    From: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Automaty publiczne na karty
    Date: Sun, 29 Oct 2017 13:30:03 +0100

    On Sun, 29 Oct 2017 00:21:12 +0200
    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Przy okazji - impuls żetonowy w 1990 roku kosztował 150 zł.
    > /bin/donosy-pokaz?numer=1990/900618.0263
    > http://oldwww.fuw.edu.pl/bin/donosy-pokaz?numer=1990
    /901026.0370

    Dzięki - bardzo ciekawe informacje, z pewnością wykorzystam również do aktualizacji
    strony o żetonach: http://telesfor99.org/automaty/zetony/
    Pierwszy link dokumentuje cenę - 150zł - poprawię wkrótce, przy okazji potwierdza
    termin wprowadzenia do obiegu - połowa 1990.

    Ciekawostka z tą jednocentówką, ale u mnie to chyba nie działało. 100% nie mam
    pewności bo byłem dzieciakiem jeszcze, ale dość mocno okupowaliśmy 'naszą' budkę z
    kolegą - z którym teraz tworzymy naszą stronę :) - i próbowaliśmy różnych tricków z
    AW-8. W każdym razie 5 gr na 100% nie działało - i to już sprawdzaliśmy na wielu
    automatach. Pewnie kwestia słabej kalibracji. Ciekawostka - zupełnie dziewiczy
    automat z 1986 r. - o ten: http://telesfor99.org/ekspo/A6.jpg - w środku jeszcze
    gumka recepturka na mechanizmie zapadki, po podłączeniu akceptuje monety mocno
    odbiegające od żółtych 2zł do których był przystosowany. Połknął 50gr i jakieś
    eurocenty bez problemu. Być może nie był skalibrowany fabrycznie?

    Drugi link - o wycofywaniu żetonów B, a to dopiero 26.10.1990. Wróć!!! Nie o
    wycofywaniu żetonów, tylko monet 2zł. Jak widać Poczcie zeszło jeszcze ponad rok żeby
    zdecydować o wycofaniu żetonów B (http://telesfor99.org/prasa/2029040,0,6019027,19920
    203RP-DGW,ZNOWU_ZA_2_ZLOTE.pdf) - przecież "NBP pospiesznie wycofuje stare
    dwuzlotowki z obiegu" to jakiś absurd. W którejś innej lokalnej "wyborczej"
    wyczytałem że dwuzłotówki chodziły po kilkaset zł. na bazarze.

    Dzięki za materiały!