eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBiały lakier. › Re: Biały lakier.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
    !newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: =radek= <j...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Biały lakier.
    Date: Sun, 25 Apr 2010 16:53:56 +0200
    Organization: ATMAN
    Lines: 48
    Message-ID: <q...@4...net>
    References: <hr15vv$svf$1@news.onet.pl> <k5clapbjewgy$.krgsorfer6xs.dlg@40tude.net>
    <h...@p...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: staticline12542.toya.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1272206688 17513 85.89.170.3 (25 Apr 2010 14:44:48 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 25 Apr 2010 14:44:48 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2275235
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 25 Apr 2010 09:16:43 -0500, Pszemol napisał(a):

    >> Gdzieś mi sie obiło o uszy, że auto z lakierem metalizowanym ma więcej
    >> warstw podkładu, lakieru czy czegoś tam, w związku z tym oprócz aspektów
    >> wizualnych ma jeszcze zalety praktyczne. Ponoć lakier metalizowany jest
    >> trwalszy, twardszy i lepiej zabezpiecza karoserię przed korozją.
    >
    > Urban legends.

    Zatem jaka jest prawda?
    Przeglądając internet zadziwiająco często powtarza się opinia, że jednak
    lakier metalizowany jest trwalszy i odporniejszy od zwykłego, jeden z wielu
    przykładow takiej opinii:

    [...]
    Dopłata za wielowarstwowy lakier metalizowany zawsze miała sens, gdyż takie
    auto dłużej ładnie wygląda i jest bardziej odporne na korozję. Obecnie
    stosowane "zwykłe" farby do karoserii ze względów ekologicznych są mniej
    trwałe i efektowne niż kiedyś. Tym bardziej zatem, kupując auto, warto
    dopłacić za lepszy lakier.
    [...]
    http://www.auto-swiat.pl/wydania/artykul.asp?Artykul
    =21576&Strona=1


    >> Co do białego, to generalnie autko trochę niepraktyczne. Bardzo szybko się
    >> brudzi, żółknieje, mało chodliwe w odsprzedaży, a w razie lakierowania
    >> elementów (zwłaszcza w aucie starszym) lakiernicy muszą się namęczyć z
    >> cieniowaniem.
    >
    > W każdym aucie lakiernicy muszą się namęczyć z cieniowaniem...
    > Czy chodzi to o czerwień, zieleń czy biel - są tysiące jej odcieni.

    Oczywiście, ale wiem z autopsji, że lakiernicy właśnie bialego specjalnie
    nie lubia, bo białe elementy trudno wycieniować. Zwłaszcza jak auto już
    kilka/kilkanaście lat ma. Dużo bardziej wolą "kolorowe" auta, tu łatwiej
    wycieniować i zamaskować.

    >> No i w nowym aucie przez jakiś czas ponoć należy unikać myjni
    >> automatycznych, aby dać szansę lakierowi na należyte utwardzenie się.
    >
    > Najlepiej auta w ogóle nie myć aby się lakier nie psuł, zabłoconym jeździć
    > ;-)

    No nie ma co w skrajnośc popadać, jednak nadal twierdzę, że co prawda
    nowoczesne lakiery schną szybko, to jednak twardnieją duzo wolniej. I jeśli
    auto jest stosunkowo "świeże", to omijanie szczot w myjni przez jakis czas
    jast całkiem sensowne. Zwłaszcza, że normalnie potrafia zdrowo porysować
    samochodzik.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: