    From: "koniu" <n...@e...here.so.dont.spam>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Bledne dane na top100.pl?
    Date: Thu, 30 Jun 2005 23:58:28 +0200

    Użytkownik "Steven Jurczyk" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:42c44609@news.home.net.pl...

> [...]
    > gdzie jak byk jest napisane ze nie wystarczy sama delegacja na serwery DNS
    > providera - domena musi byc takze obslugiwana przez nie (i serwery te
    > musza zwracac sensowne informacje w rekordach SOA i NS).
    >
    > Wiekszosc operatorow ma spora ilosc domen, ktore na nie wskazuja a nie sa
    > obslugiwane (bo Klient przestal placic za usluge, bo firmy o tych domenach
    > nie wiedza etc). Stad te roznice miedzy pl.output.gz, ktore zawiera suche
    > dane o delegacjach a przetworzone wyniki podawane przez top100, mowiace
    > nie o prawdziwej obsludze domen na poziomie DNS.

    Mozesz sprawdzic przeslana przeze mnie liste domen?

    > 2. Oskarzanie home.pl o podnoszenie sobie statystyki (lub obnizanie innym)
    > przez ciebie jest troche nie na miejscu. Takie oskarzenie moze wyniesc
    > firma, ktora znajduje sie na tej liscie, podposujac sie nazwa
    > firmy/imieniem i nazwiskiem a nie anonim, ktory nagle sie pojawil w
    > sieci... A jakos tu nie widze postow onetu, interii, AZ, netartu, kei czy
    > kogos innego z czolowki ze top100 falszuje ich wyniki. Z tego co raczej
    > zauwazylem firmy te od wielu lat zgadzaja sie z tymi danymi (czesto same
    > je podaja w swoich materialach)...
    Co nie oznacza ze w skryptach ktore produkuja top100.pl nie ma bledu.

    > 3. Porownywanie top100 i statystykidomen ze soba nie ma wogole sensu.
    > Pierwsza statystyka mowi o rynku webhostingu aproksymujac pozycje na bazie
    > ilosci OBSLUGIWANYCH domen .pl, druga o duzo mniejszym rynku registrarow
    > domen .pl, ktorzy podpisali umowe z NASK. To sa calkowicie dwie rozne
    > statystyki i przedstawiaja calkowicie rozne dane przetworzone w rozny
    > sposob na podstawie calkowicie roznych informacji zrodlowych. Jedyna
    > wspolnym elementem jest lista domen, brana z pl.output.gz.
    Wiem ze listy te przedstawiaja rozne rzeczy - natomiast powiedz czemu po
    wydaniu nowego hostcounta 29 czerwca top100 sie nie zaktualizowalo? Przeciez
    plik jest wiekszy od tego z 16 czerwca i pewnie jest w nim troche nowych
    domen. W tym okresie przeciez musialo byc z 5tys nowych domen skoro
    miesiecznie przybywa ich kilkanascie tysiecy.

    > 4. top100 jest stworzone przez ta sama osobe, ktora stworzyla home.pl w
    > czasie jak home.pl bylo jeszcze mala firma, ktora zajmowala na top100 10
    > (albo i nawet ktoresnaste) miejsce. Informacja o tym ze top100 jest
    > skojarzone z home.pl (chociaz za top100 nie stoi home.pl a jedynie moja
    > skromna osoba) jest ogolnie znana na rynku i akceptowana. Zeby nie bylo
    > powiem jeszcze ze NASK'owi (organizacji, ktora niejako stoi troche nad
    > rynkiem webhostingu) 2 krotnie proponowalem przejecie i poprowadzenie tego
    > serwisu/wlaczenie go w strukture www.dns.pl. Odmowili.
    Ok - przepraszam wiec home.pl jezeli powiazalem ja z cala sprawa przez
    przypadek.
    Dziwnym faktem jest jednak to ze domena nalezy do firmy a nie do Ciebie.
    Szanuje Twoja prace, jednak mysle w powninienes zweryfikowac to co napisalem
    w kwestii ilosci domen.

    > I jeszcze jedno - podobna sytuacja jest z serwisem statystykidomen.pl - za
    > serwisem tym tak naprawde stoi osoba, ktora jest tworca NetArtu. I ten
    > fakt tez jest doskonale znany na rynku/nie wplywa na tresc danych tam
    > prezentowanych (ktora jest tez badana przez konkurencje, podobnie jak to
    > robia webhosterzy dla top100)... Ale komu ja to tlumacze :)
    A nie probowaliscie sie dogadac aby zrobic to razem?