    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 9 Jul 2019 08:44:39 -0700 (PDT)
    Subject: Re: CAD
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 28 czerwca 2019 16:00:40 UTC+9 użytkownik marek napisał:

    > Szukam programu CAD "mechaniczno-elektronicznego",
    > który na podstawie gotowego schematu ideowego (utworzonego w innym
    > a "odtworzonego" w tym programie CAD) będzie generował wszystkie pliki
    > niezbędne dla zamówienia PCB w "drukarni". Dlatego, że kształt PCB może być
    > inny niż "prostokątny" i musi się wpasować w mechanikę.

    To robią CADy elektroniczne. Żadnej mechaniki tu nie ma.

    > Z "rachunkami" (kosztowymi)... czy obliczeniami (symulacjami)?

    > Na razie nie jest wymagana "symulacja działania układu elektronicznego",
    > ale jakby "CAD" umożliwiał dokupienie takiej "funkcjonalności"
    > w przyszłości to byłoby super.

    Bardziej chodziło mi o rachunki na wzorach, jakaś algebra.

    Symulacje wytrzymałościowe albo przepływowe to inna bajka. Też ważna.

    > Tylko "foto-realistyczny" wygląd PCB i mechaniki w "real-time",
    > a jakby jeszcze "obsługiwał" HDRI to byłoby super.
    > Umożliwiać projektowanie torów optycznych (spektroskopia).

    No to abu abu. Wychodzi że potrzebujesz bardzo zaawansowanego programu do symulacji
    rozchodzenia się światła (z całą fizyką) albo prostego raytracera.

    > Jakby jeszcze umożliwiał "skryptowanie" w Python'ie to byłoby super.

    To Ci pomoże. Bo nie ma pakietu który by to wszystko potrafił. Będziesz musiał
    budować projekty z grubym skryptowaniem, które będą w kilku softach robić kolejne
    etapy. Autodesk ostatnio nakupował różnych softów, ale z ich funkcjonalnością i
    konsolidacją jest słabo. Ja bym zaczął od PTC i kombinował czym i jak robić brakujące
    etapy. Elektroniki o ile wiem nie da się robić żadnym ich softem (choć kupują coraz
    więcej różnych modułów i nieźle je integrują ze starym softem, więc poszukaj), ale
    sam pracowałem z ludźmi od których brałem pliki projektem płytki i z nich generowałem
    modele 3D które potem były analizowane pod zmęczenie lutów (FEA) i wentylację obudowy
    (CFD). Da się, a jak to zautomatyzujesz sobie skryptami, to nawet powino być dość
    bezbolesne.