  • 61. Data: 2011-11-09 12:48:02
    Temat: Re: Benzyna ju? po 6 z?
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 09/11/2011 11:44, DoQ wrote:

    > Dlaczego?

    Jakiś przykład na wyleczenie choroby z ich użyciem?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 62. Data: 2011-11-09 12:48:20
    Temat: Re: Benzyna już po 6 zł
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-08, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > No, nic tylko się pochlastać. Mnie nadal ciekawi jedno: taka bida, paliwo
    > już po 6 zł, a aut z dróg za ch..a nie ubywa, wręcz przeciwnie...

    Mi się przejazd z domu do pracy skrócił, nowych dróg w międzyczasie nie
    oddali, a temperatury chyba jeszcze nie takie, żeby wpływały na ilość
    pojazdów na ulicach. Oczywiście piszę o własnym odczuciu, pomiarów nie
    robiłem.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 63. Data: 2011-11-09 12:49:19
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 09-11-2011 12:48, kamil pisze:
    > Jakiś przykład na wyleczenie choroby z ich użyciem?

    http://www.pbkm.pl/374/Polski-Bank-Komorek-Macierzys
    tych-przeszczepy.html

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 64. Data: 2011-11-09 12:50:28
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-09 12:29, z pisze:

    > Gdybyś trochę pomyślał to wiedziałbyś że nie chodzi tu o ten durny
    > pomysł z becikowym.

    No nie tylko, becikowe, VAT ulgi podatkowe itd. o to wszystko chodzi.
    Ale pokaz mi chociaz jedna osobe, ktora robila sobie projekcje tego ile
    bedzie ich kosztowalo dziecko zanim je zrobili.

    > To nie jest socjal to inwestycja długoterminowa z dużą stopą zwrotu.

    Bzdura.
    Bo te jego dzieci jak tylko dorosna, zrobia to samo co tatus i mama i
    tez naplodza dzieci i beda ciagnac socjal... a socjal ma to do siebie,
    ze ktos na niego musi robic.
    A robi na taki soclaj, taki jak ja np.
    Wiec latwo sobie wyobrazic sytuacje kiedy wszyscy robia dzieci na
    potege, a nie ma kto zarobic na te ulgi. Wtedy to dopiero bylby placz.

    > Ale już czegoś więcej niż Ty i Twoja rodzina nie ogarniasz. Egoizm.

    Ta, jasne. Calego swiata nie zbawie, ale moze chociaz swoja rodzine.
    A na darmozjadow i dieciorobow lozyc nie chce, jak sami sobie w zyciu
    nie radza to znaczy, ze musza sie bardziej starac, a nie siedziec o 12
    godzinie przed komputerem czytajac posty na grupach dyskusyjnych i
    plakac ze mu ulgi panstwo zabiera.

    > Akurat w tej kwestii to bardziej łopatologicznie się nie da. Ilość
    > obywateli + ich wiek.

    Tylko to jest bledne myslenie.
    Patrz ---> piramida finansowa

    > Jak rządzący zaczną trząść portkami bo nie będzie miał kto zap... to
    > przywalą takim jak Ty podatkami.

    Jasne.
    To ze system emerytur jest bledny nie znaczy, ze uda sie zapchac dziure
    przyrostem naturalnym, bo to jest tylko odwlekanie problemu, ktory i tak
    wroci.

    > Będziesz wtedy krzyczał że to
    > niesprawiedliwe. Można temu zapobiec i zrobić to mądrzej ale przecież
    > najważniejsze jest tu i teraz.

    No wlasnie takie myslenie "wazne to co tu i teraz" prowadzi do socjalu.
    Ja mysle o przyszlosci, ale nie w kategorii, ze moje dzieci beda musialy
    na mnie harowac, a co po mnie to nie wazne.
    Przyklad socjalu i tego do czego to prowadzi masz w Grecji i innych
    panstwach UE rowniez i jezeli nie spisz na ropie naftowej, albo czyms
    podobnym to rozbudowany socjal to droga po rowni pochylej w dol.

    --
    Karolek

  • 65. Data: 2011-11-09 13:19:21
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Bo placi na twoje ulgi?
    > Dobrze, ze wreszcie sie to skonczy.
    Nie masz z czego placic bo nie pracujesz.

    > Tak ja mam 20 lat,
    Nie mozesz miec wiecej.

    >jak ty masz ochote do pracy :P
    Martw sie o siebie, bo na razie to cie stac na 20letniego gruchota z
    pieniedzy rodzicow.

    > To znaczy, ze nie przyjedziesz mnie odwiedzic?
    Nie, tobie juz nic nie pomoze. Zwlaszcza napieprzanie po pustym lbie.

    sz.

  • 66. Data: 2011-11-09 13:44:17
    Od: z <z...@g...pl>

    Karolek pisze:
    > No nie tylko, becikowe, VAT ulgi podatkowe itd. o to wszystko chodzi.
    > Ale pokaz mi chociaz jedna osobe, ktora robila sobie projekcje tego ile
    > bedzie ich kosztowalo dziecko zanim je zrobili.

    Rozmawiasz z rodzicem który zdecydował się na dziecko kiedy już miał
    swój własny dach nad głową i ustabilizowaną sytuację finansową.

    > Wiec latwo sobie wyobrazic sytuacje kiedy wszyscy robia dzieci na
    > potege, a nie ma kto zarobic na te ulgi. Wtedy to dopiero bylby placz.

    Weź już wyluzuj. Chodzi tylko o zbliżenie się do sytuacji 2+2.
    U mnie jest 2+1 i oboje pracujemy płacąc podatki.
    Niestety "państwo" nie pozwala mi na drugie dziecko.

> [...]
    > nie radza to znaczy, ze musza sie bardziej starac, a nie siedziec o 12
    > godzinie przed komputerem czytajac posty na grupach dyskusyjnych i

    Głosowałeś za przyłączeniem do UE? (mam nadzieję że byłeś pełnoletni) :-)
    Czepiasz się kwestii która jest pożyteczna a nie przeszkadza Ci reszta
    socjalistycznego bagna. Przyśsij się do podatku obiecanego liniowego i
    zmniejszania kosztów pracy. Ulgi dla normalnych rodzin kształcących
    swoje dzieci i płacących podatki zostaw w spokoju.

    > To ze system emerytur jest bledny nie znaczy, ze uda sie zapchac dziure
    > przyrostem naturalnym, bo to jest tylko odwlekanie problemu, ktory i tak
    > wroci.
    Dlatego trzeba obniżać podatki, ratować demografię, trzymać banki w
    ryzach. Samo się nie naprawi. Likwidacja paru potrzebnych-logicznych ulg
    to wylewanie dziecka ;-) z kąpielą.

> [...]
    > panstwach UE rowniez i jezeli nie spisz na ropie naftowej, albo czyms
    > podobnym to rozbudowany socjal to droga po rowni pochylej w dol.

    Jak już się wyplączesz z tych wewnętrznych sprzeczności to daj znać ;-)

  • 67. Data: 2011-11-09 13:44:46
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > W rodzaju Grecji? Raczej banków, które pożyczały Grekom pieniądze w
    > dużych ilościach.

    Mój cuthulhu, wpychali im je na siłę. Oni tej forsy nie potrzebowali, no ale
    nie chcieli sprawić bankom przykrości. Tłumaczenie sklerotycznej emerytki.

    Tylko dziwnym trafem się chyba jednak wiedzieli co robią, bo w księgach ukrywali.
    Banki też były dość lekkomyślne, ale nie mam wątpliwości kto ponosi więcej winy.
    Raczej.

  • 68. Data: 2011-11-09 13:47:32
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-09 13:19, szufla pisze:
    > Nie masz z czego placic bo nie pracujesz.

    W przeciwienstwie do ciebie korzystam z internetu w czasie wolnym od
    pracy :>
    Wiec ciesz sie moimi pieniedzmi bo tak szybko odchodza :>

    > Nie mozesz miec wiecej.

    Zgaduj dalej.

    > Martw sie o siebie, bo na razie to cie stac na 20letniego gruchota z
    > pieniedzy rodzicow.

    Haha :>
    Nie dosc, ze stac mnie na gruchota to nawet na nie jednego, ale co
    najwazniejsze to stac mnie na prezerwatywy, bo na dziecko niestety nie,
    ale ja potrafie sie do tego przyznac.

    > Nie, tobie juz nic nie pomoze. Zwlaszcza napieprzanie po pustym lbie.

    Nie no ty to jestes, strach sie bac.
    Tuska tez pobijesz bo ci VAT na pampersa podniesie?

    --
    Karolek

  • 69. Data: 2011-11-09 14:14:26
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-09 13:44, z pisze:

    > Rozmawiasz z rodzicem który zdecydował się na dziecko kiedy już miał
    > swój własny dach nad głową i ustabilizowaną sytuację finansową.

    O i o tym mowie, tak nalezy myslec i robic.
    Sam jednak przyznasz, ze spora czesc spoleczenstwa, dorosle zycie
    zaczela od dziecka.

    > Weź już wyluzuj. Chodzi tylko o zbliżenie się do sytuacji 2+2.
    > U mnie jest 2+1 i oboje pracujemy płacąc podatki.
    > Niestety "państwo" nie pozwala mi na drugie dziecko.

    Ale to wiele innych rzeczy/mechanizmow w panstwie na to nie pozwala
    (ogolnie rzecz ujmujac zwykla bieda), a nie jakis wysoki VAT na
    pieluchy, czy brak becikowego.
    Cos na zasadzie, ze glodnemu lepiej dac wedke nic rybe, a imho wszelkie
    zapomogi to tylko te ryby.

    > Głosowałeś za przyłączeniem do UE?

    Glosowalem.

    > (mam nadzieję że byłeś pełnoletni) :-)

    Inaczej nie moglbym glosowac.

    > Czepiasz się kwestii która jest pożyteczna a nie przeszkadza Ci reszta
    > socjalistycznego bagna.

    Przeszkadza mi.
    Socjal powinien byc w absolutnie minimalnej formie, poszerzanie go to
    glupota.

    >Przyśsij się do podatku obiecanego liniowego i
    > zmniejszania kosztów pracy. Ulgi dla normalnych rodzin kształcących
    > swoje dzieci i płacących podatki zostaw w spokoju.

    Jedna rodzina jest normalna inna patologiczna... a wszyscy dostaja ta
    sama zapomoge.
    Nie wolalbys zarabiac na tyle duzo, ze mialbys gdzies czy VAT na
    pieluchy wynosi 5 czy 25%?

    > Dlatego trzeba obniżać podatki, ratować demografię, trzymać banki w
    > ryzach. Samo się nie naprawi. Likwidacja paru potrzebnych-logicznych ulg
    > to wylewanie dziecka ;-) z kąpielą.

    Ale zgodzisz sie, ze brak lub nie tych ulg, nie moze stanowic o byc,
    albo nie byc dla dziecka.
    To jest po prostu chore.
    Zeby mogly istniec takie zapomogi, musza istniec tacy ludzie jak ja,
    ktorzy z nich nie korzystaja, ale na nie robia.
    Niestetey takie szufle tego nie pojmuja.

    > Jak już się wyplączesz z tych wewnętrznych sprzeczności to daj znać ;-)

    Gdzie widzisz sprzecznosc?
    W tym, ze jestem za tym zeby ludzie mieli dzieci, ale zeby nie stosowac
    ulg jak nas na nie nie stac?
    Bo jak Polska bedzie miala nadmiar w kasie to czemu nie, niech daja na
    plodzenie dzieci i niech sie ludzie mnoza, ale nie w biedzie tylko dostatku.

    --
    Karolek

  • 70. Data: 2011-11-09 14:16:21
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 08-11-2011 16:17, kamil pisze:

    > Bo za komuny to było lepiej.

    Nie trzeba sięgać czasów komuny, w 1999 r. litr benzyny kosztował jakoś
    2PLN, teraz kosztuje nawet 5,5+. Jakoś nie widać, żeby przez ten czas
    zarobki podniosły się blisko 3x.

    Pozdrawiam
    Paweł