  • 61. Data: 2011-04-23 14:03:21
    Temat: Re: Autostop na AUTOSTRADZIE A-4 !!!
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > za jezdzenie motorowerem po autostradzie mandat sie nalezy,

    Skup się na czytaniu.
    Pytałem czy liczy się to co w dowodzie, czy to co w praktyce.
    Bo toto motorowerem jest tylko w dowodzie.

    > przekraczanie na nim 45km/h nie jest zabronione, chyba dziecko
    > przewozisz.
    > Oczywiscie policja powina DR zabrac, a moze nawet sprawe dalej
    > skierowac - nieuprawnione przerobki to pewnie cos bedzie o stwarzaniu
    > zagrozenia, a po swiadomej przerobce to moze nawet bedzie prowadzenie
    > motocykla bez odpowiednich uprawnien.

    Nie zrozumiałeś - o żadnej przeróbce mowy nie ma, on nigdy żadnej blokady
    nie posiadał.
    Albo nie działała.
    Co w chińczyku takie dziwne nie jest zapewne.

  • 62. Data: 2011-04-23 14:10:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Apr 2011 14:03:21 +0200, Cavallino wrote:

    >Skup się na czytaniu.
    >Pytałem czy liczy się to co w dowodzie, czy to co w praktyce.
    >Bo toto motorowerem jest tylko w dowodzie.

    A co to pana policjanta obchodzi ? Jest w dowodzie to nie wolno :-)

    Chyba ze sie kierowca upiera ze to juz motocykl a nie motorower - no
    to moze byc ciekawie.

    >Nie zrozumiałeś - o żadnej przeróbce mowy nie ma, on nigdy żadnej blokady
    >nie posiadał. Albo nie działała.

    To by nie dostal homologacji.

    >Co w chińczyku takie dziwne nie jest zapewne.

    Awaria sprzetu niby uniewinnia kierowce .. ale przeciez to nie
    pierwszy raz widzial ile wskazowka pokazuje. Powinien zadbac o stan
    sprzetu i naprawic :-)

    No powiedzmy ze licznik ma obowiazek zawyzac, troche z gorki bylo,
    moze wiatr w plecy - i 60-65 moze kierowca akceptowac :-)

    J.

  • 63. Data: 2011-04-23 14:17:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A co to pana policjanta obchodzi ? Jest w dowodzie to nie wolno :-)
    >
    > Chyba ze sie kierowca upiera ze to juz motocykl a nie motorower

    Tak - dokładnie o to pytam.

    > To by nie dostal homologacji.

    Homologowany zapewne posiadał.
    A czemu nie miał mój, to nie mój problem.
    Nie miał i już.

    > Awaria sprzetu niby uniewinnia kierowce .. ale przeciez to nie
    > pierwszy raz widzial ile wskazowka pokazuje.

    Ale nie miał pojęcia na ile można ufać. ;-)

  • 64. Data: 2011-04-23 14:54:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Apr 2011 14:17:49 +0200, Cavallino wrote:

    >Tak - dokładnie o to pytam.

    Panie, pan sie dobrze zastanow czy pan wolisz zaplacic za jezdzenie po
    autostradzie i oszukiwanie funkcjonariusza na sluzbie, czy wolisz pan
    twierdzi ze to naprawde jest motocykl.

    Bo dalej bedzie prosze okazac PJ, oszukal pan urzednika przy
    rejestracji, nie poddawal pojazdu badaniom technicznym, oszukal
    ubezpieczyciela, zaraz wezwiemy lawete - klamac to trzeba umiec :-)

    >Ale nie miał pojęcia na ile można ufać. ;-)

    To powinien szybkosciomierz naprawic :-P

    J.

  • 65. Data: 2011-04-23 15:59:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > twierdzi ze to naprawde jest motocykl.
    >

    > Bo dalej bedzie prosze okazac PJ, oszukal pan urzednika przy

    Jakim cudem?
    No bo chyba nie twierdzisz, że jeździł skuterkiem przed jego
    zarejestrowaniem i ubezpieczeniem?
    Takich głupich to tylko w policji można znaleźć.

    >nie poddawal pojazdu badaniom technicznym

    Skoro w dowodzie miał "bezterminowo"?

    >, oszukal
    > ubezpieczyciela,

    J.w.

    > zaraz wezwiemy lawete

    Laweta już jest na miejscu - nazywa się pchacz ze sterowaniem białkowym. ;-)

    > To powinien szybkosciomierz naprawic :-P

    Nie ma wymogu naprawiania rzeczy niezepsutych.
    Ani weryfikowania decyzji wydziału komunikacji.

  • 66. Data: 2011-04-26 09:04:53
    Od: "Kub@" <k...@p...onet.pl>

    > Czemu ? Tylko zazwyczaj sie to robilo na wjezdzie/parkingu.
    Zazwyczaj... Niekiedy jednak wychodziło tak, że łapałem tam gdzie udało się
    wejść na autostradę :)
    Na Słowacji kiedyś złapałem kolesia, który wyhamował jakieś 200-300 m za
    mną, potem na wstecznym wężykiem do mnie podjechał, otworzył drzwi, stanął
    centralnie na prawym pasie, pogadaliśmy, zapakowaliśmy wór i jazda.
    Takie numery zdarzały się też w tej bardziej cywilizowanej Europie, kiedy
    ludzie jadący prosto wysadzali mnie na rozjeździe kierunków i popierniczałem
    z buta do najbliższego zjazdu/parkingu :) Nie cały czas oczywiście bo
    zazwyczaj pojawiała się podwózka na kogutach ;)

    Kub@

  • 67. Data: 2011-04-26 12:16:51
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-04-23 09:45, J.F. pisze:

    > minimum 40 !

    > Tylko ze ustawa nie zna skuterow. Motorowerom nie wolno wjezdzac na
    > autostrade, a odpowiednio szybkim motocyklom wolno.
    > Nawet jesli wygladaja jak skuter, maja silnik 49ccm i osiagaja
    > predkosc zaledwie 41km/h. Oczywiscie kierowca motocykla musi miec 18
    > lat i PJ kat A.

    Nie 40 km/h, a 45 km/h. Bo dopiero wtedy przestaje być motorowerem, a
    motorower nie jest pojazdem samochodowym (a nawet silnikowym), a tylko
    takie mogą wjeżdżać na autostradę.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 68. Data: 2011-04-26 12:48:45
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.04.2011 12:16, LEPEK pisze:

    > Nie 40 km/h, a 45 km/h. Bo dopiero wtedy przestaje być motorowerem, a
    > motorower nie jest pojazdem samochodowym (a nawet silnikowym), a tylko
    > takie mogą wjeżdżać na autostradę.

    45,1 jeśli już, bo do 45km/h włącznie jest to motorower (przy pojemności
    poniżej 50ccm).

    Uwaga: przepis mówi o "konstrukcyjnym ograniczeniu" - czyli zasadniczo
    przy badaniu homologacyjnym/rejestracyjnym fachowiec tak czy inaczej
    stwierdza i orzeka, że "w normalnych warunkach ten pojazd szybciej nie
    pojedzie, więc jest motorowerem".