  • 11. Data: 2022-07-13 22:22:51
    Temat: Re: Bełkot: Szwedzi uruchomili podwodny latawiec, który generuje energię z prądów oceanicznych
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 13 July 2022 at 16:43:02 UTC+2, Wiesiaczek wrote:
> [...]
    tak się poblicza energie potencjalną wody, ktora może zostać zamieniona na energię
    kinetyczną, a ta na energie elektryczną
    Ty gadasz jak ta Szwedka, co mówi,
    że jest rodowita Szwedka od 5 lat

    Płynie rzeka u was na wsi, wsadź latawiec i wygeneruj troche energii, niech zasili
    leda.

    Jak sprawdzisz i się naumisz to nie będziesz zawracal doopy

    Szwecja to biedny kraj zaludniony emigrantami, tam nie ma żadnej nauki, inzynierów.
    Co było to wykupił Chińczyk i to działa, a co szwedzkie to lipa i badziewia.

    Wiadomo,. że ten podwodny latawiec to fake i nigdy nie będzie działał

    US Department of Energy wydal już 3 miliardy zielonych na ścieme odzyskiwania energii
    fal morskich i było 100 projektówe i wszystkie do doopy, bo Zenki kombinuja jak
    wyrwac kasę.

    A energia fal morskich ma tak niska energię, że nigdy nie będzie opłacalna i każdy to
    wie, to head w przypadku fal morskich to 1-2-5 metrów maksymalnie, a potrzeba 50
    metrów slupa wody aby to zadziałało.

    Bralem udział w projekcie US Department of Energy i chcieli zaplacić 10 mln.
    zielonych aby przyspieszyć budowę hydroelektrowni.

    Obecnie od pomysłu, fazy projektowej, do realizacji i oddania hydroelektrowni pod
    klucz upływa 40 lat
    i chc ieli ten okres skrócić do 20 lat.

    Ale sprawdziłem wszystkie rzeki w Hameryce i tam nie ma wody, nie ma możliwości
    spietrzenia wody, budowy tam, bo brak wody i nigdy nie zbudują żadneju nowej
    hydroelektrowni, bo nie znajda wody do jej napędzenia.

    I tak wygląda życie w realu

  • 12. Data: 2022-07-14 00:53:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-13, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    Elektrownia wykorzystuje moc zgromadzoną w oceanie do produkcji energii za pomocą
    turbiny pływowej przymocowanej do skrzydła. Rozwój tej technologii jest finansowany
    przez UE.

    chomili-podwodny-latawiec-ktory-generuje-energie-z-p
    radow-oceanicznych/9bhz7xd,30bc1058

    dragon-class-tidal-energy-kite-in-faroe-islands/

    > Takiego latawca można łatwo odciąć i odholować (ukraść).
    > Mogą to zrobić ekomatoły, którzy np. stwierdzą, że foki od tego tracą
    > ruję. :)

    Zasadniczo to nie są aż tak małe obiekty, nawet przy tych prototypach.
    Wiatrak też można łatwo zneutralizować. No i czy na pewno tak łatwo? Nie
    jest to kotwiczone pod wodą?

    > Oceany i morza są potencjalnym źródłem rozmaitych energii.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Marine_energy
    > Jedną z ciekawszych jest energia osmotyczna.
    > Jest to energia dostępna z różnicy w stężeniu soli między wodą morską a
    > wodą rzeczną .
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Osmotic_power

    Czy czasami nie łatwiej byłoby pozyskać energię tradycyjnymi sposobami z
    tej samej rzeki, nawet przy relatywnie niewielkich spadkach?

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2022-07-14 01:12:06
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 14 July 2022 at 00:53:04 UTC+2, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > Czy czasami nie łatwiej byłoby pozyskać energię tradycyjnymi sposobami z
    > tej samej rzeki, nawet przy relatywnie niewielkich spadkach?

    Jedyna znana metoda pozyskiwania energii kinetycznej plynącej wody to jej
    spiętrzenie, czyli uzyskanie różnicy poziomów ( head)
    Woda w rzece może napędzac koło mlynskie, albo turbinki zanurzone w korycie, ale to
    jest zabawa a nie energia.

    Nie jest znana na świecie przemyslowa technologia pozyskania energii kinetycznej wody
    płynącej w rzece, bez jej spiętrzenia tamą
    Można żyć deluzjami, ale życie jest real;ne

  • 14. Data: 2022-07-14 05:09:16
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 13.07.2022 o 22:22, a a pisze:

> [...]
    spietrzenia wody, budowy tam, bo brak wody i nigdy nie zbudują żadneju nowej
    hydroelektrowni, bo nie znajda wody do jej napędzenia.

    W realu to wyglądasz na debila który sam sobie odpowiada.
    Po kiego chuja cytujesz swój tekst wycinając starannie moją odpowiedź?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 15. Data: 2022-07-14 11:01:33
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Czy czasami nie łatwiej byłoby pozyskać energię tradycyjnymi sposobami z
    > tej samej rzeki, nawet przy relatywnie niewielkich spadkach?

    Opracowano membrany, które umieszcza się między komorą ze słodką i słoną
    wodą.
    Pod wpływem osmozy wytwarza się duża różnica poziomów wody między
    komorami, co wykorzystuje się do napędu turbiny.
    Ciekaw jestem jakie jest ciśnienie osmotyczne dla Bałtyku i Wisły?
    Raczej małe, bo Bałtyk słabo zasolony.
    Morze Martwe i Jordan to już duży efekt osmotyczny.
    https://wikipredia.net/pl/Salinity_gradient

    WM

  • 16. Data: 2022-07-14 12:56:00
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 14 July 2022 at 05:09:29 UTC+2, Wiesiaczek wrote:
> [...]
    spietrzenia wody, budowy tam, bo brak wody i nigdy nie zbudują żadneju nowej
    hydroelektrowni, bo nie znajda wody do jej napędzenia.

    Podobno na pierwsze imię masz
    Pierre
    a na drugie
    Dolnięty

  • 17. Data: 2022-07-14 13:01:45
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 14 July 2022 at 11:01:35 UTC+2, WM wrote:
> [...]
    > Raczej małe, bo Bałtyk słabo zasolony.
    > Morze Martwe i Jordan to już duży efekt osmotyczny.

    Membran nie trza opracowywac bo sa znane od 100 lat

    One nie wywolują różnicy poziomów wody a jedynie ciśnienie osmotyczne, które jest
    rownoważone przez wysokośc slupa wody.

    Nie mówiąc juz o tym, że sól zatyka membrany osmotyczne i wymagane jest odwrotne,
    cisnieniowe płukanie.

    Nie istnieje żadna technologia przemysłowego wykorzystania energii fal morskich

    To sa wszystko deluzje i nieuctwo Zenków, wyrywających kasę publiczną od Bolków na
    fake.

  • 18. Data: 2022-07-14 13:20:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Jul 2022 04:01:45 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]
    cisnieniowe płukanie.

    > Nie istnieje żadna technologia przemysłowego wykorzystania energii fal morskich

    W zasadzie masz racje ...

    > To sa wszystko deluzje i nieuctwo Zenków, wyrywających kasę publiczną od Bolków na
    fake.

    Ale ta energia w falach jest. Nie sprobujesz jej wyciagnac,
    to na pewno nie wyciagniesz :-)

    wiec czy wyrywanie kasy, czy badania ... naukowo-rozwojowe?

    Wiec raczej bym sie skupil na tym, ze w niedalekiej przyszlosci
    duzej energii z tego nie bedzie.
    A kto chce badac ... niech bada za wlasne, lub szuka sponsora.

    J.

  • 19. Data: 2022-07-14 14:09:20
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 14 July 2022 at 13:20:59 UTC+2, J.F wrote:
> [...]
    > duzej energii z tego nie bedzie.
    > A kto chce badac ... niech bada za wlasne, lub szuka sponsora.

    Ja już pisałem
    Department of Energy US finansuje c hallenges i ma 100 mln. zielonych do wydania na
    dziwne projekty energetyczne
    i od lat chce finansować energię fal morskich, prądów morskich, ale
    nikt dotychczas nie pokazal nic interesującego.

    Jedyne miejsce na odzyskanie dużej ilości energii to ciesniny dunskie, przez które
    woda wyplywa z Baltyku

    Ale tam pływają statki o budowa tam, śluz bedzie kosztowała nie miliard euro a tysiąc
    miliardów euro

    Ja bym w to zainwestował, bo Europa innej opcji nie ma.

    Wiatraki w morzu się kiedyś skonczą, za 10 lat zardzewieją i zaczną sie palić,
    przewracać
    i stana się niezwykle niebezpieczne dla żegługi.
    \

    Szklenie milionow hektarów solarami to patologia bo cena żywnosci się podwaja o 100%
    co 5 lat
    \i pod solary ida pola uprawne, grunta rolne, a nie żadne nieużytki, bo rolniki wola
    kasę z dzierżawy pola pod solary niz robote w polu.

    Ale jak kto zainterespowany kasa z Department Energy US na energie fal morskich to
    znajdę linki do tych challenges

  • 20. Data: 2022-07-14 15:31:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-14, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Raczej małe, bo Bałtyk słabo zasolony.
    > Morze Martwe i Jordan to już duży efekt osmotyczny.

    Ja rozumiem zasadę, a powątpiewam trochę w sens praktyczny, tj.
    ekonomiczny. Taka membrana to mnóstwo problemów i kosztów, a na końcu i
    tak rzecz sprowadza się do różnicy poziomów, czyli do zjawiska, które i
    tak zawsze towarzyszy słodkiej wodzie wpadającej do słonego morza.

    --
    Marcin