  • Date: Thu, 30 Jun 2005 21:20:53 +0200
    From: Steven Jurczyk <s...@p...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Bledne dane na top100.pl?

    koniu wrote:
    > Wydaje mi sie ze od jakiegos czasu top100.pl podaje jakies dziwne wyniki. Z
    > tego co widze to na przyklad Onet.pl ma 10,9tys delegowanych domen - podczas
    > gdy top100.pl podaje 9,6tys. Sprawa nie jest nowa bo juz 10,5tys mial na
    > poczatku czerwca!
    >
    > Czy nie o ilosc delegacji chodzi w tych statystykach?

    Odpowiem na wszystkie posty twoje i twojego wirtualnego kolegi borka
    zbiorczo tutaj:

    1. Polecam lekture http://top100.pl/about.htm, szczegolnie punktow 3 i
    4, gdzie jak byk jest napisane ze nie wystarczy sama delegacja na
    serwery DNS providera - domena musi byc takze obslugiwana przez nie (i
    serwery te musza zwracac sensowne informacje w rekordach SOA i NS).

    Wiekszosc operatorow ma spora ilosc domen, ktore na nie wskazuja a nie
    sa obslugiwane (bo Klient przestal placic za usluge, bo firmy o tych
    domenach nie wiedza etc). Stad te roznice miedzy pl.output.gz, ktore
    zawiera suche dane o delegacjach a przetworzone wyniki podawane przez
    top100, mowiace nie o prawdziwej obsludze domen na poziomie DNS.

    2. Oskarzanie home.pl o podnoszenie sobie statystyki (lub obnizanie
    innym) przez ciebie jest troche nie na miejscu. Takie oskarzenie moze
    wyniesc firma, ktora znajduje sie na tej liscie, podposujac sie nazwa
    firmy/imieniem i nazwiskiem a nie anonim, ktory nagle sie pojawil w
    sieci... A jakos tu nie widze postow onetu, interii, AZ, netartu, kei
    czy kogos innego z czolowki ze top100 falszuje ich wyniki. Z tego co
    raczej zauwazylem firmy te od wielu lat zgadzaja sie z tymi danymi
    (czesto same je podaja w swoich materialach)...

    3. Porownywanie top100 i statystykidomen ze soba nie ma wogole sensu.
    Pierwsza statystyka mowi o rynku webhostingu aproksymujac pozycje na
    bazie ilosci OBSLUGIWANYCH domen .pl, druga o duzo mniejszym rynku
    registrarow domen .pl, ktorzy podpisali umowe z NASK. To sa calkowicie
    dwie rozne statystyki i przedstawiaja calkowicie rozne dane przetworzone
    w rozny sposob na podstawie calkowicie roznych informacji zrodlowych.
    Jedyna wspolnym elementem jest lista domen, brana z pl.output.gz.

    4. top100 jest stworzone przez ta sama osobe, ktora stworzyla home.pl w
    czasie jak home.pl bylo jeszcze mala firma, ktora zajmowala na top100 10
    (albo i nawet ktoresnaste) miejsce. Informacja o tym ze top100 jest
    skojarzone z home.pl (chociaz za top100 nie stoi home.pl a jedynie moja
    skromna osoba) jest ogolnie znana na rynku i akceptowana. Zeby nie bylo
    powiem jeszcze ze NASK'owi (organizacji, ktora niejako stoi troche nad
    rynkiem webhostingu) 2 krotnie proponowalem przejecie i poprowadzenie
    tego serwisu/wlaczenie go w strukture www.dns.pl. Odmowili.

    I jeszcze jedno - podobna sytuacja jest z serwisem statystykidomen.pl -
    za serwisem tym tak naprawde stoi osoba, ktora jest tworca NetArtu. I
    ten fakt tez jest doskonale znany na rynku/nie wplywa na tresc danych
    tam prezentowanych (ktora jest tez badana przez konkurencje, podobnie
    jak to robia webhosterzy dla top100)... Ale komu ja to tlumacze :)

    Jezeli chcesz oskarzyc home.pl to podaj konkretne dane i podpisz sie
    imieniem i nazwiskiem/firma a nie wrzucaj pseudo rozwazan jako anonim.

    PS. Mam zwyczaj raczej nie odpisywania na tego typu posty, ktore
    pojawiaja sie srednio raz/dwa razy na rok na polipie... Dzisiaj jednak
    to zrobilem, bo tknela mnie jedna rzecz. Wszystkie posty, ktory
    oskarzaja top100/home.pl o jakies machlojki w historii tej grupy, pisane
    sa zawsze przez anonima lub wirtualna osobe, ktora wdl. google nie ma
    zadnej historii w usenecie.

    Ale najciekawsze jest to ze zawsze ta wirtualna osoba postuja z miasta
    Krakowa. Dociekliwym zostawiam ustalenie jakie firmy tam sie mieszcza :)

    --
    pozdrawiam
    Stefan Jurczyk