  • 1. Data: 2015-11-18 18:00:18
    Temat: C/V kondensatorów mlcc
    Od: Marek <f...@f...com>

    Jakiś czas temu była tutaj o tym dyskusja, ostatnio natknąłem się na
    wykres dla 10uF/16V na tej stronie:

    https://www.kickstarter.com/projects/limpkin/opencvm
    eter-rediscover-your-capacitors

    Czy w przypadku pojemności < 1uF praca przy 50% V też tak znacznie
    obniża ich pojemność?

    Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, producenci deklarują przecież
    tolerancję w granicach kilku procent, patrząc na ten wykres jaka była
    deklarowana tolerancja kondensatora, który w połowie Vmax ma już
    tylko połowę pojemności deklarowanej??

    --
    Marek

  • 2. Data: 2015-11-18 18:10:58
    Temat: Re: C/V kondensatorów mlcc
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 18 Nov 2015 18:00:18 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:
> [...]
    była
    > deklarowana tolerancja kondensatora, który w połowie Vmax ma już

    A raczej przy jakim V producent deklaruje tolerancję?

    --
    Marek

  • 3. Data: 2015-11-18 18:22:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

    >A raczej przy jakim V producent deklaruje tolerancję?

    W sumie, to rozsadne jest zalozenie, ze dla bezpieczenstwa powinno sie
    uzywac kondensator na napiecie wyzsze od uzywanego, moze i dwa razy.
    Wiec i pojemnosc przy takim napieciu bylaby rozsadna ...

    J.

  • 4. Data: 2015-11-18 22:27:14
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 18.11.2015 o 18:22, J.F. pisze:

> [...]
    > uzywac kondensator na napiecie wyzsze od uzywanego, moze i dwa razy.
    > Wiec i pojemnosc przy takim napieciu bylaby rozsadna ...

    A jaki jest sens na zasilaniu 5V dawać kondensatory na napięcie większe
    niż 6.3V? Jak się tam pojawi 10V to i tak zabije większość scalaków.

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2015-11-18 22:52:36
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    > A jaki jest sens na zasilaniu 5V dawać kondensatory na napięcie większe
    > niż 6.3V? Jak się tam pojawi 10V to i tak zabije większość scalaków.

    A taki że możesz na jednej PCB mieć napięcia 1.8V , 2.5V , 3.3V , 5V,
    +/- 15V , +/- 30V i jeszcze 20 innych

    I co wszędzie dasz 100nF/50V czy odpowiednio do napięć ?
    A jak w fabryce zamienią ?

    Adam

  • 6. Data: 2015-11-18 22:55:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jakub,

    Wednesday, November 18, 2015, 10:27:14 PM, you wrote:

    > A jaki jest sens na zasilaniu 5V dawać kondensatory na napięcie większe
    > niż 6.3V? Jak się tam pojawi 10V to i tak zabije większość scalaków.

    Tai jest sens, że kondensatory ceramiczne o dużych pojemnościach nie
    są elementami liniowymi - ich pojemność spada w miarę wzrostu
    napięcia. W kondensatorach na wyższe napięcia znamionowe spada
    wolniej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2015-11-18 23:40:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 18 Nov 2015 22:52:36 +0100, Adam
    Górski<gorskiamalpawpkropkapeel_@xx> wrote:
    > I co wszędzie dasz 100nF/50V czy odpowiednio do napięć ?

    Sugerujesz, że nie można użyć 100nF/50V do napięcia 1.8V, tylko
    powiedzmy 100nF/6.3V (nie wiem czy taki ceramik jest w szeregu)?
    Jakbyś powiedział, że 100nF/50V ma 100nF tuż koło 50V a przy 1.8V o
    wiele więcej...

    --
    Marek

  • 8. Data: 2015-11-18 23:42:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    O dużych, czyli jakich: >1 uF, > 10uF?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2015-11-19 12:21:06
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2015-11-18 23:40, Marek wrote:

> [...]
    > powiedzmy 100nF/6.3V (nie wiem czy taki ceramik jest w szeregu)?
    > Jakbyś powiedział, że 100nF/50V ma 100nF tuż koło 50V a przy 1.8V o

    Wręcz przeciwnie , zawsze minimalizuje listę elementów i to właśnie
    sugeruję.

    Adam