    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.rec.radio.amatorskie
    Subject: Re: Baofeng UV-5R - mizerny zasięg
    Date: Wed, 10 Dec 2014 15:50:01 +0100

    news:548850e9$0$2652$65785112@news.neostrada.pl...
    (...)
    > Poza tym przy słabym mikrofonie lokalne przemienniki powinny odsyłać
    > COKOLWIEK, choćby jakiś zarys mowy. Tymczasem nic - otworzyć się
    > otworzą, ale koledzy siedzący przy radiach nie słyszą co mówię, ale
    > nawet nie są w stanie stwierdzić, czy ktokolwiek coś mówi.

    Mam to radio (biała diodka padła mi niemal natychmiast, wymieniłem na
    niebieską i prześwietlam banknoty - fosforyzują) i nie narzekam na problemy
    mikrofonowe, przemiennik tonem odpalam z dotyku, rozmawiałem i byłem
    słyszany, więc ewidentnie trafił ci się wadliwy egzemplarz. Może by
    wystarczyło peerka jakiegoś podciągnąć, a może jakiś moduł "wydupcył" i się
    po cichu śmieje z ciebie? Jest w sieci schemat (1), ale jak masz na
    gwarancji, to jasne, że oddaj i niech się bujają, by chodziło.
    Twój opis trochę dziwnie mi wyglądał, jakby przy nadawaniu przykrywała cię
    dodatkowa nośna, ale po głębszym zastanowieniu po prostu dewiację masz tak
    mikrą, że trzeba się tym zająć, a na dalszym dystansie przykrywają ją szumy;
    niech naprawią, albo wymienią na sprawne.

    (1) Chyba tylko Chińczycy, mając stereofoniczny odbiornik FM (kość RM5802)
    (swoją drogą, u mnie niezbyt stabilny, ucieka, chyba trochę w górę... ale
    nie będę się z tym pieprzyć) i stereofoniczny wzmacniacz m.cz (TDA2822), na
    "chamulca" zwierają kanały i radio gra tylko mono...

    --
    Biorę udział w projekcie SamKnows, jeśli masz szybkie łacze i chcesz
    dołączyć, kliknij obok... I participate in the SamKnows project, if you