  • 1. Data: 2017-01-29 09:06:33
    Temat: Bezsenność
    Od: SERG <m...@n...fm>

    Chodzi o bezsenność mojego komputera, który notorycznie sam wybudza się
    z hibernacji.
    Pacjent to PC z Win 7.
    Z tego co zaobserwowałem wybudzenie następuje z reguły w godzinach
    wczesnoporannych między 3:00-6:00, ale nie każdego dnia. W ciągu dnia
    nigdy nie zdarzyło się jego samodzielne wybudzenie.
    Automatyczne aktualizacje - wyłączone.
    Wybudzanie z mychy i klawiatury - wyłączone (wybudzam przez przycisk POWER)
    Wake On LAN - wyłączone.
    Co jeszcze sprawdzić? Brakuje mi już pomysłów.

  • 2. Data: 2017-01-29 11:07:03
    Temat: Re: Bezsenność
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 29 Jan 2017 09:06:33 +0100, SERG napisał(a):

> [...]
    > Wake On LAN - wyłączone.
    > Co jeszcze sprawdzić? Brakuje mi już pomysłów.

    Tego WOL-a wyłączyłeś w BIOS-ie czy we właściwościach karty sieciowej też?

  • 3. Data: 2017-01-29 11:20:28
    Od: SERG <m...@n...fm>

    W dniu 2017-01-29 o 11:07, Leszek K. pisze:

    > Tego WOL-a wyłączyłeś w BIOS-ie czy we właściwościach karty sieciowej też?

    We właściwościach karty.

  • 4. Data: 2017-01-29 11:36:58
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 29 Jan 2017 11:20:28 +0100, SERG napisał(a):

    > We właściwościach karty.

    Po "niechcianym" wybudzeniu uruchom "powercfg -lastwake" poda ci przyczynę
    ostatniego wybudzenia.

  • 5. Data: 2017-01-29 11:40:34
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 29 Jan 2017 11:36:58 +0100, Leszek K. napisał(a):

    > Po "niechcianym" wybudzeniu uruchom "powercfg -lastwake" poda ci przyczynę
    > ostatniego wybudzenia.

    A dokładnie nazwę urządzenia, które wybudziło.

  • 6. Data: 2017-01-29 14:03:32
    Od: mahe <m...@g...pl>

    W dniu 2017-01-29 o 09:06, SERG pisze:
> [...]
    > Wake On LAN - wyłączone.
    > Co jeszcze sprawdzić? Brakuje mi już pomysłów.

    Przychodzi mi na myśl taka funkcja w BIOSie mniej więcej "Power state
    after power fail" czyli co komp ma zrobić po utracie zasilania: odpalić
    się na nowo, zostać stand by itd. Może nad ranem (gdy większość śpi)
    elektrycy coś gdzieś dłubią i są przerwy w prądzie lub krótkotrwałe
    skoki napięcia, które podobny efekt mogą dać dla kompa.

    --
    mahe

  • 7. Data: 2017-02-01 06:13:04
    Od: SERG <m...@n...fm>

    W dniu 2017-01-29 o 11:36, Leszek K. pisze:

    > Po "niechcianym" wybudzeniu uruchom "powercfg -lastwake" poda ci przyczynę
    > ostatniego wybudzenia.

    No i dziś nastąpiło niechciane wybudzenie więc w wierszu poleceń wbiłem
    komendę powercfg -lastwake i niestety tak jak by się nic nie zapisało

    Licznik historii wznowie - 1
    Historia wznowie [0]
    Licznik rˇda wznowie - 0

    Mam wrażenie, że rano punkt 6:00 ruszył.

  • 8. Data: 2017-02-01 07:56:29
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 1 Feb 2017 06:13:04 +0100, SERG napisał(a):

> [...]
    > Historia wznowie [0]
    > Licznik rˇda wznowie - 0
    >
    > Mam wrażenie, że rano punkt 6:00 ruszył.

    Jak nie ma w historii znaczy się nie wybudził się tylko normalnie włączył.
    Awaria zasilania i ustawione w BIOS-ie włączanie po powrocie zasilania
    wydaje się dobrym tropem. Sprawdź w podglądzie zdarzeń / system co
    zarejestrowało w tym czasie.

  • 9. Data: 2017-02-01 17:42:14
    Od: SERG <m...@n...fm>

    W dniu 2017-02-01 o 07:56, Leszek K. pisze:

> [...]
    > Awaria zasilania i ustawione w BIOS-ie włączanie po powrocie zasilania
    > wydaje się dobrym tropem. Sprawdź w podglądzie zdarzeń / system co

    W podglądzie zdarzeń widnieje

    System został wznowiony ze stanu uśpienia.
    Godzina uśpienia: ?2017?-?01?-?31T18:26:07.187236300Z
    Godzina wznowienia: ?2017?-?02?-?01T05:00:48.047001000Z

    Źródło wznowienia: Nieznany

  • 10. Data: 2017-02-01 18:02:46
    Od: SERG <m...@n...fm>

    W dniu 2017-02-01 o 17:42, SERG pisze:

> [...]
    > Godzina uśpienia: ?2017?-?01?-?31T18:26:07.187236300Z
    > Godzina wznowienia: ?2017?-?02?-?01T05:00:48.047001000Z

    Co ciekawe, jak wybudzam sam przyciskiem POWER informacje z powercfg jak
    i dziennika zdarzeń są takie same. Tak jak by ktoś wciskał jednak ten
    przycisk POWER za mnie.
    Patrząc teraz w dziennik najlepsze jest to, że niechciane wybudzenia
    następują o tej samej porze - godzinie 6 rano.