    Date: Tue, 16 Aug 2022 13:20:50 +0200
    Subject: Re: Biblioteka MQTT i dziwny kod w C
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>

    Ok, udało mi się trochę pchnąć do przodu prace nad biblioteką.
    Na chwilę obecną działa już nie tylko wysyłanie wiadomości, ale także
    jestem w stanie subskrybować temat i odbierać wiadomości od brokera.
    Usunąłem większość najbardziej rzucających się w oczy błędów oraz
    konstrukcji, które w pewnych sytuacjach powodowały zawieszanie się kodu.
    Pozostało jeszcze kilka rzeczy do posprzatania i poprawienia, a na
    chwilę obecną mierzę się z dziwnym błędem, którego nie potrafię
    zdiagnozować.

    Sytuacja wygląda następująco:
    1. Broker (mosquitto) jest odpalony na Raspberry Pi.
    2. Do brokera podłączone jest jedno z moich urządzeń na ESP8266, które
    cyklicznie wrzuca dane na jeden temat.
    3. Temat na brokerze podglądam za pomocą mosquitto_sub - faktycznie się
    tam pojawiają.
    3. Jednocześnie jestem w stanie wrzucać swoje własne dane zapomocą
    mosquitto_pub - tetrafiają tam, gdzie powinny.

    Dziwne zachowanie pojawia się w momencie, gdy do tego samego
    brokera/tematu podpinam PIC32 z testowaną biblioteką. Normalnie loguje
    się na brokerze i subskrybuje do tego tematu. Przez jakiś czas odbiera
    rozsyłane dane pochodzące z ESP8266, ale potem przestaje (na brokerze
    pojawiają się nadal). Dane, które wrzucam ręcznie (mosquitto_pub) nadal
    docierają na PIC32.

    Co może być przyczyną? Zakładam, że może za to odpowiadać jakaś
    specyfika protokołu MQTT, której nie jestem świadom.