  • 1. Data: 2006-04-04 20:40:22
    Temat: Blokowanie konkurencji?
    Od: "Jarek Marciniak" <j...@s...pl>

    Współpracuje z pewna dużą firma handlowa mającą ponad 600 swoich biur w
    całej Polsce. W każdej z lokalizacji są co najmniej 2 szt. aparatów voip
    (Linksysa). Firma korzysta z jednej z najlepszych polskich platform (SIP)
    operatora X (nie będę tu robił reklamy - nie ma to akurat znaczenia). Od
    pewnego czasu w 60% lokalizacji bardzo znacząco pogorszyła się jakość
    rozmów, a czasami przeprowadzanie rozmów stało się wręcz niemożliwe.

    Okazało się że są to takie lokalizacje, gdzie Internet dostarczany jest za
    pomocą tepsianego dsl-a lub neostrady. Pozostałe 40% lokalizacji działa bez
    zarzutu, a są tam łącza różnej maści (mali ISP, Futuro, GTS, Polpak, Netia).

    Zauważyłem że moment wystąpienia problemu pojawił się mniej więcej w okresie
    wprowadzenia przez tepsę własnej usługi voip. Czy ktoś z Was ma podobne
    obserwacje? Wiecie co "w trawie piszczy"?

    Pozdrawiam

    J.M.

  • 2. Data: 2006-04-04 20:48:38
    Temat: Re: Blokowanie konkurencji?
    Od: "Sied@r" <n...@s...pl>

    Jarek Marciniak napisał(a):
> [...]
    > wprowadzenia przez tepsę własnej usługi voip. Czy ktoś z Was ma podobne
    > obserwacje? Wiecie co "w trawie piszczy"?

    az przetestuje

    ale watpie szczerze zeby sobie taki szafot wypletli - przeciez kazdy
    klient zrobiony tak w jajo - moze szukac spokojnie konkurencji - no
    chyba ze nie ma konkurencji.

  • 3. Data: 2006-04-04 21:48:58
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jarek Marciniak napisał(a):

    > Zauważyłem że moment wystąpienia problemu pojawił się mniej więcej w okresie
    > wprowadzenia przez tepsę własnej usługi voip. Czy ktoś z Was ma podobne
    > obserwacje? Wiecie co "w trawie piszczy"?

    Mam DSL-a, mam VoIP-a i żadnych interakcji z tą datą ;-) Może
    posprawdzaj, gdzie ten operator X hostuje swój sprzęt i dlaczego poza
    szkieletem Polpaka.

    M.

  • 4. Data: 2006-04-05 09:28:28
    Od: "Jarek Marciniak" <j...@s...pl>

    > Mam DSL-a, mam VoIP-a i żadnych interakcji z tą datą ;-) Może
    > posprawdzaj, gdzie ten operator X hostuje swój sprzęt i dlaczego poza
    > szkieletem Polpaka.

    Sprawdzilem, nie jest to kwestia hostowania - pingi "ida" jak burza, i
    zadnych strat, dodatkowo stosunkowo niewielkie zmiany w opoznieniach. W
    srodku nocy tez sie nic nie zmienolo w stosunku do dnia, a wiec nie jest to
    sprawa jakiegos przeciazania lacz.

    J.M.

  • 5. Data: 2006-04-05 12:22:41
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Jarek Marciniak napisał:

> [...]
    > srodku nocy tez sie nic nie zmienolo w stosunku do dnia, a wiec nie jest to

    Co to za operator?

    M.

  • 6. Data: 2006-04-05 17:59:25
    Od: a...@b...veroxsystems.com (Verox)

    On Tue, 04 Apr 2006 22:48:38 +0200, Sied@r napisał:

    > az przetestuje
    >
    > ale watpie szczerze zeby sobie taki szafot wypletli - przeciez kazdy
    > klient zrobiony tak w jajo - moze szukac spokojnie konkurencji - no
    > chyba ze nie ma konkurencji.

    Potwierdzam, Gliwice przez proxy.softphone.pl nie da sie pogadać z tepsianego
    DSLa (2 mbit/256). Łącze nieobciążone.

    --
    begin 755 signature.exe
    [verox <at> a4 <dot> pl] vy 73! de SP9UOB

  • 7. Data: 2006-04-05 18:35:55
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Wed, 5 Apr 2006 11:28:28 +0200, użyszkodnik "Jarek Marciniak"
    <j...@s...pl> napisał:

    > Sprawdzilem, nie jest to kwestia hostowania - pingi "ida" jak burza, i

    dawanie najwyższego priorytetu na małe pakiety ICMP przy celowym
    dławieniu określonego rodzaju ruchu to nie żadna nowość, przerabiane
    podczas pamiętnego przykręcenia przez tpsa kurka do PozMANu

    > zadnych strat, dodatkowo stosunkowo niewielkie zmiany w opoznieniach. W
    > srodku nocy tez sie nic nie zmienolo w stosunku do dnia, a wiec nie jest to
    > sprawa jakiegos przeciazania lacz.

    czyli kreatywna regulacja ruchu jeszcze do końca nie dopracowana,ale
    spoko, wszelkie uwagi zostaną uwzględnione w nowej wersji :>

  • 8. Data: 2006-04-05 19:14:47
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Verox napisał(a):

    > Potwierdzam, Gliwice przez proxy.softphone.pl nie da sie pogadać z tepsianego
    > DSLa (2 mbit/256). Łącze nieobciążone.

    Korzystam z 4 kont VoIP ( w zależności od kierunku docelowego) i nic
    takiego nie zauważyłem. Łącze używane normalnie, bez p2p

    M.

  • 9. Data: 2006-04-05 20:47:22
    Od: "Jarek Marciniak" <j...@s...pl>

    > Co to za operator?