  • 51. Data: 2011-04-23 10:56:32
    Temat: Re: Autostop na AUTOSTRADZIE A-4 !!!
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:iospvr$1j89$1@news.mm.pl...
> [...]
    > 49 ccm rozwija ponad 45 km/h, więc aby "pięćdziesiątka" (bez względu na
    > rozmiar tablicy rejestracyjnej) spełniała kryterium bycia motocyklem jest
    > maksymalna rozwijana prędkość.
    > Zatem "pojazd o pojemności skokowej nie przekraczającej 49 ccm" musi
    > rozwijać minimum 45 km/h aby mieć prawo poruszania się po autostradzie.

    > Nie znam skuterów o pojemności silnika > 50 ccm jeżdżących poniżej 45
    > km/h, a skutery, jako pojazdy nie-samochodowe (a nawet nie-silnikowe ;) )
    > mają zakaz wjazdu na autostradę mimo, że mogą rozwijać ponad 40 km/h.

    stary ale kiedy dotrze do Ciebie, ze nie ma takiego pojęcia w PoRD jak
    skuter!
    Owszem jest to pewna kategoria pojazdów, ale jako taka może być pojazdem
    samochodowym, albo nie - w zależności od konstrukcji silnika oraz
    rozwijanych prędkości maksymalnych. Jak mam to jaśniej napisac?
    Skuter moze byc motorowerem i nie może jeździć po autosstradzie, albo może
    byc motocykle a więc pojazdem samochodowym i po autostradzie porusząć sie
    *może*.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 52. Data: 2011-04-23 11:40:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Motorowerom nie wolno wjezdzac na
    > autostrade, a odpowiednio szybkim motocyklom wolno.
    > Nawet jesli wygladaja jak skuter, maja silnik 49ccm i osiagaja
    > predkosc zaledwie 41km/h. Oczywiscie kierowca motocykla musi miec 18
    > lat i PJ kat A.

    No i chyba jeszcze muszą być zarejestrowane nie jako motorower.
    Inaczej na skuterku mojego syna spokojnie mógłbym jeździć po autostradzie,
    jako że on od nowości blokady nie posiadał, za to bez problemu wyciąga
    licznikowe 60-70, nawet z moimi sporymi kilogramami jako balastem.

    W dowodzie motorowere, a faktycznie motocykl - który stan jest bardziej
    istotny przy otrzymywaniu mandatu?

  • 53. Data: 2011-04-23 11:49:30
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Kuba (aka cita)* napisał(-a):

    > tylko w kontekscie przepisów mówienie o jednośladzie per skuter jest
    > niejednoznaczne na tyle, ze albo coś moze wjechać na autostrade, albo
    > nie - i dlatego słowo to jest chybione.
    > Jeśli tego nie rozumiesz to już nie mój problem.

    Problem jest w tym, że to Ty nie chcesz przyjąć do wiadomości, że to był
    motorower mimo że nazwany skuterem, czego się czepiłeś jak rzep psiego
    ogona, że nie wiadomo co to jest. Otóż już od jakiegoś czasu wiadomo, że
    motorower

    > Samo słowo skuter ma swoje miejsce w motoryzacji i nikt nie zabrania
    > go używać, co nadal nie wyjaśnia tego, czy to jest motorower czy
    > motocykl, a więc czy jest to pojazd samochodowy, czy nie.

    jw. motorower i nie pojazd samochodowy (w każdym razie w tym wątku)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 54. Data: 2011-04-23 12:14:49
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
> [...]
    > motorower mimo że nazwany skuterem, czego się czepiłeś jak rzep psiego
    > ogona, że nie wiadomo co to jest. Otóż już od jakiegoś czasu wiadomo, że

    ktoś widział jadący skuter, a Ty masz pewność, ze to był motorower... niby
    na jakiej podstawie?
    Dlatego,z e ktoś zażartowł, ze to on jechał? LOL

    Pomijając to, ze pewnie był to motorower, to ciągle zwracam uwage na to, ze
    na pms każdy czepia sie najmniejszej nieścisłości, skrótu myslowego czy mowy
    potocznej choćby w ogłoszeniach, a tu nagle skuter=motorower...

    Niby dlaczego?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 55. Data: 2011-04-23 12:17:15
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > jako że on od nowości blokady nie posiadał, za to bez problemu wyciąga
    > licznikowe 60-70, nawet z moimi sporymi kilogramami jako balastem.

    No dokładnie. Mi chodzi tylko o użycie słowa skuter - które to niczego nie
    przesądza.

    > W dowodzie motorowere, a faktycznie motocykl - który stan jest bardziej
    > istotny przy otrzymywaniu mandatu?

    IMO - policja nie jest uprawniona do podjęcia decyzji czy to motocykl, czy
    motorower.
    Jeśli w DR będzie motocykl, nie ma problemu, jesli motorower, a zmierzą mu
    prędkość i będzie przekraczała 45km/h to zabiorą DR i skierują na badania
    techniczne. Nie wiem czy w tym wypadku mogą coś więcej zrobić.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 56. Data: 2011-04-23 12:28:37
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Kuba (aka cita)* napisał(-a):

    > ktoś widział jadący skuter, a Ty masz pewność, ze to był motorower...
    > niby na jakiej podstawie?
    > Dlatego,z e ktoś zażartowł, ze to on jechał? LOL

    Nie ktoś, tylko ja. I to całkiem serio
    net.pl

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 57. Data: 2011-04-23 12:36:16
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    >W wiadomości
    zeta.pl

    > Nie ktoś, tylko ja. I to całkiem serio
    net.pl

    to, ze tak napisałeś, nie znaczy, ze to byeś Ty. Nie widze związku między
    luźnym postem kogoś, kto widział coś na autostradzie z tym, ze ktoś inny
    Twierdzi, ze to on.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 58. Data: 2011-04-23 12:49:12
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Kuba (aka cita)* napisał(-a):

    > to, ze tak napisałeś, nie znaczy, ze to byeś Ty.

    Ale to byłem ja bez względu na to jak bardzo byś tego nie chciał. I
    mniejsza o szczegóły, których tutaj zdradzać nie mam zamiaru.

    > Nie widze związku
    > między luźnym postem kogoś, kto widział coś na autostradzie z tym, ze
    > ktoś inny Twierdzi, ze to on.

    Dzięki zbiegowi okoliczności jest on bardzo ścisły

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 59. Data: 2011-04-23 13:03:21
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Dzięki zbiegowi okoliczności jest on bardzo ścisły

    ok

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 60. Data: 2011-04-23 13:59:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Apr 2011 11:40:53 +0200, Cavallino wrote:

    >No i chyba jeszcze muszą być zarejestrowane nie jako motorower.

    Oczywiscie, motocykl ma wpisany w dowod motocykl :-)

> [...]
    >licznikowe 60-70, nawet z moimi sporymi kilogramami jako balastem.
    >
    >W dowodzie motorowere, a faktycznie motocykl - który stan jest bardziej

    za jezdzenie motorowerem po autostradzie mandat sie nalezy,
    przekraczanie na nim 45km/h nie jest zabronione, chyba dziecko
    przewozisz.
    Oczywiscie policja powina DR zabrac, a moze nawet sprawe dalej
    skierowac - nieuprawnione przerobki to pewnie cos bedzie o stwarzaniu
    zagrozenia, a po swiadomej przerobce to moze nawet bedzie prowadzenie
    motocykla bez odpowiednich uprawnien.

    J.