodobnie) losowy adres. W wyszukiwaniu binarnym w tablicy
    > skok pod losowy adres jest tylko na początku:
    > while( max - min > L ) {
    > middle = (max - min)/2;
    > [...]
    > }
    > while( min < max ) {
    > [...]
    > min ++ ;
    > }
    >
    >
    > > nie zajmowalem sie tym za duzo ale zdaje sie ze na przyklad unikanie
    > > malych zmiennych posrednich niewiele przyspiesza (na szczescie - bo
    > > rownoczesnie to zanczy ze mozna ich uywac tj uzywani ich niewiele
    > > spowalnia) .. przepisywanie arytmetyki
    > > jak wspomnialem w sumie sporo daje (mam tu na mysli przepisywanie i >
    > > upraszcanie raczej na poziomie c a nie asma)
    > Tak, na jedno wychodzi.
    >
    > > ale i tak sprawa rozbija sie o memory bound (memory bound jest dzisiaj
    > > sciana i jesli mozesz zoptymalizowac asma to tylko DO tej sciany a nie
    > > poza nia - dlatego przepisywanie w asmie nie daje tak jak kiedys
    > > przyspieszen rzedu 10x 30x i
    > Hmmm mi kiedyś dawało zazwyczaj 3x. Myślę, że przyczyną jednak było to, że
    > kompilatory kiedyś były kiepskie.
    >
    >
    > > dlateo wlasnie nie jest tak wazne jak kiedys) samego memory bound nie
    > > wiem jak przyspieszyc byc moze sie nie da - podstawowe moemory bound
    > > liczy sie po prostu wielkoscią inputu i wielkoscia outputu (w megabajtach)
    > > t co ew mogloby to przyspieszyc to jakies skomplikowane algorytmy
    > > selekcjonujace input i output
    > Generalnie się zgadzam z Tobą, ale nie aż tak dosłownie. Przepisanie asma
    > trochę też daje. Tyle że dziś kompilatory dobrze to robią.
    >
    >
    > > -- ale to jest skomplikowane i zaciemnia algorytmy
    > > tak ze ja osobiscie o to zbytnie nie dbam
    > > jak zwykle na koniec warto wspomniec
    > > zapewne opencl bo GPU maja mamory bandwidth np 10 razy wiekszy niz
    > > procki tak ze jak ktos chce robic potezny flow przetwazania to
    > > pewnie powinien si etego nauczyc ;c
    > Na xeonphi jest fajnie, po prostu daje się
    > #pragma omp parallel
    > Niczego nie trzeba się uczyć i bangla. Ale na pewno podejście od bebechów
    > przyspieszyłoby dużo więcej.
    >
    >
    >
    > > (ogolnie to napisalem wyzej to co wiem na ten temat, sam ostatnio
    > > jednak zaczalem jak wspomnielem mniej interesowac sie optymalizacją -
    > > choc ciagle interesuje mnie rev-engeenereeng /disasembling, vide
    > > pisanie asemblera x86)
    >
    > Od kiedy znalazłem fragment kodu napisany przez kosmitów, też interesuję
    > się wsteczną inżynierią ;-)
    >
    > Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: