  • 1. Data: 2014-07-12 11:55:54
    Temat: Berlingo, Partner, Kangoo a może Caddy, czy jeszcze inny?
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    Przymierzam się do zakupu kombivana. Ma być benzynowy (wyleczyłem się z
    diesla). Może być nowy (leasing) ale jakimś trzyletnim też bym nie
    pogardził.
    Fiata Doblo skreśliłem z listy, bo aktualnie mam i jest awaryjny
    (dwumasa, sprzęgło, klima, hamulce, wydech 2x i zwieszenie przednie 2x w
    ciągu 6 lat).
    Jaki kombivan byście polecali? Francuz? VW? czy jeszcze coś innego?
    Zależy mi na wielkości, jak wymienione w temacie (4-5 osób + do 700 kg
    bagaż).
    Jacek

  • 2. Data: 2014-07-12 12:13:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 12 Jul 2014 11:55:54 +0200, Jacek napisał(a):

    > Przymierzam się do zakupu kombivana. Ma być benzynowy (wyleczyłem się z
    > diesla). Może być nowy (leasing) ale jakimś trzyletnim też bym nie
    > pogardził.

    Kupiłem Kangoo 2002 1,5 dci. Miał na liczniku 170000 km :) Nie wiem czy
    prawdziwe., ale sądząc po stanie zużycia to prawdopodobne. Na początek oba
    cylinderki tylnych hamulców, przegub drążka kierowniczego i jakieś tam
    elementy zawieszenia, parę przerwanych przewodów w miejscach gdzie
    przechodzą z karoserii do drzwi. W kolejce tarcze i klocki przednie.
    Wymiana oleju, inne czynności kontrolne Rdzy brak. Wypaliłem na razie ze 3
    baki paliwa, zużycie 6 na mieście, 5 w trasie. Nic się nie dzieje, odpukać.
    Ale kolo ma Kangoo 2007 i w nim jakieś problemy z wtryskiem.
    Co tam za krzywdy ci zrobił dieselek że tak się odżegnujesz? :)
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2014-07-12 12:46:02
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    > Co tam za krzywdy ci zrobił dieselek że tak się odżegnujesz? :)
    Koło dwumasowe zaraz po skończeniu gwarancji mi zrobił, a teraz padają
    świece żarowe. Wymiana 150 zł, ale jak się ukręci to 450 zł/szt a
    ukręcają się podobno zawsze. Dostęp jest do nich taki, że pod adresem
    projektanta składam najszczersze życzenia, żeby mu świerzb mosznę
    zaatakował ;-)
    Poza tym dwa razy jechałem już zimą na sznurku, bo nie lubi mrozu, a nie
    żałuję ani na paliwo ani na depresator.
    No i przy moich przebiegach 20-30 kkm rocznie nie zwróci mi się nigdy
    oszczędność na paliwie.
    Jacek

  • 4. Data: 2014-07-12 16:10:50
    Od: ToMasz <t...@p...fm>

    W dniu 12.07.2014 12:46, Jacek pisze:
    > Koło dwumasowe zaraz po skończeniu gwarancji mi zrobił,

    Ale to nie wina diesla, tylko wyboru silnika który ma to "dobrodziejstwo"
    ToMasz

  • 6. Data: 2014-07-12 17:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek J...@o...pl ...

    > No i przy moich przebiegach 20-30 kkm rocznie nie zwróci mi się nigdy
    > oszczędność na paliwie.

    Zwłaszcza jak założysz gaz. :)

  • 5. Data: 2014-07-12 17:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek J...@o...pl ...

> [...]
    > Jaki kombivan byście polecali? Francuz? VW? czy jeszcze coś innego?
    > Zależy mi na wielkości, jak wymienione w temacie (4-5 osób + do 700 kg

    Mam znajomych ktorzy doblo przejezdzali w miare bezawaryjnie po 600 tysiecy
    km wiec jezeli tobie tak padał, to polecam caddyego.

  • 7. Data: 2014-07-12 20:08:29
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2014-07-12 11:55, Jacek pisze:
> [...]
    > Fiata Doblo skreśliłem z listy, bo aktualnie mam i jest awaryjny
    > (dwumasa, sprzęgło, klima, hamulce, wydech 2x i zwieszenie przednie 2x w

    to powiedziałbym, że jakiś mało awaryjny ;P

  • 8. Data: 2014-07-13 18:06:42
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > Fiata Doblo skreśliłem z listy, bo aktualnie mam i jest awaryjny
    > (dwumasa, sprzęgło, klima, hamulce, wydech 2x i zwieszenie przednie 2x w
    Którego doblo? Wiesz że nowy Opel Combo = Doblo?
    Ja tam doblo (tego combo-podobnego) chwilę dosiadałem i miałem wrażenia
    bardzo przyjemne...

    > Jaki kombivan byście polecali? Francuz? VW? czy jeszcze coś innego?
    Powiem ci tak - u mnie w firmie przeleciało bardzo wiele Combo C, po
    czym przyszła zmiana całej floty na Peugeota Partnera. Ledwo udało się
    wytrzymać do końca 3letniego leasingu, i z postanowieniem "nigdy więcej
    peugeot/citroen/psa" przesiedliśmy się na VW Caddy.

    Porównanie: caddy 1.6tdi vs partner 1.6hdi

    - caddy mniej pali (~1l/100 mniej niż partner) przy spokojniejszej
    jeździe (trasa po wioskach przez kraj, nie przekraczając 90-100km/h
    4.5l/100), ale też potrafi spalić więcej niż partner , gdy się mocno
    pedałuje (i 10l/100 potrafi przekroczyć).

    - na "dupochamowni" (czyli odczucia własne, niekoniecznie poparte
    wynikami 0-100km/h czy 1/4mili) caddy jedzie lepiej, w szerszym zakresie
    obrotów. Niby oba ~90KM. W szybkich zakrętach też prowadzi się jakoś tak
    bardziej przewidywalnie i niezmiennie, w partnerze dużo bardziej
    prowadzenie się zależało od załadunku ;)

    - wykonanie wnętrza/zaplecza w caddy jest inne, z jednej strony mniej
    trzeszczących zatrzasków/wcisków tapicerki a więcej na solidne
    kołki/skręcane, jest obecna podsufitka na całym dachu. A z drugiej
    strony - w peugeocie tył był obudowany plastikami (co prawda -
    pękającymi albo rysującymi się, ale plastikami), a w caddy - przestrzeń
    ładunkowa otacza coś jak dykta-sklejka, jest to płaskie i w razie czego
    da się sfabrykować ze sklejki, ale jest też delikatniejsze niż
    francuskie plastiki. Sprawa gustu i sposobu użytkowania.

    - po 3 latach wszystkie peugeoty objawiały ślady rdzy w dziwnych
    miejscach, nie żeby rdzewiała cała buda - ale np spasowania drzwi były
    takie, że każde trzaśnięcie dobijało rogiem do karoserii, i w tym
    miejscu po 3 latach ślad rdzy się pojawiał. Tak samo wewnątrz profilów
    tylnej klapy albo gdzieś w okolicach zawieszenia czy pod tapicerką w
    kabinie. Jak liczysz na 2-3 lata używać i wywalić - to ok, ale jak
    dłużej - to bym nie brał, po kolejnej zimie będą już większe problemy..

    - w PSA gumy w zawieszeniu były wymieniane co przegląd co 20k km, a i
    tak ciągle stukał stabilizator poprzeczny itp...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173